امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۰/۲۶
کد خبر : 109788
چاپ خبر :
مسئول اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی گلپایگان خبر داد:

طلاق توافقی مهمترین آسیب اجتماعی در شهرستان گلپایگان

مسئول اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه پرونده طلاق توافقی مهمترین آسیب شهرستان گلپایگان است ابراز داشت: هشتاد و پنج درصد از پرونده های شهرستان گلپایگان با رویکرد توافقی وارد است یعنی اکثر پرونده های طلاق، توافقی هستند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ زمانی دوست روانشناس ، مددکار و مسئول اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بیان اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت های اورژانس اجتماعی و دفتر آسیب های اجتماعی، مشاوره دادن به زوجین متقاضی طلاق و زوجینی است که درگیر اختلافات خانوادگی بوده و قبل از طلاق به این مرکز مراجعه می کنند.

 

وی با بیان اینکه با رویکرد بررسی پرونده های طلاق توافقی که از دادگستری به این مرکز ارجاع داده می شود مشغول فعالیت می باشیم ابراز داشت: خوشبختانه امسال در مقایسه با سال ۹۴و۹۵ ، در این زمینه روند افزایشی نداشتیم و حدود دو درصد کاهش داشته ایم .

وی با بیان اینکه با کاهش ۵۰ درصدی پرونده های طلاق روبرو بودیم یاد آورشد: در سال جدید ۱۶۳ پرونده طلاق توافقی را پیگیری کرده و مداخله داشته ایم که از این تعداد پرونده تقریبا ۲۰ پرونده از روند طلاق و ادامه طلاق به دادگستری منصرف شدند اما همچنان به پیگیری و مداخله و مشاوره های مداوم نیاز دارند.

وی افزود: گاهی پرونده ها به خاطر احتیاج به مداخله و مشاوره و پیگیری بیشتر و روند مشاوره بیشتر به مراکز مشاوره ای که در سطح شهرستان هستند ارجاع داده می شوند.

? مسئول اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه پرونده طلاق توافقی مهمترین آسیب شهرستان گلپایگان است ابراز داشت: هشتاد و پنج درصد از پرونده های شهرستان گلپایگان با رویکرد توافقی وارد است یعنی اکثر پرونده های طلاق، توافقی هستند.

وی افزود: لیستی از پرونده هایی که به اینجا ارجاع داده می شوند از دادگستری است که در خصوص درخواست و مطالبه مهریه، ضرب و شتم و پزشکی قانونی بوده که در انتها برای طلاق توافقی به این مرکز ارجاع داده شده است.

? این مددکار اجتماعی گفت: در سه ماهه اول سال و سال های ۹۴ و ۹۵ روابط فرا زناشویی، خیانت و اعتیاد سه دلیل اصلی طلاق توافقی بوده است ولی در سه ماهه دوم و سوم، پرونده‌های طلاق توافقی در دوران عقد زیاد شده است.

 

وی افزود: یکی از دلایل ناسازگاری زوجینی که عقده کرده هستند به دلیل این است که مهارت های سازگاری و آموزش های لازم را در خصوص همسر داری نداشته اند.

 

مسئول اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان اذعان داشت: این مسئله ایجاب می کند که زوجین متقاضی ازدواج حتما آموزش های لازم در خصوص آیین همسرداری را دیده و مهارت های سازگاری با هم را داشته باشند .

? زمانی دوست با عنوان اینکه در این مرکز رویکرد سالمند آزاری نیز پیگیری می شود ، اذعان داشت: امسال در این خصوص سه مورد سالمند آزاری پیگیری و به خانه سالمندان ارجاع داده شده است که هزینه های آن را بهزیستی تقبل می کند و با گزارشی که به دادستان می دهیم این افراد در خانه سالمندان بستری می شوند.

? مسئول اورژانس اجتماعی و دفتر آسیب های اجتماعی شهرستان گلپایگان در ادامه با بیان اینکه در این مرکز کودک آزاری نیز پیگیری می شود یاد آورشد: امسال ۲۸ مورد مداخله در بحران داشتیم که ده مورد مربوط به کودک آزاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مورد کودک آزاری رابطه مستقیم با بد سرپرستی دارد یعنی پدر و مادر هایی که بد سرپرست هستند و به مواد مخدر،مواد صنعتی ،شیشه یا مواد روانگردان اعتیاد دارند و کودکان را مورد آزار قرار می دهند
.
زمانی دوست ابراز داشت: در سال جاری سه مورد پذیرش در پایگاه های شبانه روزی بهزیستی داشتیم که به مراکز نگهداری ارجاع داده شدند و تحت حمایت و نگهداری بهزیستی قرار گرفتند .

وی با بیان اینکه کودک آزاری همراه با آزار و اذیتهای جسمی ، جنسی و روانی بوده است یادآور شد: بد سرپرست ها بچه هایی بودند که قبلاً بیش فعال بودند و پدر و مادرهایشان نمی پذیرند که کودک نیاز به دارو و درمان دارد لذا آنها خواسته و توجیه نموده ایم که کودکانشان باید دارو مصرف کنند تا آزار کمتری ببینند.

? مسئول اورژانس اجتماعی و دفتر آسیب های اجتماعی شهرستان گلپایگان در خصوص آموزش های انجام شده جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: برای پیشگیری از این آسیب ها، کلاسهای آموزشی در مدرسه پتروشیمی در مورد آسیب های نو پدید اجتماعی، مهارت های زندگی و آموزش این مهارت ها ،شناسایی آسیب ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار کردیم.

زمانی دوست در خصوص خانه امن اظهار داشت: از مردم خواستاریم هر گونه موردی را در خصوص کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و زنانی که از خانه فرار کرده اند و بیم آن هست که در خطر جانی قرار گیرند با گرفتن شماره ۱۲۳ به بهزیستی معرفی کنند تا در این خصوص مداخله داشته باشیم که در معرض آسیب قرار نگیرند.

این روانشناس و مددکار اجتماعی در خاتمه با بیان اینکه این دفتر نمی تواند به متهمین و مجرمینی که از طرف نیروی انتظامی دستگیر یا بازداشت شدند خدمات ارائه دهند گفت: بیماران حاد اعصاب و روان نیز جامعه هدف ما نیستند و شرایط نگهداری از آنها را نداریم.
خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات