امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۲۵
کد خبر : 103894
چاپ خبر :

احمد افتخاری: رای مردم امانت است / علی فیروزی: شورا پایان یافت اما خدمت همچنان باقیست

علی فیروزی عضو شورای شهر و رئيس شورای شهرستان بیان کرد: جلسه آخر کار شورای چهارم است لیکن اگر ما به عنوان شهروند درصدد کار برای شهرستان باشیم زمینه برای کار و خدمت وجود دارد.

رای مردم امانت است

به گزارش خبرگزاری بیان،احمد افتخاری عضو شورای شهر در آخرین جلسه شورای دوره چهارم شهر گلایگان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهید حججی گفت :مردم با شرکت در انتخابات و انتخاب اعضا، امانتی را بدست اعضای شورا می سپارند و امیدوارم امانتی که مردم با رای خود به ما سپرده را با دقت حفظ نماییم و به شورای بعد تحویل دهیم .

شورا پایان یافت اما خدمت همچنان باقیست

در ادامه علی فیروزی عضو شورای شهر و رئیس شورای شهرستان بیان کرد: جلسه آخر کار شورای چهارم است لیکن اگر ما به عنوان شهروند درصدد کار برای شهرستان باشیم زمینه برای کار و خدمت وجود دارد.

وی تصریح کرد: کارهای زیر بنایی و زیر ساختی همواره زمان بر می باشد و نتیجه اقدامات در بلند مدت دیده خواهد شد.

فیروزی افزود :یکی از اقداماتی که ممکن است در معرض دید عموم نباشد شبکه جدا سازی آب خام از آب شرب در مناطقی از شهر می باشد که با هزینه ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

فیروزی با اشاره به اهمیت کارها در بخشهای مختلف بیان کرد: شورا به عنوان یک پارلمان محلی در هر شهر وروستا می باشد و اگر کاری انجام شده است کسی نمی‌تواند ادعا کند به تنهایی آن کار را انجام داده زیرا کلیه اقدامات براساس خرد جمعی همگان می باشد.

فیروزی اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته در شهر نتیجه تعامل یک مجموعه می باشد و واحدهای اجرایی که از پارکبانان تا مدیران شهرداری می باشند همه در بعمل رسیدن اقدمات نقش بسزایی دارند.

وی اذعان کرد :۸۰۰ مصوبه در طول دوره چهارساله که بیش از ۹۹ درصد آنها تأیید شده از جمله اقدامات شورا می باشد.

فیروزی گفت:مصوباتی که از شهرداری به شورا وارد می شود با ارجاع به کمیسیونهای مختلف و پس از تجزیه وتحلیل به کمیته انطباق وارد می شود و بسیار خوشحالیم که ۹۹ درصد و نیم از مصوبات شورا در کمیته انطباق تایید شده است.

وی ضمن اشاره به وظایف کمیته انطباق گفت : کمیته انطباق متشکل از فرماندار ، ریاست دادگستری و یک نفر نماینده از شورای شهر در شورای استان می باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات در دوره چهارم که امیدواریم در دوره پنجم مورد توجه قرار بگیرد توجه به بحث فرهنگی می باشد.

فیروزی بیان کرد: شوراها از نظر ساختاری دارای ایراداتی هستند و یکی از این مشکلات عدم تعریف شغل شوراست که بعنوان خدمتی افتخاری تعریف شده است

وی در پایان یکی دیگر از مشکلات در شوراها را عدم وجود دبیرخانه دانست و اذعان کرد: وجود دبیرخانه مستقل در شورا نیاز هست ومی بایست در سطح کشوری دبیرخانه مجزا برای شورا ایجاد گردد .

فیروزی افزود: در شورای چهارم از اعضا برای بحث دبیرخانه استفاده می شد.

خبر نگار: مهری طالاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات