امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۰/۱۵
کد خبر : 109352
چاپ خبر :
امام جمعه گلشهر گلپایگان:

مردم از وضع اقتصادی موجود گله مندند اما با فتنه و فتنه گری مخالفند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی یاد آور شد: همه مردم معترض هستند اما به فتنه و فتنه گران نه می گویند چون فتنه ۸۸ را دیده اند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی خراسانی امام جمعه گلشهر گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از بلایایی که انسان را به گناه و سرپیچی از فرمان الهی وا می‌دارد و مایه شکست و بیچارگی و بدبختی او می شود غفلت است.
وی ادامه داد: کسی که گناه می کند به دلیل این نیست که خداوند را قبول ندارد بلکه به این خاطر است که غافل می شود و غفلت او را فرا می گیرد و فراموش می کند که خدایی با این عظمت او را می نگرد .
وی با بیان اینکه غفلت از دشمن نوعی دیگر از غفلت است و بعلت اینکه دشمن هیچگاه با ما رفیق نمی شود خطرناک تر از تمام غفلتهاست تصریح کرد: دولتمردان و مسئولین سیاسی ما باید دقت کنند که وقتی مذاکره و صلح کردید و در ظاهر خیال کردید همه چیز تمام شده است ممکن است دشمن به شما نزدیک شود تا شما را غافل سازد بنابراین باید دور اندیشی پیشه کرد.
وی افزود: اگر با دشمن صلح و مذاکره کردید و برجامی باقی گذاشتید و خیالتان راحت شد که دشمن با شما رفیق شده است، باید بدانید دشمن به دنبال ضربه زدن و از بین بردن شماست.
وی با اشاره به بیانات رسول اکرم (ص) که فرمودند کسی که از دشمن غافل شود باید بداند که حیله و مکر و کید دشمن او را بیدار می کند یادآور شد: همه ملت و مسئولین باید بیدار باشند و بدانند که طبق فرمایشات اهل بیت علیهم السلام  نباید به دشمن اعتماد کرد و از مکر و حیله دشمن در امان ماند هر چند در ظاهر به تو خوشی نشان دهد و رفاقت کند زیرا دشمن همیشه دشمن است.
وی سهل انگاری و بی برنامگی است را طبق فرموده اهل بیت از مباحث غفلت برشمرد و گفت: دشمن طرح مکارانه و برنامه دارد و این خیال باطلی است که فکر کنیم اگر ما با آنها خوب باشیم آنها به ما کاری ندارند چرا که دشمن کارش بد ذاتی و برنامه ریختن برای از بین بردن ماست.
وی با اشاره به اینکه چند سال پیش در لبنان طلبه نمایی پیدا شد و گروهی را در مقابل حزب الله راه اندازی کرد گفت: بعد از دستگیری این طلبه نما و آوردن وی به ایران،  اعتراف کرد که من آنچه از همت و برنامه آنها می بینم این است که آنها سخت مشغولند تا شما را از بین ببرند و اگر شما این را بدانید شب را نمی خوابید زیرا دشمن برای حمله به شما خواب ندارد ولی شما در خواب غفلت و بی خبری هستید.
وی وجود یک نخست وزیر جاسوس در یکی از کشورهای روسیه را به عنوان نمونه ای دیگر از تلاش دشمن جهت انجام پروژه نفوذ برشمرد و گفت: پس از متوجه شدن مسئولین اطلاعاتی  آن کشور از این موضوع، نخست وزیر اعتراف کرد در زمان دانشجویی با مراکز اطلاعاتی آمریکا ارتباط داشته و اکنون ارتباطی ندارم و فقط یک دستور آنها را اجرا می کنم که مسئولینی که در آن کار تخصصی ندارند بگذارم.
وی یادآور شد: وقتی مسئولینی که در کار ها تخصص ندارند به کار گماشته شوند نمی توانند برنامه ریزی و کار کنند و وقتی نتوانند کار کنند و مشکلات وجود داشته باشد،اغتشاش و اعتراض بپا می شود.
حجت الاسلام موسوی خراسانی با بیان اینکه دومین مسئله پس از غفلت ناسپاسی می باشد اظهار داشت: بعضی اوقات مباحثی را خیلی بزرگ می کنیم و آن نقطه ضعف‌ها را سیاه و تاریک نشان می دهیم
وی ادامه داد: باید این نقطه ضعف‌ ها برطرف شود اما موجبات قدرت نظام ، پیشرفت های نظام ، و عرصه های مختلف امنیت ، استقلال و خارج از کشور و منطقه را ببینیم و آنوقت حق را پیگیری کنیم
حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی در ادامه اذعان داشت: چند روزی است که یک سلسله اغتشاشات در بعضی از شهرهای ایران صورت گرفته و جمعی کارهایی را که زیبنده نظام و فرد ایرانی با منش ایرانی  نیست انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: آن کسانی که ادعای ایرانیسم و کوروشیسم و امثال اینها را دارند و مدعی هستند کوروش وقتی فلان کشور را گرفت دستور داد خانه های آنها را خراب نکنید، به مردم ظلم نکنید ، لوازم مردم را از بین نبرید و به مردم خارجی تعدی نکنید گفت: همگان دیدند کسانی که چنین فکر و ادعایی دارند و جلوی آرامگاه او سجده می کنند حتی حاضر به پیروی از او هم نشدند.
