چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

ثبت‌نام طرح‌ ترافیک ۹۷ انجام نمی‌شود / توقف کامل توزیع کارت‌های شناور

به گزارش خبرگزاری بیان؛ به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک منتشر شده، با اشاره به سوالات مکرر شهروندان درباره طرح ترافیک جدید و توقف ثبت‌نام آرم‌های سابق، آمده است: لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای تغییر شیوه صدور اجازه ورود به محدوده‌ها در آستانه ارائه به شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی و تصویب است.

این سازمان از عموم کارشناسان و صاحبنظران دعوت کرده است که با اطلاع کامل از ابعاد و جنبه‌های مختلف این طرح، نقدها و نظرات خود را برای اصلاح مشکلات احتمالی اجرای آن اعلام کنند.

در این اطلاعیه از همه اظهارنظرکنندگان خواسته شده است که به جای منافع شخصی و گروهی، منافع عموم مردم را مدنظر قرار دهند و کمک کنند که شرایطی عادلانه‌تر برای مردم تهران فراهم شود و به سمت شهری با ترافیک و آلودگی کمتر حرکت کنیم.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

« سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالات مکرر شهروندان محترم درباره طرح ترافیک جدید و توقف ثبت‌نام آرم‌های سابق، به اطلاع عموم مردم می‌رساند که با توجه به برنامه جدید شهرداری برای تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک که با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط در حال طی مراحل قانونی است، ثبت‌نام برای دریافت آرم طرح ترافیک سال 1397 انجام نخواهد شد. بر اساس طرح جدید، شهروندان نیازی به خرید سالانه آرم طرح ترافیک ندارند و بر اساس ضوابطی که بعد از تصویب نهایی اعلام خواهد شد، می‌توانند با پرداخت عوارضی که میزان آن توسط شورای محترم اسلامی شهر تهران تصویب خواهد شد، وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای تغییر شیوه صدور اجازه ورود به محدوده‌ها در آستانه ارائه به شورای شهر تهران برای بررسی و تصویب است. جزییات طرح پیشنهادی شهرداری تهران نیز در هفته‌های اخیر از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع مردم رسیده است. بدیهی است که بر اساس قانون، جزییات و نرخ‌های اعلام‌شده تا کنون، قطعی نیست و اختیار تغییر آنها با اعضای شورای شهر است. در همین فرصت، از عموم شهروندان و به ویژه کارشناسان و صاحبنظران نیز دعوت می‌کنیم که شهرداری را از نقدها و نظرات خود درباره این طرح بهره‌مند سازند تا برای اصلاح مشکلات احتمالی آن در مقام اجرا اقدام شود. جای این گلایه از برخی مسئولان سابق و معدودی از ارباب جراید نیز باقی است که بدون اطلاع کامل از ابعاد و جنبه‌های مختلف این طرح، به طرح ابهاماتی پرداختند که پاسخ آنها در توضیحاتی که تاکنون از سوی مدیران شهرداری تهران اعلام شده، وجود داشته است.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به صراحت اعلام می‌کند که در دوره مدیریت جدید، توزیع کارت‌های شناور طرح ترافیک به‌طور کامل متوقف شده و 642 کارت باقی‌مانده از قبل نیز باطل شده است. بعد از این هم پرونده کارت‌های شناور که صدور و توزیع آنها از اساس با ابهام قانونی مواجه بوده و مراجع نظارتی هم بر ممنوعیت آن تاکید دارند، برای همیشه بسته خواهد شد. در طرح جدید هم برخلاف آنچه برخی ادعا کرده‌اند، هیچ تبعیضی بین مدیران شهرداری با دیگران وجود نخواهد داشت و عوارض خودروهای مدیران همه ارگان‌ها با آحاد مردم برابر خواهد بود.

شهرداری تهران در طرح ترافیک جدید قصد دارد ضابطه را برای همیشه جایگزین رابطه کند و در حذف سلیقه‌مداری و قدرت ناشی از اعطای آرم به این و آن پیشقدم شود. البته این تصمیم دشواری است که موفقیت در آن نیازمند همراهی نهادهای مختلف، اصحاب رسانه‌ها و همه کسانی است که به نوعی در این باره به ابراز نظر می‌پردازند. لذا از همه اشخاص و نهادهایی که در این باره اعلام موضع می‌کنند، می‌خواهیم به جای منافع شخصی و گروهی، منافع عموم مردم را مدنظر قرار دهند و کمک کنند که شرایطی عادلانه‌تر برای مردم تهران فراهم شود و به سمت شهری با ترافیک و آلودگی کمتر حرکت کنیم».

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 109163 و در روز شنبه 16 دی 1396 ساعت ۰۷:۵۵:۳۱
2024 copyright.