امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۷/۰۲
کد خبر : 105475
چاپ خبر :
رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان خبر داد:

اولین رویداد ایده شو منطقه در زمینه علوم اجتماعی و حوزه گردشگری، ۱۹ مهرماه سالجاری در گلپایگان برگزار خواهد شد

دکتر تاجداری افزود: تاریخ ۱۹ مهرماه سال جاری اولین رویداد ایده شو در سطح منطقه اجرا خواهد شد که محوریت آن در حوزه گردشگری و علوم اجتماعی خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری بیان، حمید رضا تاجداری رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار گردیداظهار داشت:دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه کار آفرین می باشد و در زمره دانشگاه های نسل سوم قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی تقاضا محور است که با هدف ارتقاء دانش، ایجاد اشتغال، مهارتی کردن آموزش های آکادمیک، تربیت دانشجوی خلاق و کارآفرین تاسیس شد.

تاجداری یاد آور شد: دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلپایگان سه ماموریت اصلی برای خود در نظر دارد وتلاش دانشگاه در راستای سه محور اصلی می باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی بیان داشت: ماموریتهای دانشگاه علمی کاربردی در زمینه فعالیت های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی فن آورانه و کار آفرینی می باشد.

وی گفت: اقدامات زیادی در این سه محور صورت گرفته است و چهاردهم و پانزدهم سال جاری برگزاری رویداد کارآفرینانه ایده تاب یا استارت آپ از اتفاقات مهمی بود که در این دانشگاه اتفاق افتاد.

تاجداری اظهار داشت: در این رویداد کارآفرینانه حدود ۹۰ نفر اجازه ورود به این رویداد را پیدا کردند که در محور های مختلف صنعت، کشاورزی ،خدمات اجتماعی، فرهنگی و هنر آثار خود را ارائه دادند و پس از داوری، ده ایده منتخب شد که از این ده ایده، در نهایت ۳ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: از این سه تیم با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد و به تیمهای اول تا سوم به ترتیب مبالغ ۷۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی اهدا شد و سپس به مراکز حمایتی و افراد سرمایه گذار معرفی گردیدند که آثار منتخب ادامه مسیر را با این افراد و موسسات ادامه خواهند داد و پشتیبانی و حمایت لازم از آنها به عمل خواهد آمد.

تاجداری اذعان داشت: اصالت این گونه رویدادهای کارآفرینانه ایده تاب یا استارت اپ این است که زمینه شغلی برای افرادی که دارای ایده و خلاقیت هستند فراهم آورد و افراد دارای اندیشه و اثر آزادانه در یک محیط صمیمی ایده های خود را ارائه دهند و با ارائه ایده ها به مراکز حمایتی در غرب استان اصفهان متصل شوند تا بتوانند در آنجا ایده های خود را عملیاتی و اجرایی کنند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه این رویداد در منطقه گلپایگان و غرب استان اولین رویدادی بود که اتفاق افتاد که می خواهیم خروجی آن را در برنامه جدید دیگری اجرا کنیم.

 

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان افزود: مهمترین چالشی که در اجرای اینگونه رویداد ها با آن روبرو هستیم عدم اطلاع و شناخت دقیق افراد از این گونه رویدادها می باشد و در درجه اول تلاش دانشگاه علمی کاربردی این است که افراد را با این واژه آشنا کنیم .

وی گفت: فرهنگ سازی و آشناکردن افراد با این واژه، هدف اصلی دانشگاه بود و رویدادی که در ماه اردیبهشت اتفاق افتاد از سه ماه قبل از آن تلاش کردیم این فرهنگ سازی را در گلپایگان به وجود آوریم و حدود ۴۵ جلسه با افراد، موسسات و سازمان های دولتی برگزار نمودیم تا توانستیم این واژه و فرهنگ را در بین این افراد جا بیاندازیم .

وی با بیان اینکه در شهر گلپایگان، خوانسار و شهر های مجاور، در بخش صنعت، کشاورزی اهدافی که در برگزاری این رویداد داشتیم را تبیین نمودیم تصریح کرد: پس از این رویداد ایده تاب تصمیم گرفتیم رویدادی مشابه و تحت عنوان ایده شو برگزار کنیم

دکتر تاجداری افزود: تاریخ ۱۹ مهرماه سال جاری اولین رویداد ایده شو در سطح منطقه اجرا خواهد شد که محوریت آن در حوزه گردشگری و علوم اجتماعی خواهد بود .

وی بیان کرد :کسانی که در سطح شهرستان دارای ایده در زمینه های اجتماعی، گردشگری هستند می توانند در سامانه ثبت نام کنند و در کنار آن در بحث صنایع دستی ایده و نظر داشته باشند .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان گفت: با برگزاری این همایش قصد داریم در کنار این رویداد ایده شو غرفه صنایع دستی گلپایگان را داشته باشیم و می خواهیم در کل برندهای گلپایگان را احیاء کنیم و به معرفی بیشتر این آثار بپردازیم و آثاری را در زمینه اشتغال آفرینی شناسایی کنیم.

تصاویر مرتبط:

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات