چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

با تاسیس انجمن اسلامی، رشد و توسعه فرهنگ دینی را در گلپایگان زمینه سازی نمودیم

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حجت الاسلام یزدانبخش قاسمی رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان در مراسم تودیع خود و معارفه حجت الاسلام بت شکن رئیس جدید این اداره که صبح امروز در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت: با ۸۸۲ روز کاری و از تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۱۲ در خدمت مردم فهیم ، شریف ولایتمدار و عالم دوست گلپایگان بودیم و کارهایی انجام دادیم .

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می فرماید جزء کسانی نباشید که دوست دارند که با کار نکرده مورد تشویق قرار گیرند یاد آورشد: به این شهرستان آمدیم تا ادامه دهنده راه دوستان با یک رویکرد جدید باشیم.

 

وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین که فرمودند با‌ مردم طوری معاشرت و تعامل کنید که اگر از بینشان رفتید برای شما غمگین شوند و اگر با انها بودید به شما میل و اشتیاق داشته باشند گفت: از روز اول بنا داشتیم این گونه رفتار داشته باشیم.

 

وی اذعان داشت: این تکریم و معارفه ها برای بنده به عنوان یک درس است که روزی می آییم و روزی باید برویم و خودمان را جایی قرار دهیم که روز قیامت خداوند از ما سوال می کند که چه کار کرده اید و امیدواریم بتوانیم پاسخگو باشیم.

 

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان بیان داشت: یکی از وظایف مسئول سازمان تبلیغات اسلامی عضویت در کمیته ها و کارگروه ها و شوراهای فرهنگی عمومی است که بیش از پانزده کارگروه و شورا عضو این کمیته هاست

 

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی هر شهری هست تصریح کرد: در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم،صفر، ایام فاطمیه و مناسبت های تبلیغی اعزام های خوبی را داشته باشیم.

 

 

قاسمی گفت: هر ساله در ماه محرم و رمضان سی مبلغ از اصفهان و قم داریم و مبلغینی داریم که بدون پرونده و مبلغین بومی شهرستان می باشند .

 

قاسمی افزود: در ماه مبارک رمضان آمار مبلغین به هزار و صد مورد می رسد و در ماه محرم با توجه به بیشتر شدن فعالیت هیئت های مذهبی این امار به صد و سی نفر هم می رسد.

 

 

وی عنوان کرد: از دیگر کارهایی که توفیق انجام آن را داشتیم گفتمان های دینی می باشد که تا اندازه‌ای از اساتید بومی شهرستان استفاده کردیم و در دو دوره از گروه تبلیغی از اصفهان استفاده کردیم.

 

وی ادامه داد: ما با گروه تبلیغی فاطمیون که از قم در مناسبت های تبلیغی و ایام مختلف حضور پیدا می کنند، و با گروه تبلیغی دارا لزهرا همکاری داریم .

 

وی با بیان اینکه برگزاری همایش هایی که منتسب به اداره تبلیغات اسلامی است از کارهای دیگری می باشد که انجام داده ایم تصریح کرد: یکی از ویژه ترین همایش هایی که برگزار کردیم تجلیل از خادمین اعتکاف و مربیان قرآن بود که با اعتبارات مردمی و خیرین از بیش از صد نفر از خادمین اعتکاف و مربیان قرآن تقدیر شد.

 

 

قاسمی با عنوان اینکه همایش ویژه هیئات  مذهبی، مداحان و هیئت های امنا با همکاری کانون مداحان و شورای هیئات برگزار شد بیان کرد: برای اولین بار در شهرستان همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار شد که با استقبال باشکوهی مواجه شد

 

رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان سرکشی به روحانیون مستقر در روستا ها ، خانه ها و موسسات قرآنی و مهد های قران که بعضاً از سازمان تبلیغات مجوز دارند و سرکشی از خانه های عالم روستایی ،  را از دیگر اقدامات انجام شده سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان برشمرد .

 

وی در خصوص فعالیت های عمرانی  ابراز داشت: در حال ساخت مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اداره تبلیغات اسلامی می باشیم و مجتمع سازمان تبلیغات اسلامی کنونی برازنده سازمان تبلیغات شهرستان نیست.

 

وی گفت: خانه عالم وداغ را با همکاری بسیج سازندگی  به مرحله بهره برداری رساندیم و خانه عالم در مشکلاتی که داشت با حمایت های سازمان در بخش تملک دارایی و تجهیز و دیون پرداخت شد و در روستای دم آسمان اعتبارات خاصی پرداخت شد

 

 

وی افزود : در مناسبات مذهبی و کمیته های روستایی یکی از فعال ترین اعضا سازمان تبلیغات اسلامی بوده است

وی تصریح کرد: در مدت تصدی بنده بعنوان ریاست اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان، حدود ۲۰۰ دوره‌ آموزشی برای مداحان و ذاکرین برگزار شد و همچنین در بیست دوره شش ساعتی برای ۶۰۰ نفر از اصناف آموزش احکام برگزار گردید.

 

وی گفت: تعدادی از هیئت های مذهبی   با بیش از ۸۰ مداح در سامانه طوبی ثبت نام شدند و بیش از ۸۰ مبلغ و روحانی نیز در سامانه جامع اعزام مبلغین ثبت نام گردیدند.

 

قاسمی با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۱۲۰۰ معتکف و در سال ۹۶ بیش از ۱۳۰۰ معتکف داشتیم تصریح کرد: تعداد دانش آموزان معتکف در سالهای ۹۵ و ۹۶ از این تعداد به ترتیب پنجاه و ۱۵۰ نفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه با تاسیس انجمن اسلامی رشد و توسعه فرهنگ دینی را زمینه سازی کردیم گفت: ۲۳۶ مربی خواهر در این انجمها تربیت یافتند که می توانند از عناصر تاثیرگذار در مدارس و فعالیت های مذهبی باشند.

 

وی با عنوان اینکه قبلا در شهرستان یک خانه قرآنی بود که اکنون این تعداد به چهار خانه رسیده در خاتمه یادآور شد: تمامی این توفیقات را مدیون خانواده مان هستم که ایشان نیز اهل علم و فاضله هستند و در محیط منزل شرایطی فراهم هست که بتوانیم کار کنیم و ایشان یکی از فعالین خواهر گلپایگان می باشند که روزانه سه یا چهار برنامه تفسیر داشتند.

تصاویر مرتبط:

  


خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 109366 و در روز دوشنبه 11 دی 1396 ساعت ۰۵:۱۲:۰۶
2024 copyright.