چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

کمبود نیروی انسانی و وضعیت نامطلوب ساختمان؛مشکل اداره ثبت اسناد و املاک گلپایگان

به گزارش خبرگزاری بیان؛  صادقی رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان گلپایگان در جلسه شورای اسلامی شهرستان که عصر امروز برگزار گردید با بیان اینکه حدود دو سال است که در خدمت مردم گلپایگان هستم اظهار داشت: هدفمان این بوده که بتوانیم با ادارات شهرستان جهت رفع مشکلات مردم تعامل بیشتری داشته باشیم.

 

رییس اداره ثبت اسناد شهرستان گلپایگان با بیان اینکه جهت رفع مشکلات مردم جلساتی با ادارات مختلف خصوصا فرمانداری ، بخشداری  داشته ایم در خصوص وضعیت ساختمان اداره ثبت اسناد شهرستان گلپایگان اظهار داشت: از بدو ورود به شهرستان گلپایگان و دیدن منظر این ساختمان به جهت اینکه در شأن مردم گلپایگان و همکاران ما نبود و بسیار ناراحت کننده بود لذا از همان روز نخست در خصوص بهبود وضعیت این ساختمان جلساتی با مسئولین ذیربط برگزار گردید.

 

وی اظهارداشت: متاسفانه به خاطر مشکلات مالی دولت و مشکلات اقتصادی در سال‌های گذشته به این منظور بودجه تخصیص داده نشد.

 

وی ادامه داد: جلسات متعددی برای گرفتن بودجه برگزار شد که نتیجه بخش نبوده است تا اینکه جلسه ای با نماینده شهرستان برگزار گردید و صحبت هایی در این خصوص شد که نتیجه بخش بوده و قول تخصیص بودجه داده شده است و ما نیز مدام پیگیر هستیم.

 

رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان گلپایگان با بیان اینکه از دیگر مشکلات این اداره زمان بازدید از املاک جهت صدور سند بود و به جهت این که هفت ماه طول می کشید آزار دهنده بود ابراز داشت: طی جلساتی که با همکاران برگزار شد قرار شد تعداد بازدید ها و حجم کار را بالا ببریم و اکنون نوبت بازدید چهار روزه می باشد.

 

صادقی عنوان کرد: نوبت بازدید چهار روزه در سطح استان کم نظیر است و از این جهت بسیار عالی شده است.

 

وی گفت: ساختمان اداره از نظر امنیتی مشکل داشت که بدین منظور دوربین مداربسته نصب گردید و سیستم اطفاء حریق و سیستم گرمایشی اداره با کمک مردم و شهرداری به روز شد.

 

وی ادامه داد: کف اداره که قبلاً موزاییک بود و وضع بدی داشت سرامیک شده است اما تا ساختمان جدید نشود مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه پرونده هایی در جریان ثبت هست اما هنوز به صدور مالکیت نرسیده است تصریح کرد: پیشنهاد داده ایم که شرکتی پرونده ها را بررسی کند اما چون ساختمان اداره به روز نبود این امر محقق نشد.

 

صادقی ضمن ارائه پیشنهاداتی از جمله سیستم نوبت دهی، وجود پیشخوان و صدور سندها اذعان داشت: با این که صدور سندها پستی شده اما مردم مراجعه می کنند.

صادقی در خصوص املاک سطح شهرستان گفت: شاید مردم از تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی ناراضی باشند.

 

وی افزود: املاکی که در محدوده شهرستان است حتما باید ساختمان بوده و اشتراک آب، برق و گاز داشته باشند که بتوانیم سند دهیم و این مشکلی است که با آن مواجهیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلاتی که اکثر روستائیان با آن مواجهند این است که یا کهولت سن دارند یا فاقد سواد هستند و دارای خانه هایی بدون سند هستند ابراز داشت: قانون الحاق، مربوط به اسناد مالکیت روستاهای بالای بیست خانوار و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر می باشد و مربوط به طرح هادی روستایی است که روستاییان با مراجعه به شورا یا بنیاد مسکن در این خصوص اقدام می نمایند.

 

وی با بیان اینکه روستاییان باید به بنیاد مسکن مراجعه کرده و نیاز به مراجعه حضوری به ثبت اسناد نیست گفت: در بنیاد مسکن اعطای نمایندگی می کنند و نقشه ملک تهیه می شود

 

صادقی بیان کرد: متاسفانه گاه نقشه هایی که بنیاد مسکن تهیه می کند دارای نواقص و ایراداتی هست

 

صادقی با عنوان اینکه از کمبود شدید نیرو رنج می بریم تصریح کرد: علاوه بر سخت افزار کمبود نیروی انسانی و نرم افزاری وجود دارد.

 

وی افزود: چارت سازمانی ما چهل و هشت نفر می باشد و در حال حاضر سی نفر نیرو داریم.

 

رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان گلپایگان ابراز داشت: شهرستان گلپایگان جزء معدود شهرستان های استان اصفهان است که دارای دستگاه گیرنده شمیم می باشد.

 

وی گفت: در دستگاه شمیم اختلاف نقشه در حد میلیمتر است، دقت نقشه ها بالا می باشد اما متاسفانه نیرویی که با این سیستم کار کند نداریم

 

وی در خاتمه با اشاره به اینکه فضای بیرون اداره  جو بدی به اداره داده است بیان داشت: از شهرداری میخواهیم در جهت فضا سازی بیرون اداره و خروج از این جو و فضای موجود ما را یاری نماید.

تصاویر مرتبط:

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 109318 و در روز یکشنبه 17 دی 1396 ساعت ۱۸:۱۳:۰۲
2024 copyright.