امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۶/۲۷
کد خبر : 105161
چاپ خبر :
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان:

اولین همایش هیات مذهبی و تجلیل از پیرغلامان حسینی در گلپایگان برگزار شد

حجت الاسلام قاسمی اظهار داشت: پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که یک اجلاس بین‌المللی بود در استان اصفهان برگزار شد و در این اجلاس خادمان و پیرغلامان بیش از چهل کشور مسلمان و سی و یک استان کشور مان حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری بیان، حجت الاسلام یزدان بخش قاسمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان در همایش تجلیل از پیرغلامان اهل البیت(ع) و هئیت های مذهبی که شامگاه یکشنبه در امامزاده ابراهیم سعید آباد گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت: پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که یک اجلاس بین‌المللی بود در استان اصفهان برگزار شد و در این اجلاس خادمان و پیرغلامان بیش از چهل کشور مسلمان و سی و یک استان کشور مان حضور داشتند.

وی ابراز داشت:در همین راستا برای اولین بار در بعضی از شهرستان های استان اصفهان از جمله گلپایگان، همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی صورت گرفت.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: خدمت در آستان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام توفیقی است که خداوند متعال افراد خاص را برای آن انتخاب می کند و برای این راه افرادی را گلچین می کند که بیایند و برای روشن نگه داشتن چراغ پرفروغ حسینی قدم بر دارند .

 

قاسمی یاد آور شد: در بحث ماه محرم و طبخ غذا سال‌های قبل مسائل بهداشتی رعایت شده و امسال نیز توقع این است که هیات مذهبی مسائل مربوط به بهداشت را مراعات کنند.

وی گفت : با توجه به وجود تب کریمه کنگو در زمینه ذبح حیوانات، کشتارگاه هماهنگ است و هزینه احشامی را که می خواهند سر ببرند بصورت رایگان انجام خواهد داد .

وی افزود : چون معتقدیم در مسیر خیابان، نجس کردن محل رفت و آمدن مردم و آلوده شدن کفش و لباس های آنان و آمدن در مسجد بواسطه ریختن خون احشام درست نیست این کار در کشتارگاه صورت خواهد گرفت.

قاسمی اذعان داشت: در آبان ماه انتخابات شوراهای هیات مذهبی را خواهیم داشت و دستورالعمل این است که هیئت ها اطلاعات را در سامانه طوبای سازمان تبلیغات ثبت کنند .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان گفت: فرم همیار محرم آماده شده که مسئول هیئت سه نفر را به عنوان همیار پلیس در محرم معرفی می کند که انتظامات هیئات مراعات شود.

قاسمی اظهار داشت: سیزدهم مهر ماه سالگرد ارتحال آیت الله العظمی علی گلپایگانی است و انتظار این است که هیئات در مراسم سالگرد شرکت نمایند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه ، ایام محرم ایام تبلیغ دین است و همه هیئت ها از ظرفیت مبلغین استفاده می کنند ابراز داشت: هیات هایی که مبلغ دعوت کردند با اداره تماس بگیرند و معرف را معرفی کنند و کسانی که مبلغ ندارند نیز تماس بگیرند که در زمینه اعزام مبلغ در خدمتشان خواهیم بود

 

وی یادآور شد: بخاطر همزمانی ایام دفاع مقدس است با ایام محرم، بعد از سالها انقلاب ما و کربلای ایران با کربلای امام حسین علیه السلام در یک زمان قرار گرفته و در زمان ما نمونه هایی پیدا شدند که به هفتاد و دو شهید کربلا اقتدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که دفاع مقدس ما آینه ایست برای کربلا انتظار می رود در این ایام هیات های مذهبی هم تصاویر شهدا را داشته باشند و هم از نمادهای دفاع مقدس مثل چفیه و سربند در این هیات ها استفاده گردد.

وی گفت: انقلاب ما از درون همین هیات ها متولد شد و فرزند هیئت و مسجد است لذا مسجد و هیئت باید در حق این انقلاب مادری کند یعنی برای حفظ و تداوم و ثبات این انقلاب مسجد و هیئت سرمایه گذاری کند و خدایی ناکرده هیئتی پیدا نشود که بگوید مرا به انقلاب چه؟

وی اذعان داشت: تک تک ما مدیون شهید حججی ها و سایر شهدا هستیم منجمله شهید علیرضا نکونام که بعد از سی سال استخوان هایش برگشت.

قاسمی افزود: دشمن می‌خواهد هیئت ها را از مسیرش جدا کند لذا در بعضی جاها نفوذ کرد ، و میخواهد از طریق القای اشعار نادرست و سبک های غیر صحیح و مواردی دیگر عزاداری های ما را به زیر سوال ببرد.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم به ثقلین یعنی اهل بیت و قرآن سفارش کرده است اظهارداشت: ان‌شاءالله در هیئت های مذهبی برنامه ای برای تلاوت قرآن باشد

قاسمی گفت: جلسه ای مخصوص هیئت های گلپایگان روز سه شنبه ساعت ۶ بعد از ظهر در سالن بحران شهرداری واقع در خیابان امام حسین برگزار خواهد شد .

وی در خاتمه با تاکید بر برپایی نماز ظهر عاشورا اذعان داشت: کسانی که می خواهند ایستگاه های صلواتی داشته باشند ، حتما با اداره تبلیغات مکاتبه کنند که برای گرفتن مجوز با نیروی انتظامی و شهرداری تعامل و همکاری داشته باشیم

خبرنگار: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات