امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۵
کد خبر : 110394
چاپ خبر :
به قلم م.ولایتی

بروز عقده های فروخفته

رفتارهای یک طیف سیاسی خاص که هیچ خاصیت و هنری جز حاشیه سازی ندارد با نمایش حرکات ناشایست و به دور از انسانیت به برکت وجود فضای لجام گسیخته مجازی عقده های فروخفته خود را بروز داده و با فضا سازی و حاشیه سازی به دنبال پرت کردن حواس مردم از پی گیری مطالبات به حق خود خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ گاهی برخی رفتارها انسان را بیاد دوران کودکی و ایام دبستان می اندازد ، آن ایامی که برخی از دانش آموزان به دلیل برخورداری از عقده های فروخفته خود زمانی که مبصری کلاس را به آنها می سپردند آنقدر از خود بی ظرفیتی نشان می دادند که دیگر معلمان از دادن این مسئولیت به آنها خوداری می کردند .

هم اینک نیز رفتارهای یک طیف سیاسی خاص که هیچ خاصیت و هنری جز حاشیه سازی ندارد رفتار های معقولانه و درخواستهای منطقی بخش قابل توجه ای از جامعه را بر نتافته و با نمایش حرکات ناشایست و به دور از انسانیت به برکت وجود فضای لجام گسیخته مجازی که ظاهرا بقای این جریان برای چنین حرکاتی به این فضا وابسته است عقده های فروخفته خود را بروز داده و با فضا سازی و حاشیه سازی به دنبال پرت کردن حواس مردم از پی گیری مطالبات به حق خود و دور کردن حواس مسؤلان از شنیدن صدای مردم است تا در این فضا به زیست انگلی خود ادامه دهند.

?برخی نیز فراموش کرده اند که به برکت همین نظام مردم سالار دینی است که توانسته اند از طریق به رای گذاشتن خود در برخی مناصب تکیه زنند ولی بجای خدمت و جواب اعتماد انقلاب به آنها که با حضور مردم گره خورده ، رفتارهای عقده ای خود را بر علیه جریان انقلابی و عدالت خواه بروز داده و ظاهرا دچار وهم شده اند که می توانند با تقلید از رفتار برخی لیدرهای جریان لیبرال غرب زده از این نمد کلاهی برای خود تهیه کنند ولی باید به این دوستان تذکر داد این رفتار در سطح کشور شاید برای عده ای نان داشته ولی برای شما غم در پی خواهد داشت و شما جز عمله و سیاهی لشگر پشیزی برای بزرگان خود نیستید ،‌نمونه آن را این روزها شاهد بودیم

?در طول پنج سال گذشته از رئیس جمهور گرفته تا برخی وزرا و تئوریسین های جریان اصلاحات و اعتدال هرآنچه بد و بیراه بود به جریان منتقد خود گفتند و نوشتند ولی آب از آب تکان نخورد و کسی متعرض این رفتارهای زشت نشد ولی به محض اینکه یک مسئول شهرستانی که نماینده بلند پایه دولت بود و انواع و اقسام خوش خدمتی را برای بزرگان خود کرده بود تنها به خاطر یک رفتار نامناسب که مشابه بزرگان خود را تقلید کرده بود به راحتی و بدون در نظر گرفتن خدمات وی به جریان متبوع خود کنار گذاشته شد .پس بهتر است شما نیز عبرت بگیرد و به دامان مردم برگردید و دست از رفتارهای ناشایست بردارید.

?پذیرش اشتباه و تلاش برای جبران،نه تنها رفتار غلط را می پوشاند بلکه عزیز هم می کند . نداشتن روحیه فعالیتهای جمعی و گروهی در بین یک جریان خود محور و مسآله دار که دم از آزادی و دمکراسی می زند ولی بسیار رادیکال و کم ظرفیت نشان می دهد چیزی جز روحیه دیکتاتوری و پرخاشگر از خود نشان نمی دهد.

?افراد عقده ای هیچ کدام از خصوصیات انسانهای انقلابی و مؤمن را ندارند این ها افرادی هستند که از دوران کودکی و در خانواده دیده نشده اند افرادی که کسی به آنها اهمیت نمی داده و عقده این را داشته اند که روزی تلافی خواهند کرد؛ حالا اگر روزی قدرتی به دست این افراد برسد این قدرت در هر زمینه ای بروز می دهد و عقده های دوران کودکی خودشان را بر زیر دستان و اطرافیان و رقبای خود نشان می دهند. اینها از نظر شخصیتی افراد منفعل مهاجم هستند و هر جا که مجبور باشند در کنار قدرت سر فرو می آورند و هر جا که بتوانند به زیر دستشان زور وارد می کنند این ها دچار اختلال شخصیت سهل انگاری شده اند که نهایتا دچار خود محوری می شود. این افراد که آموزش ومهارتهای لازم را در کار گروهی و اجتماعی ومهارت مدیریت، مدیریت رفتار بین فردی و اجتماعی را ندارند.

کسانی که ارزش مشارکت را درک نکرده اند و افرادی که در جایی قرار گرفته اند که نباید قرار می گرفتند و حالا از ترس اینکه دیگران از ضعف آنها مطلع شوند رفتاری خود محورانه دارند.

?اینکه حالا که قدرت زودگذر دستمان است پس هرکاری مجازیم انجام دهیم و حتی به طور مثال اجازه حضور رقبای خود را در مناسبات خبری و حرفه ای خبرنگاری ندهیم چیزی جز ضعف و فقدان مهارت لازم در مناسبات اجتماعی نیست « دموکراسی و آزادی » همان فرهنگ نداشته ی است که این عده آنرا را به رخ می کشند و از آن دم می زنند و برای آن تلاش می کنند. ولی ذره ای درعمل به آن پایبند نیستند .

? تلاش برای توجیه رفتار فرماندار خاطی و تخریب خبرنگار منتقد چنان جلو زشتی از چهره این جریان نشان می دهد که انسان را در بهت و حیرت فرو می برد ،که اینگونه حرکات بچگانه و هیستریک و عصبی و فاقد روح جامعه متمدن دینی و اسلامی بابت چیست ؟بهر حال آنچه اتفاق افتاد به اذعان همه نخبگان و حتی خبرنگاران دو طیف سیاسی کاری ناپسند و زشت بود وهیچ دلیلی برای توجیه آن وجود نداشت ،خبرنگار مربوطه از ظلم بی حد وحصر این سالها به طیف خبرنگاران آزاد و مستقل پرده برداشت و برخی پخش فیلم را ناپسند پنداشته و دست مایه تخریب این خبرنگار قرار داده اند ولی باید این سؤال را جواب دهند که چرا طی سالهای اخیر که بسیار از رفتار ناشایست با خبرنگاران گفته شد چرا دم نزدید که حالا چنین اخلاق مدار شدید؟ باز بعد از این اتفاق چرا دوباره شاهد عدم دعوت از خبرنگاران مردمی بودیم؟ دروغگو کم حافظه است.و فعلا مجال عقده های فروخفته است.
محمد ولایتی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات