چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

ماجرای استعفای مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان درپی اردوی مرگبار+متن موافقت معاون وزیر

 به گزارش خبرگزاری بیان،  در چند روز گذشته ایران اسلامی داغدار فرزندان این کشور در پی سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی و درگذشت تعدادی از آنها شد.

شدت این حادثه به قدری بود که قلب تمام مردم ایران را آکنده از غم و اندوه کرد و امیدواریم با توجه به تمهیداتی که انجام می‌شود، دیگر شاهد این چنین حوادث دلخراش نباشیم.

اما پس وقوع این سانحه، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان استعفا داد و این استعفا را معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش پذیرفت.

متن استعفای «محمود غیبی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان» خطاب به مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بدین شرح بود:

«جناب آقای دکتر فیض

معاون محترم فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور

با سلام و احترام

ضمن عرض تسلیت خدمت تمامی خانواده‌های داغدار، مسئولین استانی، جنابعالی و مقام عالی وزارت بابت داغی که بر قلب هرمزگان عزیز نشست در حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس، لازم می‌دانم نکاتی را ذکر نمایم.

اردوهای اعزام شده از این استان که حدود 400 نفر به اردوی ملی بوده‌اند همگی در صحت و سلامت کامل و با رعایت تمامی مفاد قانونی و بر اساس آئین نامه‌های اردویی بوده است و نیز با توجه به نظر نهایی پلیس راهور مبنی بر مقصر بودن راننده و خواب آلودگی وی و جابجا نشدن راننده اصلی با راننده شاگرد که هم در گزارش پلیس بیان گردیده بود و نیز عموم شاهدان عینی و دانش‌آموزان بر این موضوع اذعان داشتند.

اما با توجه به اینکه اینجانب و همکاران اقدامی خلاف قوانین و مقررات انجام نداده و کوتاهی ننموده‌ایم، ولی غمی سنگین بر دل خویش احساس می‌کنم که قابل بیان نیست و اگر جنابعالی مصلحت اینجانب را می‌پسندید، با استعفای حقیر موافقت فرمایید.

در پایان، شادی روح و علو درجات دانش‌آموزان عزیز و همکار پر تلاش و فداکار سازمان را از خداوند متعال خواهانم و برای آسیب دیدگان عزیز، سلامت کامل را از خداوند منان مسألت دارم».

به گزارش فارس، پس از اعلام استعفای مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان، معاون وزیر آموزش و پرورش با نگاشت نامه‌ای با استعفای وی اعلام موافقت کرد که متن این نامه نیز به شرح ذیل بود:

«برادر ارجمند‌، جناب آقای محمود غیبی

سلام علیکم

پیرو درخواست استعفای جنابعالی در تاریخ 11 شهریورماه 1396 از ریاست سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان، علی‌رغم آنکه راننده اتوبوس واژگون شده مقصر بلامنازع فاجعه از دست دادن تعدادی از دانش‌آموزان عزیز هرمزگانی و مربی دلسوز آنها بوده است با درخواست استعفای جنابعالی موافقت می‌شود.

انتظار می‌رود حداقل تا پایان شهریورماه جاری به‌صورت تمام‌وقت و تحت مدیریت مدیرکل محترم استان، نسبت به رسیدگی به وضعیت خانواده صبور مصیبت دیدگان و مصدومان عزیز و خانواده آن‌ها، نهایت اهتمام را به عمل‌آورید و به سهم خود التیام‌بخش رنج‌های این عزیزان باشید».

به گزارش فارس، پس از گذشت 2 روز از حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی مخصوصا در شب هنگام را تا زمان اصلاح و بازنگری شیوه‌نامه اردوها، ممنوع کرد.

همچنین، رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت روز یکشنبه نیز بر اصلاح شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی و توقف حرکت شبانه این اردوها تأکید کرد.

منبع:فارس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 104679 و در روز دوشنبه 13 شهریور 1396 ساعت ۰۶:۲۴:۰۸
2024 copyright.