امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۷/۱۷
کد خبر : 105838
چاپ خبر :
با وجود گذشت ۷ ماه از اجرای مصوبه مجلس

خواهش فتاح از دولت/ بی‌توجهی دولت به اصلاح واریز مستمری‌ها

رئیس کمیته امداد گفت: برای حل مشکل واریز افزایش مستمری مددجویان از دولت خواهش کرده‌ایم که روند رسیدگی به این موضوع را تسریع کند و باید این آیین‌نامه نوشته شده در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بیان، در رابطه با آخرین وضعیت واریز افزایش مستمری مددجویان به حساب کمیته امداد، گفت: با سازمان مدیریت جلساتی برگزار شده و پیگیر ماجرا هستیم که با همکاری دولت آن را حل کنیم.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اصلاح واریز افزایش مستمری‌بگیران مددجویان کمیته امداد تهیه شده هر چند که این اتفاق به قبل از تغییر دولت برمی‌گردد اما اکنون این آیین‌نامه ارسال شده و به کمیسیون اجتماعی دولت رفته است.

فتاح ادامه داد: باید این آیین‌نامه در اولویت کاری دولت قرار گیرد و اکنون مراحل قانونی خود را می‌گذراند.

رئیس کمیته امداد در پاسخ به اینکه چنانچه فعلاً اصلاح انجام نشود امداد چه اقدامی خواهد کرد، گفت: طبیعی است که همان روال قبلی طی شود و افزایش مستمری به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد شد اما امیدواریم که هر چه زودتر این مسأله رفع شود.

وی گفت: از دولت خواهش کرده‌ایم که روند رسیدگی به این موضوع را تسریع کند و این روند در حال طی شدن است.

فتاح گفت: جبران این مابه‌‌التفاوت را کماکان انجام می‌دهیم و همان گونه که در 6 ماه گذشته این مبالغ را واریز کرده‌ایم همین روال همچنان ادامه خواهد یافت و مشکلی در پرداخت‌ها نداریم.

به گزارش فارس، از ابتدای امسال و بر اساس قانون بودجه سال 96، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بیش از 3 برابر افزایش یافت ولی دولت این افزایش مستمری را به حساب یارانه‌های این خانوارهای تحت پوشش واریز کرد در نتیجه مشکلات متعددی برای برخی از این مددجویان به وجود آمد تا جایی که حتی باعث شد تعدادی از این مددجویان از دریافت این اضافه مستمری محروم شوند.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات