امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۶/۲۹
کد خبر : 105230
چاپ خبر :
سرهنگ دوم پاسدار محمود فروزاد خبر داد:

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در گلپایگان / گلپایگان میزبان سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح

سرهنگ فروزاد اذعان داشت: همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بیان  ؛سرهنگ دوم پاسدار محمود فروزاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلپایگان در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه که ظهر امروز برگزار گردید؛ضمن گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله حسین و یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان خصوصا شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بخصوص شهید حججی اظهارداشت : هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری ها و جانفشانی های مردم شریف ایران و رزمندگان دلاور و ایثارگران و شهدای گرانقدر ماست.

سرهنگ فروزاد ابراز داشت : ویژگی تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم الحرام را به فال نیک می گیریم زیرا نشان دهنده اتصال و ارتباط انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما با نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلپایگان بیان داشت: انقلاب ما و دفاع مقدس ما امتداد عاشوراست و اگر فرهنگ عاشورا و شهادت و جانفشانی ها و حضور همه جانبه مردم همیشه در صحنه نبود انقلاب ما و دفاع مقدس مابه نتیجه نمی رسید و این اهمیت و حساسیت کار را در برهه فعلی می رساند که دفاع همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگ زنده و پویای جهان تشیع و انقلاب اسلامی ایران است ابراز داشت : دفاع مقدس ما یک نوع فرهنگ است و این فرهنگ متعلق به گروه و قشرخاصی نبوده و متعلق به همه آحاد جامعه می باشد.

سرهنگ فروزاد اذعان داشت: مهمترین ویژگی که انقلاب ما داشته بحث مردمی بودن آن است و این مردمی بودن در عرصه های هشت سال دفاع مقدس با حضور همه جانبه مردم همیشه در صحنه به خوبی نشان داده شده و به نتیجه رسیده است.

وی گفت: دشمن در قالب حکومت بعث صدام جنایتکار ورود پیدا کرد و با پشتیبانی کشورهای مختلف جهان در سی ویک شهریورماه 1359 حملات همه جانبه خود را انجام داد و علیرغم تمام پشتیبانی ها و حمایت های مالی و نیرویی و…نتوانست اقداماتی که علیه انقلاب و مردم ما انجام داد را به نتیجه برساند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان تصریح کرد: این فرهنگ مختص زمان جنگ نبوده و نشان دهنده کارایی نظام شیعی و حکومت علوی و به اصطلاح فرهنگ عاشورا بوده که دقیقا فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس بخوبی نشان داده شده است.

سرهنگ فروزاد یادآور شد: به عنوان یک تجربه گرانبها و اینکه هشت سال دفاع مقدس ما دانشگاه انسان سازی بوده نیاز هست بدانیم که بهترین جوانان و مردم و متخصصین زمان ما در بهترین زمان سنی خودشان که اوج جوانی بوده است بدون هیچ تجربه جنگ به صرف داشتن فرهنگ ایثار و شهادت که همان فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) است کارایی خودشان را نشان دادند و توانستند از این آزمایش الهی سربلند بیرون آیند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این فرهنگ و تجربه هشت سال دفاع مقدس آویزه گوش های مسئولین ما و جلوی چشمان ما باشد و چراغی برای اقدامات مسئولین ،مردم و تمام جوانان باشد.

وی خاطر نشان کرد:اگر اکنون انقلاب ما به یک میزان استقامت و پایداری و سرافرازی رسیده و امروز در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت ها هستیم و می بینیم انقلاب ما علیرغم تمام تحریم ها راه خودش را ادامه می دهد و قطار انقلاب با آهنگ مناسبی در حال حرکت است همین اعتقاد به روحیه ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی و جانفشانی و فرهنگ عاشوراست که سبب شده ما در عرصه های مختلف به پیشرفت برسیم و نیاز هست که مسئولین ما همین فرهنگ را به فال نیک بگیرند و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

سرهنگ فروزاد اذعان داشت: از 31 شهریور ماه تا 6 مهر ماه هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است و در شهرستان گلپایگان برنامه های متنوعی( بیش از 200برنامه) اجرا می شود که ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان این افتخار را دارد که به عنوان دبیر، این هفته برنامه هایی را در رده های مختلف در سطح شهرستان اجرا کند.