نماینده ولی فقیه در گلشهر بیان داشت: اصل قضیه اعتراض به مشکلات اقتصادی، بیکاری ، بدبختی ، گرانی ، فساد مالی ، فساد اقتصادی، و حقوق نجومی برخی از دولتیهاست که همه اینها جا دارد و صحیح می باشد.
وی با بیان اینکه ما دست آن معترض را می بوسیم اما معترضی که از راهش وارد شود خاطر نشان کرد: هر چند یک ماه است که مردم بزرگوار ما اعتراض ساکت انجام دادند ، درب مجلس و دولت رفتند و نسبت به این وضعیت معترض بودند.
خطیب جمعه گلشهر با بیان اینکه مجلس در راستای در خواست مردم اقدامات خوبی انجام داده است که جای تشکر دارد اما اصل اعتراض جا دارد بیان داشت: ما مردم بزرگوار و فهیمی داریم که باید دستشان را بوسید اما این عده محدودی که این غلط ها را کردند، اکثرشان فریب خورده و بد بختند و همه ما می دانیم هدف آنها چیست و در بین مردم نیز جایگاهی ندارند
وی  با بیان اینکه اصل اعتراضها صحیح است خاطر نشان کرد: در منطقه خودمان گلپایگان مردم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند در هر خانه چند لیسانس، فوق لیسانس و دکترا وجود دارد که همه بیکار هستند.
وی تصریح کرد: شغل اکثر مردم گلپایگان کشاورزی است و هیچ امکاناتی به آنها داده نشده است
وی افزود: کشاورزی آب می خواهد که مردم گلپایگان با مشکل کم آبی مواجهند و چاه ها یکی پس از دیگری در حال خشک شدن است.
وی ضمن ابراز خرسندی از پیگیری های مهندس بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در جهت حق آبه سد گلپایگان از ایشان خواست مسئولین را در جریان امور مردم گلپایگان قرار دهند چرا که مردم می خواهند از این وضعیت خارج شوند .
وی با عنوان اینکه چرا باید بعضی جاها چاه داشته باشند و از سد هم آب بگیرند در حالی که برخی از روستاهای شهرستان گلپایگان یک چاه آب هم ندارند اظهار داشت: مسئولین باید خودشان را نوکر مردم بدانند، در خدمت مردم بوده و برای رفع مشکلات مردم خواب راحت نداشته باشند.
وی یاد آور شد: همه مردم معترض هستند اما به فتنه و فتنه گران نه می گویند چون فتنه ۸۸ را دیده اند.
وی با اشاره به درگیری های سوریه که ابتدا با اعتراض مردم نسبت به وضع موجود و مسائل اقتصادی ایجاد شده بود و بعد عده ای فتنه گر از طرف عربستان و آمریکا و اسرائیل ورود پیدا کرده و آغاز  ۶ سال بدبختی مردم سوریه شد خاطرنشان کرد: مردم ما این وضعیت ها را دیده اند و هیچ گاه نمی‌خواهند امنیت کشور را به هم زنند.
وی تاکید کرد: مردم به فتنه و فتنه گران نه می گویند اما نسبت به مسائل خودشان، نسبت به مسائل اقتصادی ، بیکاری و بدبختی جوانانشان اعتراض دارند.
خطیب جمعه گلشهر گفت: حرف ما این است که آن فتنه گری که عکس شهید را آتش می زند، به قبر شهید جسارت می کند ، به قرآن جسارت می کند حسابش از مردم جداست.
وی خاطرنشان کرد: مردمی که روز عاشورا در خانه هایشان نمی مانند و به احترام امام حسین علیه السلام در مجالس امام حسین شرکت می کنند حتی یک درصد از فتنه گران جزء نیستند و اگر باشند باید توبه کنند که خداوند آنها را ببخشد .
وی با تاکید بر اینکه باید مسئولین بیدار باشند گفت: مسئولی در این وضعیت می گوید این اعتراض بخاطر بسته بودن فضای جامعه است! کدامیک از اینهایی که اغتشاش کردند حرفشان این است؟؟
وی افزود: بعضی ها از این آب گل آلود استفاده سیاسی می کنند که بیایید آشتی کنید، حصر را بردارید.
امام جمعه گلشهر بیان کرد: مردم مشکلات اقتصادی دارند باید به وضعیت اقتصادی کشور رسیدگی شود بعد این حرف ها زده شود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی با بیان اینکه خدا را شاکریم که نماینده مردم گلپایگان و خوانسار که حافظ قرآن هم هست به این مباحث توجه ویژه دارد اظهار داشت: ان شاالله ایشان در این مبحث نیز حضور پررنگ داشته باشد کمااینکه وظیفه اش در مجلس وظیفه خوبی است.
نماینده ولی فقیه در گلشهر با بیان اینکه رهبری داریم که وضعیت کشور را مثل یک دیدبان دقیق رصد می کند گفت: رهبر انقلاب اسلامی چند ماه قبل این قضایا را اعلام کرد و فرمود اگر دقت نکنید و مراقب نباشید و مشکلات مردم را حل نکنید دشمن سوء استفاده می کند.
وی در  خاتمه با بیان اینکه البته هنوز هم بعضی در خوابند و می گویند مشکلی پیش نیامده ، چند تا اعتراض باید باشد اظهار داشت: وقتی شیشه بانک شکسته شود و مسجد و حسینیه را آتش زنند این دیگر اعتراض نیست و اغتشاش است و باید فرق قائل شویم.
خبرنگار بیان: مریم محمدی
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات