امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۹/۰۲
کد خبر : 107847
چاپ خبر :
مدیر عامل ثبت احوال استان اصفهان:

زمان تهیع کارت ملی هوشمند تمدید نخواهد شد، مردم هر چه سریعتر جهت تهیه کارت ملی هوشمند اقدام نمایند

غفرانی با بیان اینکه کارت ملی قدیمی هوشمند نمی باشد ابراز داشت‌ : زمان تهیه کارت ملی هوشمند تمدید نخواهد شد و افراد برای تهیه کارت ملی هوشمند اقدام نمایند.

 به گزارش خبرگزاری بیان؛ حسین غفرانی کجانی مدیر عامل ثبت احوال استان اصفهان در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گلپایگان برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول و هفته بسیج و همچنین به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی بر شجره خبیثه داعش اظهار داشت : به منظور رصد مستمر جمعیت و فعالیت های جمعیتی و آماری و بررسی هویت یا هویت بخشی به کسانی که در کشورهای قاره آسیا و اقیانوسیه متولد می شوند در فاصله بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ میلادی در این کشورها جلساتی برگزار می گردد.

 

مدیر عامل ثبت احوال استان اصفهان گفت: آنچه بعنوان حاصل و خروجی این جلسات نشان می‌دهد این است که تمامی اعضای این دستگاه ها وظیفه خود را به خوبی دنبال کردند.

وی ادامه داد: در ثبت احوال گلپایگان رصد وقایع به خوبی صورت گرفته و بیش از ۹۹ درصد یا صد درصد از وقایعی که اتفاق افتاده را به موقع به ثبت رسانده اند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در بدست آوردن اطلاعات آماری صحیح انتظار می رود که رصد جمعیت صورت گیرد و دستگاه های ذیربط به وظایف خود عمل نمایند تصریح کرد : در سطح شهرستان نباید گورستان غیر محصور داشته باشیم و متوفی بدون مجوز قانونی و جواز پزشکی دفن شود تا این که شاهد نباشیم فرصت هایی برای سوءاستفاده از هویت فردی که دستش از دنیا کوتاه شده فراهم شود.

وی یادآور شد : در انتخابات این موضوع مطرح می‌شود که فلان موقعیت و کاندید از فرصت دیگری استفاده کرده و شهرستان ما نشان می دهد این آمار دقیق بوده و هر کس با شناسنامه خود در انتخابات شرکت نموده است.

غفرانی گفت: انتظار داریم اگر در گوشه و کنار شهرستان گورستانی است که هنوز محصور نشده و هنوز کنترل آن قدری برای مسئولین مشکل است این امر را نیز دنبال کنند

وی اذعان داشت: مطلب بسیار مهم، پروژه عظیم و بزرگ و ملی کارت ملی هوشمند است که متاسفانه در کنار همه موفقیت های همکاران ما این موضوع در شهرستان وضعیت مناسبی ندارد.

وی افزود: متاسفانه از سهمیه ای که ما امسال در شهرستان مصوب و مقرر کردیم تاکنون بیش از ۳۲ درصد آن محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در کل، با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر مردم گلپایگان حدود ۷۱ هزار نفر حتما باید دارای کارت ملی هوشمند شوند و تاکنون کمتر از ۵۰ درصد انجام شده است.

مدیر عامل ثبت احوال استان اصفهان خاطرنشان کرد: حتما در آینده تبیین خواهیم کرد چه خدمات ارزنده ای در ضمیر این کارت موجود هست و با کارت ملی هوشمند دریافت خواهید کرد همان کارهایی که در کشور اتحادیه اروپا و سی کشور در حال حاضر از آن برخوردار هستند و بسیاری از زمینه های توسعه و خدمات شهری و خدمات اجتماعی را مدیون این کارت و قابلیت این کارت هستند، مردم مانیز برخوردار خواهند شد و خیلی از مراجعات بین ادارات کاهش پیدا کرده و ما در یک فضای امن و بستر صحیح از خدمات این کارت برخوردار شویم .

وی اذعان داشت: دولت یازدهم به طور مجد پیگیر این قضایا هست و در صددیم تا سال آینده به اتمام برسد و همه مردم از مزایای آن برخوردار شوند

وی بیان داشت: ویژگی ممتاز این کارت شناسایی تصدیق هویت و امضای دیجیتال هست و بسیاری از زمینه های توسعه و خدمات شهری و اجتماعی را مدیون این کارت و قابلیت این کارت خواهید بود.

وی گفت: هویت افراد همانگونه که نعمت بزرگیست می تواند اسیب رسان هم باشد

مدیر عامل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است اظهارداشت: چهار میلیون و دویست هزار سهم شهرستان گلپایگان است و اگر محقق نشود سال آینده شاهد مراجعه مستمر به ثبت احوال خواهیم شد.

غفرانی با بیان اینکه به زودی در شهرستان گلپایگان شاهد افتتاح دفاتر پستی بیشتری خواهیم بود تصریح کرد:
ملاک مردم در مراجعات اداری سال آینده کارت ملی هوشمند خواهد بود و در ماه های آینده جمعیت بیشتری برای اخذ کارت ملی هوشمند مراجعه خواهند داشت

وی یادآور شد : از دو ماه قبل تعداد مراجعات به اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان افزایش داشته است و تاکنون برای مردم شهرستان گلپایگان دو هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است.

غفرانی گفت: انتظار ما از مسئولین این است که ما را در این زمینه یاری دهند.

وی با بیان اینکه کارت ملی قدیمی هوشمند نمی باشد ابراز داشت‌ : زمان تهیه کارت ملی هوشمند تمدید نخواهد شد و افراد برای تهیه کارت ملی هوشمند اقدام نمایند.

مدیر عامل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در کل استان اصفهان رشد جمعیت منفی بوده است ابراز داشت‌: در سال ۹۵ منفی بودن رشد جمعیت چشمگیر تر بوده و جمعیت ما به سمت سالمندی میرود .

وی افزود: دهه ۱۴۳۰ به دلیل سالمندی جمعیت دهه خوبی نخواهد بود و چتر حمایتی دولت سنگین می‌شود و از اکنون باید برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان ابراز داشت‌: به زودی در سراسر کشور دستگاه سیار کارت ملی هوشمند به ادارات پست تحویل داده خواهد شد که بخشی از ثبت نام روستاها را می توان با استفاده از فضای مجازی انجام داده و بستر دیتای آن از طریق خطوط همراه فراهم شود.

غفرانی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۶ چهل و دو هزار و بیست و پنج ولادت در استان اصفهان ثبت شده و در شش ماهه نخست سال گذشته ۴۳ هزار و ۴۰۰ ولادت داشتیم که نشان دهنده کاهش نسبت به شش ماهه سال گذشته می باشد.

وی در خاتمه گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۶ یازده هزار و دویست و پنجاه و دو فوت ثبت شده که این رقم در سال گذشته یازده هزار وسیصد نفر بوده است.

تصاویر مرتبط:

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات