امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۷/۰۲
کد خبر : 105444
چاپ خبر :
داود رحیمی شاعر و مدیحه سرای آئینی و اهل بیت علیه‌السلام :

زبان شعر می تواند مکتب،ایدئولوژی و اهداف حرکت انقلاب را بیان کند / منم باید برم/ زمزمه ای که جاودان شد.

رحیمی تصریح کرد : شاعر می تواند از طریق زبان شعر، مکتب و ایدئولوژی و اهداف حرکت انقلاب را بیان کند.

به گزارش خبرگزاری بیان، داود رحیمی شاعر و مدیحه سرایی آئینی و اهل بیت علیه‌السلام در حاشیه محفل انجمن ادبی فانوس گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : هفت سال در زمینه شعر آئینی واهل بیت علیه السلام مشغول به فعالیت می باشم.

وی با بیان اینکه اثر زخم نا تنی از جدیدترین مجموعه های آثار در زمینه مصائب اهل بیت می باشد که به چاپ رسیده است گفت: در زمینه هیئت و ائمه اطهار مشغول به کار می باشد .

این کارشناس ارشد ادبیات فارسی و شاعر مدیحه سرایی اهل بیت ابراز داشت : شیرین ترین خاطره وی قرائت مدیحه منم باید برم؛ توسط مداح اهل بیت سیدرضا نریمانی در حضور مقام معظم رهبری بود که ایشان پس از قرائت مدیحه فرمودند سلام مارا به شاعر این اثر برسانید.

رحیمی ابراز داشت : خوشبختانه طی سالهای اخیر با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه ایشان در زمینه شعر ؛بابهای جدیدی در شعر و شاعری ایجاد شده است و شاهد پیشرفت شعرای بزرگی در این زمینه می باشیم.

وی با اشاره به لزوم ورود جوانان مستعد در زمینه شعر، بخصوص شعر آئینی گفت: باید از قریحه و استعدادی که خداوند به افراد در زمینه شعر سرایی داده است در راستای خداوند متعال گام برداریم و نه تنها این ذوق را صرف گل وبلبل و معشوق زمینی نمایند.

وی با اشاره به جایگاه شاخص شعر در جامعه بیان کرد: زبان جامعه امروز ما شعر می باشد و اشعارباید هدف دار و با مضمون های غنی باشد.

رحیمی تصریح کرد : شاعر می تواند از طریق زبان شعر، مکتب و ایدئولوژی و اهداف حرکت انقلاب را بیان کند.

وی در خاتمه با اشاره به دیداری که با خانواده مدافع حرم شهید حججی داشتند گفت: یکی از افتخارات برای من این است که خانواده این شهید والا مقام بیان کردند شعر منم باید برم همواره توسط این شهید بزرگ زمزمه میشده است.

خبر نگار بیان مهری طالاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات