چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

آیت‌الله نوری همدانی: دشمنان در راهپیمایی‌های مردم ایران پاسخ خود را دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری بیان؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه استان قم که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: باید از برکات کتاب شریف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بیشترین استفاده ممکن را برد.

وی افزود: نامه امام علی(ع) به مالک اشتر نخعی، منشور حکومت‌داری اسلامی بوده که در آن نحوه اداره و برنامه‌ریزی‌های درست و اصولی درزمینه حکمرانی را مشخص کرده که امروز این منشور ارزشمند در سازمان ملل متحد نگهداری می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، برکات انقلاب اسلامی را موردتوجه قرار داد و گفت: اتحاد میان شیعه و سنی از جمله مهم‌ترین آثار انقلاب اسلامی بوده تا پیش از انقلاب، دشمنان سعی داشته با اختلاف و تنش بین امت‌های اسلامی مانع پیشرفت و ترقی آن‌ها شوند که امام راحل این مبادله آن‌ها را بر هم زد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برکات نماز جمعه، ابراز کرد: نماز جمعه طبق احادیث و روایات اسلامی پایگاه و محل تجمع افراد برگزیده و ویژه خداوند متعال بوده که از جایگاه هدایت‌گری نیز برخوردار است.

وی با تأکید بر  وظایف مهم ائمه جمعه خاطرنشان کرد: خواندن خطبه‌های توحیدی و افزایش باورهای دینی، توصیه و دعوت به تقوای الهی و ذکر آثار و برکات ناشی از آن و نصیحت و موعظه سه وظیفه مهم و همیشگی ائمه جمعه است، همچنین  خطبه‌های نماز جمعه قم تنها موردتوجه مردم این شهر نیست، بلکه این خطبه‌ها در سراسر جهان پوشش داده می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: ائمه جمعه باید در مسائل سیاسی دارای قدرت تحلیل بالا بوده و به امور و شرایط زمان خود کاملاً آگاه باشند تا بتوانند مخاطبان خود را نیز با این قبیل امور آشنا کنند، رضاخان برای منزوی کردن دین و روحانیت در ایران به قدرت رسید، به همین دلیل نیز در زمان رضاخان تبلیغات زیادی علیه روحانیت می‌شد.

آیت‌الله نوری همدانی حوادث اخیر در کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: باید ریشه اغتشاشات اخیر در کشور به‌درستی شناسایی شود، اعتراض‌های اخیر در کشور نشان می‌دهد مسئولان به وظایف خود عمل نمی‌کنند،دشمنان در راهپیمایی‌های مردم ایران پاسخ خود را دریافت می‌کنند.

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 109126 و در روز پنجشنبه 14 دی 1396 ساعت ۰۹:۵۶:۳۱
2024 copyright.