امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۸/۱۰
کد خبر : 106930
چاپ خبر :
عراقچی در صحن علنی مجلس:

بزرگترین چالش برجام سوء نیت آمریکا است

معاون وزیر امور خارجه گفت: بزرگترین چالش ما در برجام سوء نیت آمریکا در اجرای این توافقنامه هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی آمریکا بوده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه 10 آبان) با حضور در صحن علنی مجلس به تشریح اقدامات این وزارتخانه درباره برجام پرداخت.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس از روند اجرای برجام اظهار داشت: به اعتقاد ما گزارش مجلس گزارشی واقع‌بینانه‌ای بود به خصوص مواردی که از نقض برجام از سوی آمریکا در این گزارش آمده است. البته پیشنهاداتی نیز در این گزارش ارائه شده بود که مرجع رسیدگی به این پیشنهادات هیئت رسیدگی به برجام است و وزارت خارجه به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه وزارت خارجه از ابتدای اجرای برجام به شکل مرتب گزارشات دقیقی به مسئولان ذیربط داده است، تصریح کرد: گزارشات هفتگانه ما در 21 ماه گذشته سعی کرده تصاویر واقعی از گشایش‌های اقتصادی برجام و همچنین چالش‌های موجود در روند اجرای این توافقنامه را بیان کند.

عراقچی ادامه داد: بزرگترین چالش ما در برجام سوء نیت آمریکا در اجرای این توافقنامه هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی آمریکا بوده است. آمریکا علیرغم اینکه موظف به اجرای تعهدات خود در برجام بوده است همواره با سوءنیت در تلاش بوده تا ایران کمترین نفع را از برداشته‌ شدن تحریم‌های هسته‌ای ببرد.

وی گفت: البته این روند در دولت جدید آمریکا شدت بیشتری به خود گرفته و دولت جدید آمریکا همواره تلاش کرده است تا مانع منتفع شدن ایران از لغو تحریم‌ها شود.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به گزارش اخیر وزارت امور خارجه در رابطه با روند اجرای برجام، اظهار داشت: در گزارش اخیر به شکل مفصل به این تعلل و بدعهدی‌های دولت آمریکا اشاره شده که همه بدعهدی‌ها خلاصه در سوءنیت آمریکا دارد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات