امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۰/۱۷
کد خبر : 109289
چاپ خبر :
تحلیلی بر آشوب های خیابانی اخیر/گروه سیاسی خبرگزاری بیان

حساب مردم از آشوبگر و منافق جداست

تشریفات زائد،جلسات بی بازده،گفتار درمانی و تریبون های تبلیغاتی،درد امروز مردم را چاره نیست،اتفاقات اخیر تلنگری برای مسئولین بی تفاوت است.
به گزارش خبرگزاری بیان؛ تشریفات زائد،جلسات بی بازده،گفتار درمانی و تریبون های تبلیغاتی،درد امروز مردم را چاره نیست،اتفاقات اخیر تلنگری برای مسئولین بی تفاوت است.
در میانه‌ی ناآرامی،ذهن ها مشوش می شود ،تجارات و کسب نا امن می گرددو امنیت ناپایدار.فرصت طلبان و سودجویان از این صحنه ها شاد  می شوند و سعی در آن دارند تا جهت گیری اعتراضات  اقتصادی را در ضدیت با نظام ،تغییر مسیر دهند.
آن وقت می بینی که عجوزه منافقین و نو کیسه های سلطنت طلب و اراذل و اوباش خیابانی و عده ای مزدور و فریب خورده ضد انقلاب و هوادارانشان به حمایت از فرصت سوزان وارد صحنه می شوند.
حالا جای تأمل دارد که واقعاً چه کسانی به خیابان آمدند و بازیگردان این سناریوی ساختارشکنانه جه کسانی هستند؟!
حقیقتاً بخشی از تحرکات مسالمت آمیز بود  که در اعتراض به اوضاع نابسمان اقتصادی ،زمزمه های گرانی حامل های انرژی،لایجه بودجه ۹۷ و بیکاری شکل گرفته بود و باید به طور قطع سریعاً این مطالبات حقه مرتفع گردد.اما جای سوال بعدی باقی می ماند که آیا عقلانی است کسانی که  با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند راه حل را در ایجاد آشوب و بی نظمی ببینند؟
مسلماً این طیف افراد ،امنیت را لازمه پیشرفت اقتصاد می دانند و معتقدند تجارت و کسب و کار در فضای آرام شکل می گیرد، نه در آشوب خیابانی و فتنه.خوب می دانند که شعار های ساختارشکنانه و آشوب خیابانی نمی تواند راه حل مناسبی برای معضل جامعه باشد.
اما دسته ای سودجو،فریب خورده و ضد انقلاب در پی آنند که با موج سواری، سمت و سوی این اعتراضات را رنگ و بوی تغییر ساختاری و نظام ستیزی دهند.البته روی کار آمدن دولتهایی که توسعه گرایی محض راهبرد آنهاست و مفهوم عدالت برای آنان واژگانی بیگانه است و فساد در کار و زندگی آنها رسوخ کرده و همچنین در این میان لجن پراکنی رسانه های بیگانه و فضای ملتهب کانالهای تلگرامی و فضای مجازی بر شدت آن می افزاید و زمینه اعتراضات خارج از عرف و خدشه دار کردن امنیت ملی را فراهم می کند.
سیاسی جلوه دادن این اعتراضات از طرف ضد انقلاب،اتاق فکرهای آمریکایی و سران خائن عرب مرتجع منطقه و برخی مسئولین ناکارآمد و جاه طلب داخلی نه تنها دردی را درمان نمی کند بلکه هزینه های زیادی را به بیت المال تحمیل می کند.هر چند شروع کننده این ماجرا عده ای فریب خورده اند اما آن گروهی که برنده نهایی این ماجراست بدخواهان نظام اسلامی هستند.
حربه ی بدخواهان،تحریک عواطف نسل جوان جامعه است که مدارای نظام با آنها فقط و فقط بخاطر جدا کردن آنها از صف بدخواهان  و خرابکاران است و گاه در این میان برخی از این مدارا سوء استفاده کرده  و با حمله به مردم عادی با سلاح سرد و گرم ،تخریب مراکز نظامی و امنیتی،مساجد،مراکز درمانی و حوزه های علمیه ،آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی، به آتش کشیدن قرآن و ساحت بقاع متبرکه و امامزادگان و حتی منازل شخصی مردم ، اقدامات جنایتکارانه ای را مرتکب شدند.این خسارت های سنگین ارمغان شوم ناامنی های اخیر است.
حال خواسته مردم یک صدا ،مهار ناامنی و فتنه است و این مطالبه مهم می تواند با یک حرکت خودجوش مردمی در راستای تقویت مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ظاهر گردد تا در این راستا امنیت فراگیر شده و فتنه گران نتوانند اهداف شوم خود را عملی سازند.
لازم است به یک شبهه پاسخ داد و آن نسبت دادن این اتفاقات به جریان رقیب دولت ،از طرف برخی افراد مغرض و بی اطلاع است. این ادعا ادعایی نادرست است چرا که جریان رقیب دولت در این بازی سیاسی،حاضر به ضرر و زیان نظام نیست و حتی فراتر از‌ آن خواهان موفقیت دولت در سطوح مختلف است چرا که موفقیت دولت، موفقیت نظام است و هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که این تجمعات کار جریان رقیب دولت باشد.
مولفه وحدت نظام اسلامی حکم می کند که جریانهای حاشیه دولتها با تمام قوا،در راستای افزایش کارآمدی دولت و بهبود معیشت مردم کمک کنند و از آن طرف دولت نیز جریان رقیب را به عنوان یک پتانسیل عظیم خدمت رسان به جامعه پذیرفته و دست کمک به سویش روانه کند.
با توجه به حجم بالای مشکلات فراروی نظام اسلامی و دشمنی های داخلی و خارجی،تکیه بر توان داخلی و دوری از نگاه توسعه گرایی غربی به اقتصاد و ولایتمداری به معنای واقعی کلمه  و به دور از تعارف و حرف،فرهنگ جهادی در راستای احیای اقتصاد مقاومتی می توانند گره گشای مشکلات باشند.
تشریفات زائد،جلسات بی بازده،گفتار درمانی و تریبون های تبلیغاتی،درد امروز مردم را چاره نیست،اینها نان و آب سفره مردم نمی شود. اتفاقات اخیر تلنگری برای مسئولین بی تفاوت و جاه طلب است.امید که گوش شنوایی این حرفها را بشنود و به کار بندد.
به قلم محمدحسین.م
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات