چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

اولین رویداد ایده شو منطقه در زمینه علوم اجتماعی و حوزه گردشگری، ۱۹ مهرماه سالجاری در گلپایگان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری بیان، حمید رضا تاجداری رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار گردیداظهار داشت:دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه کار آفرین می باشد و در زمره دانشگاه های نسل سوم قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی تقاضا محور است که با هدف ارتقاء دانش، ایجاد اشتغال، مهارتی کردن آموزش های آکادمیک، تربیت دانشجوی خلاق و کارآفرین تاسیس شد.

تاجداری یاد آور شد: دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلپایگان سه ماموریت اصلی برای خود در نظر دارد وتلاش دانشگاه در راستای سه محور اصلی می باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی بیان داشت: ماموریتهای دانشگاه علمی کاربردی در زمینه فعالیت های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی فن آورانه و کار آفرینی می باشد.

وی گفت: اقدامات زیادی در این سه محور صورت گرفته است و چهاردهم و پانزدهم سال جاری برگزاری رویداد کارآفرینانه ایده تاب یا استارت آپ از اتفاقات مهمی بود که در این دانشگاه اتفاق افتاد.

تاجداری اظهار داشت: در این رویداد کارآفرینانه حدود ۹۰ نفر اجازه ورود به این رویداد را پیدا کردند که در محور های مختلف صنعت، کشاورزی ،خدمات اجتماعی، فرهنگی و هنر آثار خود را ارائه دادند و پس از داوری، ده ایده منتخب شد که از این ده ایده، در نهایت ۳ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: از این سه تیم با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد و به تیمهای اول تا سوم به ترتیب مبالغ ۷۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی اهدا شد و سپس به مراکز حمایتی و افراد سرمایه گذار معرفی گردیدند که آثار منتخب ادامه مسیر را با این افراد و موسسات ادامه خواهند داد و پشتیبانی و حمایت لازم از آنها به عمل خواهد آمد.

تاجداری اذعان داشت: اصالت این گونه رویدادهای کارآفرینانه ایده تاب یا استارت اپ این است که زمینه شغلی برای افرادی که دارای ایده و خلاقیت هستند فراهم آورد و افراد دارای اندیشه و اثر آزادانه در یک محیط صمیمی ایده های خود را ارائه دهند و با ارائه ایده ها به مراکز حمایتی در غرب استان اصفهان متصل شوند تا بتوانند در آنجا ایده های خود را عملیاتی و اجرایی کنند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه این رویداد در منطقه گلپایگان و غرب استان اولین رویدادی بود که اتفاق افتاد که می خواهیم خروجی آن را در برنامه جدید دیگری اجرا کنیم.

 

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان افزود: مهمترین چالشی که در اجرای اینگونه رویداد ها با آن روبرو هستیم عدم اطلاع و شناخت دقیق افراد از این گونه رویدادها می باشد و در درجه اول تلاش دانشگاه علمی کاربردی این است که افراد را با این واژه آشنا کنیم .

وی گفت: فرهنگ سازی و آشناکردن افراد با این واژه، هدف اصلی دانشگاه بود و رویدادی که در ماه اردیبهشت اتفاق افتاد از سه ماه قبل از آن تلاش کردیم این فرهنگ سازی را در گلپایگان به وجود آوریم و حدود ۴۵ جلسه با افراد، موسسات و سازمان های دولتی برگزار نمودیم تا توانستیم این واژه و فرهنگ را در بین این افراد جا بیاندازیم .

وی با بیان اینکه در شهر گلپایگان، خوانسار و شهر های مجاور، در بخش صنعت، کشاورزی اهدافی که در برگزاری این رویداد داشتیم را تبیین نمودیم تصریح کرد: پس از این رویداد ایده تاب تصمیم گرفتیم رویدادی مشابه و تحت عنوان ایده شو برگزار کنیم

دکتر تاجداری افزود: تاریخ ۱۹ مهرماه سال جاری اولین رویداد ایده شو در سطح منطقه اجرا خواهد شد که محوریت آن در حوزه گردشگری و علوم اجتماعی خواهد بود .

وی بیان کرد :کسانی که در سطح شهرستان دارای ایده در زمینه های اجتماعی، گردشگری هستند می توانند در سامانه ثبت نام کنند و در کنار آن در بحث صنایع دستی ایده و نظر داشته باشند .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان گفت: با برگزاری این همایش قصد داریم در کنار این رویداد ایده شو غرفه صنایع دستی گلپایگان را داشته باشیم و می خواهیم در کل برندهای گلپایگان را احیاء کنیم و به معرفی بیشتر این آثار بپردازیم و آثاری را در زمینه اشتغال آفرینی شناسایی کنیم.

تصاویر مرتبط:

خبرنگار بیان: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 105475 و در روز یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت ۲۰:۴۱:۲۶
2024 copyright.