چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

به برکت جمهوری اسلامی رشد با سوادی در کشور ۹۴ درصدی شد

به گزارش خبرگزاری بیان؛حبیب الله جمالی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که صبح امروز با حضور برخی مسئولین شهرستان در دبیرستان شاهد گلپایگان برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهارداشت: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی گفته شود باید شرایط قبل و بعد از انقلاب را بدانیم و به همه مسائل در ابعاد فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی بپردازیم.

جمالی احیای شأن و منزلت معنوی زن در جامعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: قبل از انقلاب بی سوادی در میان زنان ما بی داد می کرد خصوصا در روستاها امکانات سواد آموزی فراهم نبود اما الان خوشبختانه می بینیم این شرایط در جامعه فراهم هست و زنان و دختران دوش به دوش مردان و پسران در جامعه حضور یابند حتی در مواردی نیز پیشی گرفته اند.

رییس آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه ارتقاء سطح سواد و علم دستاورد بسیار عظیمی برای زنان ماست گفت: قبل از انقلاب سطح باسوادی در جامعه ۴۷ درصد بود اما پس از انقلاب به برکت جمهوری اسلامی سطح باسوادی به ۹۴ درصد رسید که رشد بسیار خوبی است.

 

وی با عنوان اینکه شش درصد از اقشار مختلفی هستند که شاید آموزش پذیر نباشند ابراز داشت: در شهرستان گلپایگان کسی را نداریم که شرایط حضور در مدرسه را داشته باشد و به مدرسه نیاید .

وی تصریح کرد: امسال مدرسه ای با دو دانش آموز تشکیل دادیم و در بسیاری از روستاها دانش آموزان یک نفره با یک معلم داریم.

جمالی اذعان داشت : نظام برای امر سواد آموزی هزینه می کند چرا که اعتقاد دارد باید شرایط لازم برای آموزش و ارتقاء سطح علمی ، فرهنگی و آگاهی آحاد جامعه فراهم شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان در پایان اظهار داشت: امروز در تقویم روز شمار کشور روز فناوری فضایی است که خوشبختانه در این مورد پیشرفت های عظیمی را داشته ایم.

خبرنگار: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 110389 و در روز شنبه 14 بهمن 1396 ساعت ۰۵:۲۲:۴۲
2024 copyright.