چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

استان اصفهان بخاطر داشتن تعداد بالای کانونهای فرهنگی تبلیغی در کل کشور سرآمد می باشد

،به گزارش خبرگزاری بیان؛ حجت الاسلام عروجی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در مراسم تودیع و معارفه روسای اسبق و جدید اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان که صبح امروز در کتابخانه آیت الله محمدی برگزار گردید اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون دو موضوع بررسی اجمالی مباحث روز و تفسیر شرح وظایف، رسالت ها و ماموریت های مختلف، به عنوان یک نهاد انقلابی عمل می کند.

 

وی ادامه داد : سازمان تبلیغات اسلامی  یک نهاد انقلابی است که علاوه بر انقلابی بودن به دو جهت کاملاً ولایی است زیرا به دستور نائب امام زمان و بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در تیر ماه سال ۱۳۶۰ مستقیما به دستور امام تأسیس شده است.

 

وی ادامه داد: در راس این مجموعه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی به حکم مستقیم مقام معظم رهبری منصوب می شود و از این نظر این نهاد دارای جایگاه والایی است.

 

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز داشت‌: گروه های هدف که با این مجموعه مرتبط هستند شبکه گسترده تبلیغ دین شامل همه شخصیت های حقیقی و حقوقی هستند که در جامعه کسوت تبلیغ دین پوشیده اند ، ائمه جمعه و جماعت مساجد و ادارات و مراکز آموزشی، فارغ التحصیلان حوزه خواهران و… شبکه گسترده تبلیغ دین را تشکیل می دهند و به نوعی از سازمان تبلیغات اسلامی متوقع هستند.

 

وی افزود: دومین جامعه هدف ما شبکه گسترده تشکل های دینی شامل هیئات مذهبی ، جامعه موثر مداحان کانون های فرهنگی تبلیغی و انجمن های اسلامی می باشد.

 

وی افزود: در استان اصفهان نزدیک به ۵۶۰۰ هیئت مذهبی داریم که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کرده اند و حدود ۶ هزار مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی شناسایی شدند.

 

حجت الاسلام عروجی ابراز داشت: استان اصفهان از نظر تعداد کانون های فرهنگی تبلیغی که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده اند در کل کشور سرآمد می باشد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده اند یاد آورشد: انجمن های اسلامی، شبکه های گسترده تشکل های دینی، شبکه جامعه قرآنی کشور مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی افزود: موسسات قرآنی، خانه های قران روستایی و شهری، شخصیت هایی که با قرآن مأنوس هستند مانند اساتید، حافظان قرآن، مربیان روخوانی، روان خوانی، صوت و لحن، ترجمه و تفسیر از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز می گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۱۲ دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا داریم که با همکاری آموزش و پرورش به عنوان مداری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت هستند.

 

عروجی با بیان اینکه جایگاه این نهاد مقدس برجسته می باشد در خصوص ضرورت جابجایی که در سطح مدیریت شهرستان شکل گرفته است بیان داشت: از بدو ورود به استان اصفهان و بررسی های انجام شده در تدارک جابجایی برخی مدیران بودیم.

 

وی یاد آور شد : همه تلاش ائمه جمعه، فرمانداران و جامعه هدف سازمان این است که معمولا با جا به جایی نیروی بومی قوی و پرکار موافقت نمی کنند مگر اینکه نیروی جایگزین قویتر یا از ایشان جلوتر باشد.

 

وی با اشاره به بوروکراسی حاکم بر جامعه در فضای اداری گفت: امکان جذب نیرو نداریم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هنوز تعدادی از شهرها مسئولی ندارند تصریح کرد: نمی خواستیم در پرتو جا به جایی فعالیت شهرستان دچار خلل شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه حجت الاسلام بت شکن بومی استان بوده و مدیر و مدبری دارای سابقه درخشان می باشد اظهار داشت: امیدواریم دستگاه های دولتی خصوصا فرماندار نسبت به فراهم سازی بسترهای مناسب ،فعالیت بیش از پیش داشته باشند.

 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 109363 و در روز دوشنبه 11 دی 1396 ساعت ۰۴:۵۴:۴۳
2024 copyright.