چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

نشست خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران امروز در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد تا هفتمین دوره این جشنواره، رسما کار خود را آغاز کند.

محمد حاجی‌میرزایی، دبیر جشنواره هفتم درباره ارسال آثار به دبیرخانه گفت:

فراخوان ارسال آثار از فردا در سایت رسمی جشنواره آغاز می‌شود و بازی‌سازان تا اول دی‌ فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. بعد از پایان مهلت ارسال بازی‌ها، بلافاصله فرآیند داوری با حضور بین‌المللی و داخلی شروع می‌شود.

چند سالی می‌شود که جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، علاوه بر استفاده از داوران داخلی برای سنجش بازی‌ها، از داوران مطرح بین‌المللی نیز استفاده می‌کند. جشنواره هفتم هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. طبق اعلام حاجی میرزایی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فرم‌های داوری را برای ۲۰ داور خارجی ارسال کرده و در حال رایزنی با آن‌ها برای شرکت در این مراسم است؛ با این وجود هنوز تعداد داوران خارجی حاضر در جشنواره هفتم مشخص نیست.

جشنواره هفتم اما میزبان یک رخداد ویژه دیگر هم برای بازی‌سازها به عنوان یک سبد حمایتی خواهد بود. حاجی میرزایی در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که برای ایجاد رقابتی شدن بازار فروش بازی‌های ایرانی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به اندازه ۴۰ درصد از فروش بازی‌ها را (البته تا سقفی مشخص) به عنوان پاداش و هدیه به بازی‌سازان اهدا خواهد کرد.

محل برگزاری اختتامیه جشنواره هفتم تالار وحدت تهران خواهد بود، مراسمی که ۱۹ اسفند ماه برگزار می‌شود و بازی در ایران، بهترین‌های خود را در سالی که گذشت، خواهد شناخت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دسته‌بندی‌های جشنواره و چگونگی ارسال و ثبت آثار می‌توانند به نشانی اینترنتی این رویداد به آدرس tehrangamefestival.ir مراجعه کنند.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 107805 و در روز سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت ۱۱:۴۵:۵۷
2024 copyright.