امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۷/۲۳
کد خبر : 106112
چاپ خبر :
حاجی بابایی در پیامی به مناسبت روز جهانی نابینایان؛

قانون جامع حمایت از معلولان به پشتوانه محکم اجرایی نیاز دارد/ آمادگی مجلس برای بازنگری در قانون جامع حمایت از معلولان

نماینده مردم همدان در مجلس، با اشاره به اعلام آمادگی مجلس برای بازنگری در قانون جامع حمایت از معلولین، بر ضرورت تعامل دولت و مجلس با یکدیگر برای فراهم کردن زمینه حضور فعال نابینایان در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی روز 24 مهر(15اکتبر) روز جهانی نابینایان تبریک گفت، که متن پیام آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در سال 1950 ، سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و شورای جهانی نابینایان در جلسه ای مشترک، قانون” عصای سفید ” را بررسی و تصویب کردند و روز 15 اکتبر برابر با 23 مهر ماه را روز جهانی” عصای سفید” یا روز جهانی ” ایمنی نابینایان ” اعلام نمودند.

اقشار مردم و نابینایان برای حمایت از منافع خود‌، از تمام مفاد قانون عصای سفید باید مطلع باشند، در میان وسایل کمک حرکتی نابینایان، می توان عصای سفید را به عنوان پرچم استقلال آنان قلمداد کرد.

در جامعه متعالی شرایط زندگی گروههای مختلف در کنار یکدیگر با کمترین محدودیت مهیا می‌شود، با نظر به توانمندی روشندلان، متناسب سازی در ابعاد فیزیکی‌، آموزشی و تربیتی می‌تواند به بروز استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان منجر شود.

با تبریک روز جهانی نابینایان که مقدمه‌ای برای حضور فعال اجتماعی این گروه است، برخود فرض می دانم، درمجلس با تعامل موثر با دولت در جهت بازنگری قانون جامع حمایت از معلولین و ایجاد پشتوانه‌های اجرایی برای آن، زمینه های بهزیستی و رفاه‌، آموزش و اشتغال نابینایان را مهیا سازیم‌.

حمیدرضا حاجی بابایی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات