امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۷/۱۹
کد خبر : 105918
چاپ خبر :
فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان خبر داد :

تصادفات فوتی با ۷۲ درصد کاهش در سطح درون شهری و ۵۳ درصد در حوزه برون شهری

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان اظهار داشت : در سال جاری در بحث تصادفات فوتی با ۷۲ درصد کاهش در سطح درون شهری و ۵۳ درصد در حوزه برون شهری مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بیان، سرهنگ دوم حسین بساطی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی به تلاشگران عرصه نظم وامنیت و مردم شریف شهرستان اظهارداشت :کار نیروی انتظامی یک کار مهم و حیاتی است وامنیتی که امروز در کشور است حاصل و محصول تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در سراسر کشور می باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه نیروی انتظامی در جامعه ابرازکرد: شهرستان گلپایگان شهر علما و فقهای بزرگواری است که با داشتن ۳۷۲ شهید گلگون کفن در طول دفاع مقدس تقدیم کرده است و امروز از افتخارات شهرستان می باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان ‌گفت: درحوزه کشف جرائم با کاهش جرائم در شهرستان روبرو بوده است و این نشان از برنامه ریزی خوبی است که در سطح نیروی انتظامی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیش بینی جرائم در بحث ایجاد امنیت عنوان کرد: برنامه های کاربردی و منسجم و هدفمند در نیروی انتظامی سبب شد تا درزمینه ‌پیش بینی جرائم به خوبی عمل می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در مقوله روند ایجاد امنیت ابتدا پیش بینی و سپس پیشگیری و در نهایت مقابله و باز سازی قرار دارد و چنانچه در مرحله پیش بینی حرکت صحیح صورت گیرد می توان گفت در ادامه نیز موفق خواهد بود.

بساطی اذعان داشت: در مقوله پیشگیری اجتماعی کارهای زیادی صورت گرفته است در بحث امنیت ؛ سهیم سازی دستگاههای دیگر و مردم مورد توجه پلیس انتظامی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره سعی برارتباط با مردم داشته است و اهمیت این مسئله در بحث ارتباط چهره به چهره باعث کاهش جرائم شده است.

وی با اشاره به کاهش جرائم گفت: حضور میدانی نکته بسیار مهمی است که در دستور کار پلیس قرار داشت و خیلی از مواقع فرصت جرم را از مجرم اخذ گردید.

بساطی بیان کرد: کاهش سرقت منزل ۴۰ درصد، سرقت احشام ۴۲ درصد، سرقت مغازه ۱۰۰ در صد است که نشان دهنده این است که کار به صورت هدفمند در پلیس انتظامی شهرستان انجام می شود.

وی در ادامه اذعان داشت: آمار ارائه شده امار خوبی است که باعث دلگرمی مردم می شود و احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است و امنیتی امروز در کشور داریم با تلاش شبانه روزی واحدهای مختلف نظامی و انتظامی است که مردم آن را احساس می کنند.

سرهنگ دوم ستاد ابراز کرد: امنیت محور توسعه است و اگر در جامعه برقرار شود می تواند باعث رشد و ترقی شود.

وی افزود: در سال جاری در بحث تصادفات فوتی با ۷۲ درصد کاهش در سطح درون شهری و ۵۳ درصد در حوزه برون شهری مواجه هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: ۷۲ درصد کاهش نکته خیلی مهمی است و یکی از مطالبات مورد تایید مقام معظم رهبری می باشد .

وی ابراز کرد: یکی از نگرانی های ما در شهرستان تصادفات راکبان موتور سیکلت است و از این آمار ۶۰ درصد تصادفات فوتی موتور سواران هستند و ۶۳ درصد موتور سواران بالای ۶۰ سال هستند و
گاها تمرد آنها از وظایف قانونی باعث فوت انها می شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ شش درصد کاهش جرائم داشتیم و در سال ۹۵ هفده درصد کاهش جرائم را شاهد بودیم .

بساطی افزود: کانال تلگرامی policeesfehan@ ارتباط مردم با نیروی انتظامی داشتیم و ارتباط مردم با نیروی انتظامی نشانه اعتماد آنها است.

وی ابراز کرد: در حوزه فوریت های ۱۱۰ حضور نیروی انتظامی در شهرستان کمتر به واسطه وسعت محدود شهرستان ، آمادگی پلیس و شرایط جغرافیایی کمتر از ۷ دقیقه است

وی با اشاره به سرانه بالای شهرستان در استفاده از فضای مجازی ابراز داشت : اخیرا در کشور و شهرستان گلپایگان شاهد مواردی از کلاهبرداری اینترنتی و پیامکی بودیم که نیاز هست اطلاع رسانی شود ؛ مواردی تحت عنوان رادیو جوان و عتبات عالیات مردم را پای دستگاه عابر بانک می کشاندند و حساب آنها را خالی می کنند.

سرهنگ بساطی گفت: از برنامه های نیروی انتظامی حضور و ارتباط بیشتر ما با مردم بوده و این برنامه در دستور نیروی انتظامی می باشد و استمرار خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت:در حوزه صنوف پر خطر اقدامات خوبی شده است و در خصوص تامین تجهیزات ایمنی طلا فروشان و بانک‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: در بحث اموزش؛ آموزش های متعددی برای اصناف صورت گرفته است .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان در ادامه اظهار داشت: نیروی انتظامی شهرستان آمادگی جذب پلیس های افتخاری دارد.

وی ضمن تقدیر از مسئولین شهرستان بیان کرد: خیلی از موفقیت های ما مرهون دستورات به موقع دستگاه قضایی بوده است .

سرهنگ بساطی اظهار داشت: در حوزه مواد مخدر کشفیات نیروی انتظامی ۲۲۰درصد افزایش داشته است و هدف اصلی نیروی انتظامی برخورد با فروشندگان مواد مخدر می باشد.

وی در خصوص اقدامات پلیس فتا گفت: ۹۶درصد از موضوعات مختص به پلیس فتا به نتیجه رسیده است و پلیس با کانالهای که فعالیت های ضد فرهنگی داشته باشند به صورت قاطع و محکم برخورد خواهد کرد.

خبر نگار مهری طالاری

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات