امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۶
کد خبر : 110621
چاپ خبر :
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان:

دولت در شرایط رکود اقتصادی در دریافت مالیات از کسبه ، شرایطی را برای اصناف لحاظ کند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت : با توجه به شرایطی که وجود دارد و رکود اقتصادی و عدم فعالیت در رونق کسب و کار ، توقع واحد های صنفی این نیست که دیون دولت را پرداخت نکنند بلکه انتظار دارند شرایطی برایشان لحاظ گردد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف استان اصفهان در مراسم افتتاح ساختمان اصناف شهرستان گلپایگان اظهار داشت : شهرستان عالم پرور گلپایگان مهد علم و دانش و یکی از افتخارات ایران اسلامی می باشد.

وی ضمن تبریک بمناسبت افتتاح اتاق اصناف گلپایگان در دهه مبارک فجر ابراز داشت : وقتی ۵۴ صفحه انقلاب را ورق می زنیم در آن، غیر از همراهی هیچ نقطه تاریکی از اصناف نخواهید دید که اصناف ما یک جایی بریده باشند و دوباره سر نقطه اول برگردند و خوشبختانه یکی از افتخارات ما این است که از سال ۴۲، اصناف روحانیت را در بازارها و پخش اعلامیه ها همراهی کردند تا پایه و اساس انقلاب در سال ۵۷ شکل بگیرد و همین بازاریان بودند که بحث اقتصاد شهری کشور را در دست داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای انقلاب بحث احتکار را در هیچ یک از اصناف ما ندیدید حتی اگر کسبه ما جنسی در پستو های خود داشتند برای همراهی با انقلاب عرضه کردند و کمترین خللی را در شکل گیری پایه های اولیه انقلاب ندیدید.

جهانگیری یادآور شد : در زمان جنگ تحمیلی اصناف ما چه در خط مقدم جبهه و چه در پشت جبهه پشتیبانی دفاع مقدس را بر عهده داشتند و این مرحله را نیز با موفقیت گذراندند.

وی با بیان اینکه اصناف ما چه در زمان جنگ چه در دوره سازندگی چه در دوره هدف مندی یارانه ها و چه زمان تحریم ها تا کنون هیچ گاه به هیچ هزینه ای را تحمیل نکردند یادآور شد: اصناف همیشه همراه انقلاب بودند و سیاسی عمل نکردند و می طلبد که متولیان امور نیز قدر اصناف را بدانند و به آنها کمک و حمایت کنند

وی با عنوان اینکه مالیات بر درآمد باید وجود داشته باشد متذکر شد: اکنون که اصناف ما شرایط خوبی ندارند مالیات بر در نیامد نیست و باید ملاحظه اصناف را نمود.

وی با اشاره به اغتشاشاتی که در دی ماه سالجاری انجام شد گفت : اکنون نیز اگر درگیری و اغتشاشاتی شود بعید است که اصناف ما دخالتی کنند همانطور که بعد از اغتشاشات ماه گذشته سعی داشتند اصناف ما را نیز به اغتشاشات بیاورند .

وی تصریح کرد : اصناف ما اعتقادشان بر این است که انقلاب متعلق به آنهاست و انقلاب ما انقلاب مردمیست و انقلابی بوده که اینها با گوشت و پوست و استخوان خود حس کردند و آنرا همراهی کردند پس می طلبد که متولیان امور و آنهایی که مطالبات دولتی را دریافت می کنند شرایطی را برای اصناف لحاظ کنند.

وی خاطر نشان کرد : روزی ۷۰ درصد درآمد کشور بر پایه فروش نفت بود ولی الان ۶۰ به ۴۰ شده و برپایه دریافت مالیات از مردم و کسب و کار و صنعت و اصناف می باشد.

جهانگیری اذعان داشت : اصناف طی ۵۴ سال گذشته اثبات کردند که هیچ گاه نبریدند اما این درخواست را دارند که متولیان امور شرایط انها را درک کنند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که وجود دارد و رکود اقتصادی و عدم فعالیت در رونق کسب و کار ، توقع واحد های صنفی این نیست که دیون دولت را پرداخت نکنند بلکه انتظار دارند شرایطی برایشان لحاظ گردد.

 

وی تصریح کرد: اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف مبلغین شهر هستند و شفاف ترین قسمت پرداخت دیون به دولت می باشند.

جهانگیری اظهار داشت: اگر کسبه ما حالشان خوب باشد ، حال مردم نیز خوب است چرا که اگر رونق اقتصادی در شهر داشته باشیم به طبع آن می توان اثراتش را در جامعه دید.

وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به سال نو گفت: امیدواریم سال آینده ، سال رونق اقتصادی و کسب و کار و خروج از رکود در پیش رو داشته باشیم.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات