امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۶/۱۴
کد خبر : 104753
چاپ خبر :
انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ــ آسیا

حفظ رکورد به‌قیمت پایان رؤیای سوریه/ یوزها سربلند به خط پایان رسیدند

تیم ملی فوتبال کشورمان به بازی پایانی خود در مرحله انتخابی جام جهانی روسیه رسید، دیداری که برای حریفش در حکم بازی مرگ و زندگی است.

به گزارش خبرگزاری بیان، وقتی بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه آغاز شد، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ایران در فاصله دو بازی مانده به پایان این رقابت‌ها صعودش را قطعی کند. شاید همه عادت کرده بودند به حبس شدن نفس‌ها در بازی آخر؛ همه به جشن صعودی دراماتیک در بازی آخر مقابل سوریه فکر می‌کردند، اما حالا جشن صعود هم تشریفاتی شده است. تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی باید از ساعت 19:30 فردا (سه‌شنبه) در مرحله انتخابی جام جهانی روسیه به مصاف سوریه برود که این دیدار برای ملی‌پوشان ما حساسیت امتیازی ندارد، اما برای کی‌روش و شاگردانش حیثیتی است.

بازی دو تیم در دور رفت به‌میزبانی سوریه در سرنبان مالزی برگزار شد، در زمینی که با آب باران شسته شده بود و دیگر شباهتی به زمین فوتبال نداشت و به‌اعتقاد کی‌روش چیزی شبیه به استخر بود! ملی‌پوشان در باتلاقی که مجبور به بازی در آن شده بودند، یک امتیاز با چنگ و دندان گرفتند و دروازه خود را بسته نگه داشتند. پس از این بازی بود که کی‌روش حسابی مسئولان فدراسیون فوتبال و به‌خصوص علی کفاشیان را به‌باد انتقاد گرفت که توانایی لغو کردن میزبانی سوریه در شرایط نامساعد را نداشتند. هرچه بود گذشت، اما کی‌روش با وجود قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی هنوز آن اتفاقات را فراموش نکرده است. حالا که ملی‌پوشان به رکوردی جدید رسیده‌اند و با 12 بازی بدون شکست و هزار و 108 دقیقه بدون گل خورده رکورد خوبی را در مسابقات انتخابی جام‌های جهانی در فیفا ثبت کرده‌اند، بهبود و ارتقای رکورد را هدف خود قرار داده‌اند.

در سوی دیگر میدان هم شاید کمتر کسی فکر می‌کرد سوریه امیدی برای صعود به جام جهانی داشته باشد، اما این تیم از کشوری جنگ‌زده شگفت‌انگیز ظاهر شده و حالا رؤیای صعود به جام جهانی را دارد. سوریه در صورت برتری مقابل ایران 15امتیازی خواهد شد و با چند اما و اگر ساده می‌تواند راهی جام جهانی شود و اگر هم نشود به مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی می‌رسد، با این حال کی‌روش و شاگردانش نه دوست دارند به رکوردشان آسیبی برسد و نه اتفافات بازی رفت را فراموش کرده‌اند. به‌نوعی در خط پایان انتخابی جام جهانی به‌دنبال انتقام بازی مالزی هستند و این مسئله در صحبت‌های کی‌روش در نشست خبری دیروز کاملاً مشهود بود، پس می‌توان گفت تیم ملی ایران عزم خود را برای پایان دادن به رؤیای تیم ملی سوریه جزم کرده است.

برنامه دیدارهای هفته پایانی از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا به‌شرح زیر است:
سه‌شنبه ــ 96/6/14
گروه A:

ایران ــ سوریه، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 19:30
قطر ــ چین، ورزشگاه خلیفه دوحه، ساعت 19:30
ازبکستان ــ کره جنوبی، ورزشگاه بنیادکار تاشکند، ساعت 19:30

گروه B:
استرالیا ــ تایلند، ورزشگاه ملبورن، ساعت 14:30
عراق ــ امارات، ورزشگاه بین‌المللی امان، ساعت 18:30
عربستان ــ ژاپن، ورزشگاه ملک عبدالله جده، ساعت 22.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات