امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۹/۰۸
کد خبر : 108125
چاپ خبر :
واکنش ستاد حقوق بشر درخصوص قتل جوان ایرانی در آمریکا:

دولت آمریکا باید پاسخگوی قتل جوان ایرانی باشد

ستاد حقوق بشر در خصوص قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد: دولت آمریکا باید پاسخگوی قتل جوان ایرانی باشد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ ب نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با دریافت خبر جان باختن بیژن قیصر دوشنبه شب 27 نوامبر در بیمارستان، در اثر اصابت سه گلوله پلیس آمریکا به ناحیه سر وی در ویرجینیا، این اقدام پلیس آمریکا که کارنامه سیاهی از شلیک‌های مکرر به سوی افراد غیر مسلح را دارد، محکوم و اعلام کرد: دولت آمریکا باید پاسخگوی این قتل باشد و در این باره به افکار عمومی جهان توضیح دهد.

البته این ستاد طی نامه رسمی از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسرعالی حقوق بشر خواهد خواست تا نسبت به وقوع چنین اقدام ناقض آشکار حقوق بشر، پیگیری کنند و گزارش لازم را ارائه دهند زیرا طبق اصول حقوق بین‌الملل و اسناد بین‌المللی به ویژه بند 1 ماده 6 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که مقرر می‌دارد: «حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است این حق باید به موجب قانون حمایت شود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه (بدون مجوز) از زندگی محروم کرد، باید حق زندگی مورد حمایت باشد».

ستاد حقوق بشر همچنین از سفارت سوئیس در تهران خواهد خواست تا نگرانی و اعتراض ما نسبت این موضوع مهم قتل فجیع جوان ایرانی بیژن قیصر، توسط پلیس آمریکا را به دولت آمریکا منعکس و نتیجه لازم را اخذ و به این ستاد ارائه کند.

حسب اطلاع، این جوان ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه ویرجینیا بوده و به عنوان حسابدار در شرکت پدرش کار می‌کرده است و در زمان وقوع قتل توسط پلیس (از طریق شلیک گلوله) در هنگام رانندگی، مسلح نبوده است.

در پایان انتظار جدی دارد هویت پلیس شلیک کننده معلوم گردد و مورد محاکمه و مجازات قرار گیرد.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات