چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

هفتمین روز درگیری ارتش سوریه با تروریست‌ها در «حرستا»؛ 76 تروریست کشته شدند

به گزارش خبرگزاری بیان؛ درگیری در اطراف اداره حمل و نقل در شهر «حرستا» میان گروههای تروریستی «هیئه تحریر الشام، حرکه أحرار الشام الإسلامیه و فیلق الرحمن» با ارتش سوریه همچنان ادامه دارد.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان اعلام کرد که ارتش سوریه در تلاش است که از محور امنیت جنایی و ساختمان استانداری خود را به اداره حمل و نقل برساند و محاصره نیروهای خود در داخل این ساختمان را در هم شکند.

به گفته دیده بان، در جریان عملیات ارتش سوریه در این محور از روز جمعه 29 دسامبر سال 2017 تا پنجشنبه 4 ژانویه جاری، 76 تروریست از فیلق الرحمن، تحریر الشام و احرار الشام کشته شده اند.

وبگاه خبری معارض «عنب» هم اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است در محله «العجمی» شهر حرستا پیشروی داشته باشد و کنترل چندین ساختمان در اطراف امنیت جنایی را به دست گرفته است.


اندازه بزرگ-نقشه آرشیوی

منابع خبری وابسته به سوریه نیز اعلام کردند که تروریستها در این محور به خاطر حملات ارتش، مجبور به عقب نشینی شدند و دهها نفر از آنان نیز کشته و زخمی شدند.

گروه فیلق الرحمن در همین زمینه اعلام کرد که در جریان این درگیریها شماری از عناصر خود از جمله یک فرمانده میدانی را از دست داده است.

در اواسط ماه نوامبر سال گذشته بود که احرار الشام عملیاتی را برای اشغال اداره حمل و نقل ارتش سوریه تحت عنوان  «بأنهم ظلموا» آغاز کرد ولی بعدها مشخص شد که فیلق الرحمن و النصره نیز در این نبرد حضور داشته اند.

اداره حمل و نقل و اطراف آن منطقه ای است که در اشغال تروریستهای حاضر در غوطه شرقی قرار دارد و از طریق یک گذرگاه به مسافت 1 و نیم کیلومتر از بخشهای جنوبی شهر حرستا به مناطق تحت سیطره دولت سوریه ارتباط پیدا میکند.

نبردها طی نوامبر و دسامبر گذشته به شکل متفاوت دنبال شد، اما با پایان سال، تغییرات سریعی رخ داد و تروریستها توانستند وارد بخشهایی از ساختمانهای دولتی در اداره حمل و نقل شوند و محله العجمی را اشغال کنند.

تروریستها با این اقدام خویش، راههای امدادرسانی به این اداره را قطع و گذرگاهی بین حرستا و «عربین» ایجاد کردند.

با این محاصره اداره حمل و نقل، ارتش سوریه مراکز خود در اطراف منطقه عملیاتی را تقویت کرد و حجم حملات را افزایش داد و نیروهای محافظتی این اداره، مانع از ورود تروریستها به ساختمانهای اصلی شدند.

پس از این مرحله بود که ارتش سوریه تجهیزات نظامی و نیروهای زیادی وارد این منطقه کرد و طی روزهای گذشته توانست چندین ساختمان را در جنوب محله العجمی آزاد کند.

نیروهای سوری همچنین در جاده ای که ساختمان استانداری و امنیت جنایی را به اداره حمل و نقل وصل میکند پیشروی کردند؛ این مسیر حدود 800 متر است و با این پیشروی، ارتباط میان تروریستها بین حرستا و عربین نیز قطع شد.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 109190 و در روز شنبه 16 دی 1396 ساعت ۰۸:۱۴:۲۲
2024 copyright.