وی با اشاره به اهم برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در اولین روز دفاع مقدس که با روز جمعه تلاقی پیدا کرده حضور حماسی و سازماندهی شده بسیجیان در قالب حلقه های صالحین تحت عنوان برنامه های میقات صالحین قبل از نماز جمعه را داریم.

سرهنگ فروزاد افزود: سخنرانی هایی قبل از نمازجمعه توسط پیشکسوتان فرهنگ جهاد وشهادت در دو نماز جمعه گلپایگان و گلشهر برگزار می شود.

وی ادامه داد:روز شنبه همزمان با شروع مدارس، زنگ مقاومت و زنگ پیروزی مقاومت در مدارس مختلف شهرستان و بصورت نمادین در مدرسه بانو قائدی گلپایگان، مدرسه شهید براتی گوگد و مدرسه شهیدان جمالی گلشهر نواخته خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تصریح کرد: اجرای مسابقات مختلف فرهنگی ،ورزشی ،قرآنی و احکام در رده های مختلف از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس می باشد که برنامه های ورزشی شامل کوهنوردی، دوچرخه سواری، پیاده روی، تنیس، فوتسال می باشد.

وی دیدار با خانواده های شهدا در طول هفته ، اردوهای جهادی به مناطق محروم و نقاط خاص به جهت محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ؛ نشست های مختلف روشنگری و جلسات سیاسی با موضوع قیام اباعبدالله الحسین و نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ایثار و شهادت در رده های مختلف؛ عطر افشانی قبور شهدا در آخرین روز دفاع مقدس , اعزام سخنرانان و راویان دفاع مقدس به مدارس و مساجد ؛اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم شرستان ؛ تجلیل از شهدا و جانبازان و ایثارگران را از دیگر برنامه های این هفته عنوان نمود.

 

سرهنگ فروزاد اذعان داشت: همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح که برنامه شاخص و محوری هفته دفاع مقدس است روز چهارشنبه 5مهرماه ساعت 9:30 صبح در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار خواهد شد.

سرهنگ فروزاد ابراز داشت: هفته دفاع مقدس هفته کشوری است و مختص بسیج و سپاه نیست و نیاز هست همه مسئولین و روسای ادارات فضا سازی خاص این هفته را در دستور کارشان قرار دهند و بدانیم اگر امنیتی وجود دارد به یمن جانفشانی هایی بوده که انقلاب تا این مرحله پیشرفت کرده و انشاالله بتوانیم به دست صاحب آن برسانیم.

وی اظهار داشت : در طلیعه هفته دفاع مقدس صبح روز پنجشنبه ساعت 30: 9جشنواره مالک اشتر تقدیر از رده های برتر بسیج در سال 95 به صورت متمرکز در ناحیه سپاه گلپایگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم اظهار داشت: باید امام حسین (ع) را که اسوه ایثار و شهادت هستند الگو قرار دهیم و بدانیم که استکبار با تمام توان خود به صورت دشمن چنگ انداخته و در دنیای اسلام وظیفه ما مقاومت می باشد.

سرهنگ فروزاد در خاتمه با بیان اینکه ، اگر جایی پیشرفت کردیم نتیجه مقاومت و ایستادگی بوده است اظهار داشت: اگر جایی پیشرفت کردیم نتیجه مقاومت جوانان و مردم و انقلاب پویایی است که نتیجه آن را در هشت سال دفاع مقدس دیده ایم و انشاالله این را آویزه گوش خود و مسئولین قرار دهیم که دفاع همچنان باقی است.

خبر نگار مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات