امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۷/۱۵
کد خبر : 105684
چاپ خبر :
خطیب جمعه گلپایگان:

امروز نیروی انتظامی یک سرمایه بزرگ در مقابل توطئه های دشمن و حوادث مختلف است.

خطیب جمعه گلپایگان ضمن تشکر از نیروهایی که لباس زیبا، لباس شهادت، لباس احترام به مردم و لباس رشادت پوشیدند اظهار داشت : امروز نیروی انتظامی یک سرمایه بزرگ برای ما در مقابل توطئه های دشمن و در مقابل حوادث است.

به گزارش خبرگزاری بیان،  حجت الاسلام محمد علاءالدینی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های امروز نماز جمعه گلپایگان ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: این اشک ها و ماتم و سوگ در دانشگاه حسین بن علی علیه السلام پیام دارد ، همین که هر آدمی توفیق پیدا کرده و حسینی شود و اشک ریخته و عزاداران را همراهی نماید این آدم بهشتی است.

علاءالدینی با اشاره به مناسبت های پیش رو ابراز داشت: در هفته نیروی انتظامی قرار داریم نیرویی که نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه گلپایگان با بیان اینکه پانزدهم مهر ماه روز روستا و عشایر می باشد و شهرستان گلپایگان از این جهت مظلوم واقع شده است ابراز داشت: روستاهایی که بواسطه سد عظیمی که زده شد بجای اینکه رونق پیدا کنند برخی خشکیده اند و قحطی، قحطی آب است و می طلبد حق آبه کشاورزی مردم گلپایگان توسط مسئولین پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گفت: روز شانزدهم مهر ماه سالروز شهادت پاسدار شهید سردار حسین همدانی است که جزء پیشگامان نهضت حسینی در سوریه بود و آموخته بود که اگر ما در سوریه شکست خوردیم مطمئنا در تهران ودرکرمان و خوزستان و سیستان باید با داعش بجنگیم.

وی افزود: روز پنجشنبه بیست مهر ماه روز اسکان معلولان و سالمندان است که باید حرمت آن عزیزان پاس داشته شود و روز سه شنبه سالروز حرکت کاروان کربلا از کوفه به شام می باشد.

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت: حوادث منطقه حوادث بسیار مهمی می باشد و دشمنان بعد از شکست دنبال ایجاد اسرائیل جدیدی هستند که یکی از نقشه هایشان از نیل تا فرات بود و با قدرت جمهوری اسلامی مواجه شدند .

نماینده ولی فقیه در گلپایگان اذعان داشت: دشمنان امروزه با تجزیه کشور عراق و تشکیل اقلیم کردستان دنبال توطئه جدیدی هستند .

خطیب جمعه گلپایگان افزود: حادثه کشتار وحشتناک در آمریکا به عنوان هولناک ترین و مرگبارترین تیراندازیها در آمریکاست که افراد قربانی فرهنگ خشونت شدند.

علاءالدینی با اشاره به برگزاری هشتمین سالگرد رحلت فقیه اهل البیت و فقیه فرزانه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و تشکر از حضور مردم و مسئولین در مراسم سالگرد ایشان اظهار داشت: برگزاری این جلسات بیشتر به نفع مردم شهرستان بوده و مردم کشور نسبت به مردم گلپایگان شناخت پیدا می کنند.

وی افزود : سهم گلپایگان بسیاری از جاها دیده نشده است و برگزاری چنین جلسات یکی از راه‌های شناخت شهرستان می باشد.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد: حدود ۱۳۰ نفر از علمای برجسته منطقه که بسیاری از آنها در قم هستند گروه هایی تشکیل دادند که یکی از آنها گروه فاطمیون می باشد و در راسشان علمای برجسته ای مدیریت می کنند و فرصت های تبلیغی بزرگی را برای شهرستان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برگزاری مجالس سوگواری امام حسین علیه السلام در شهرستان اظهار داشت: در شهرستان و روستاهای گلپایگان جلساتی با حضور جوانان و نوگلانی که مطمع دشمنان هستند برگزار گردید و حضور این جوانان در حسینیه های مختلف و هییت هایی با نام امام حسین علیه السلام و عشق به امام حسین زبانزد هست و متأسفانه با پایان عاشورا تمام می شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بزرگ ولایت مردم و مسئولین و خیرین استفاده کنیم تا بتوانیم برنامه هایی در دهه های بعد داشته باشیم

علاءالدینی گفت:سعی شده از پنجم صفر و سوم آبان ماه در مصلی از خطبای کشوری استفاده کنیم و اگر نشد از ظرفیت هایی که در شهرستان هستند بهره ببریم.

خطیب جمعه گلپایگان ضمن تشکر از نیروهایی که لباس زیبا، لباس شهادت، لباس احترام به مردم و لباس رشادت پوشیدند اظهار داشت : امروز نیروی انتظامی یک سرمایه بزرگ برای ما در مقابل توطئه های دشمن و در مقابل حوادث است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد: چهار واقعه حیاتی تولد ، مرگ ، ازدواج، طلاق داریم و می بینید در هر چهار واقعه نیروی انتظامی حضور دارد و در برنامه های مختلف حضور دارند

علاءالدینی خاطر نشان کرد: داعش برای ایام عاشورا برنامه ریزی کرده بود اما می بینید که سربازان گمنام امام زمان، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی یک تنه در مقابل داعش ایستادند و عزیزان ما در نیروی انتظامی در حرم امام خمینی دو نفر بیشتر نبودند اما همان لحظه اول توطئه دشمن را خنثی کردند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان یاد آور شد: در شهرستان گلپایگان با حوادث مختلفی مواجه شدید و نیروی انتظامی به مقابله پرداخت و در امر به معروف و نهی از منکر نیز همواره تلاشگر هستند.

خطیب جمعه گلپایگان بیان داشت: سالگرد شهادت شهید حسین همدانی یک پیام دارد و آن این است که ما بدانیم امروز اگر شهید حججی ها رویش پیدا می کنند بخاطر حضور امثال شهید حسین همدانی است.

وی گفت: مشکلی که در سالمند بوجود می آید آن حالت ناامیدی نسبت به ادامه زندگی است و احترام و فضای مناسبی که باید دیگران ایجاد کنند تا آن نشاط در سالمندان بوجود آید اما می بینیم امثال شهید حسین همدانی ها الگو برای همه سنین می شوند و با عشق و علاقه در سوریه حضور پیدا می کنند

علاءالدینی با اشاره به حادثه تیراندازی در آمریکا که یک نفر به عنوان توریست بیش از ۶۰ کشته و ۶۰۰ زخمی برجای گذاشت ابراز داشت: این حادثه سابقه دارد و بعد از آن نیز بوجود می آید چون فرهنگ آمریکایی یک فرهنگ مادی گراست، فرهنگی که در آن پول همه چیز آدم هاست.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: می طلبد که ما از جوانان خود مراقبت کنیم که نسبت به این فرهنگ آلوده نشوند و کسانی نیایند و آمریکا را برای ما بزک کنند.

امام جمعه گلپایگان اظهار داشت: امروز اگر مراقب جوانان نباشیم دشمنان دام پهن کرده اند و مواد مخدر و فیلم های آنچنانی در اختیار آنان می گذارند که متاسفانه حوادثی را از کودک ۴ ساله تا کودک ۷ ساله و تا جوان ۱۹ ساله شاهد می شویم.

علاءالدینی در پایان با اشاره به روشن بودن خودرو و وجود کودک در ماشین که در اصفهان اتفاق افتاد یاد آور شد : بواسطه حضور مراقبتی نیروی انتظامی جلوی فاجعه دیگری گرفته شد.

خبرنگار: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات