چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

فرصت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف و هویت یابی کودکان کار و خیابان

به گزارش خبرگزاری بیان؛ محمدحسین مقیمی در دومین جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده با بیان اینکه موضوع کودکان از موضوعات مهم در امور اجتماعی است گفت: این موضوع تنها محدود به کودکان کار و خیابان نمی شود و همه کودکان به شکل عام را دربر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به دوران کودکی غفلتی است که با آن روبه رو هستیم  افزود: رسیدگی به وضعیت کودکان در دوران کودکی موجب می شود زمانی که به نوجوانی و جوانی برسند بررسی موضوعات آنها راحت تر انجام شود.

استاندار تهران تاکید کرد: لازم است کمیته‌ای تخصصی با نگاه ویژه به کودکان کار و خیابان تشکیل شود تا براساس قوانین، نسبت به رسیدگی به وضعیت کودکان ایرانی و غیر ایرانی کار و خیابان اقدام شود و مهمترین موضوع در حال حاضر تعیین هویت هریک از آنها به تفکیک است و اگر نیاز است در این مسیر از دستگاه قضا نیز کمک گرفته شود.

مقیمی بر ضرورت تعیین تکلیف و هویت 300 تا 400 کودک کار و خیابان در تهران اشاره و تصریح کرد: در مرحله نخست لازم است پیش از هر اقدامی کارت هویت و شناسایی برای این کودکان صادر شود و برای تعیین هویت کودکان غیرایرانی نیز از سفارت ها کمک گرفته شود و اگر در این اقدام نیاز به قوانین جدید است پیشنهاد آن را به نمایندگان مجلس خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه ورود این کودکان به مدرسه،دانشگاه ،کار و جامعه نیازمند هویت یابی است گفت: باید کودکان کار و خیابان را فرزندان خودمان بدانیم و شهرداری ،بهزیستی و دولت امکانات و  آمادگی کامل دارد تا پس از هویت یابی کودکان کار و خیابان نسبت به ساماندهی و آموزش آنها اقدام کند.

استاندار به معاون سیاسی و اجتماعی خود ماموریت داد تا با مسئولان دستگاههایی که در حوزه کودکان کار و هویت یابی آنها مسئولند جلسه‌ای برگزار شود و تا هفته آینده گزارشی از اقدامات و تعیین تکلیف هویت کودکان کار و خیابان ارائه شود.

شکرالله حسن بیگی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران نیز در ادامه با اشاره به اینکه لازم است آیین نامه ها و قوانین مربوط به حقوق کودکان و نوجوانان در کمیته کارشناسی ذیل کارگروه امور بانوان و خانواده بررسی شود گفت: این اقدام موجب می شود هر دستگاه و اعضای کارگروه وظایف خود را در این بخش دانسته و تفاهم نامه ای با دستگاه ها برای اجرای وظایف منعقد شود و دبیرخانه کارگروه نیز اجرای وظایف را برای دستیابی به اهداف مشخص شده رصد کند.

در ادامه این جلسه همچنین موضوع بیمه زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده از سوی شارقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مطرح شد و استاندار تهران بر لزوم اجرای این طرح از طریق هریک از بیمه هایی که شرایط بهتری برای زنان آسیب دیده فراهم می کند انجام شود.

فروش مستقیم اقلام مختلف در مترو تهران موضوع دیگری بود که استاندار تهران در خصوص آن پیشنهاد داد: مکانی در ورودی ایستگاههای مترو در نظر گرفته شود تا فروشندگان، اقلام و محصولات تولیدی خود را در معرض فروش برای مسافران مترو قرار دهند.

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 109169 و در روز شنبه 16 دی 1396 ساعت ۰۷:۵۸:۳۶
2024 copyright.