امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۲۲
کد خبر : 103866
چاپ خبر :
رئیس شورای شهرستان گلپایگان:

بدعهدی مسئولین به وعده های خود سبب عدم اعتماد مردم به آنها شده است

فیروزی نسبت به دلخوری مردم از مسئولین گفت: هرکسی باید در حیطه کاری خود پاسخگو باشد وچنانچه مسئولی قولی به مردم می دهد باید به قول خود عمل کند و چنانچه بد عهدی از سوی مسئولین ایجاد شود سبب عدم اعتمادی خواهد بود که امروز شاهد آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری بیان،علی فیروزی رئیس شورای شهرستان در بازدیدی که به دعوت مردم روستای دیزیجان در راستای بررسی مشکلات منطقه و روستا در مسجد این روستا برگزار شد اظهار داشت :هدف از بازدیدها بزرگنمایی مسائل نیست ولی سعی میکنیم از طریق رسانه ها وبا استفاده از ابزار رسانه صدای شما مردم را به گوش های شنوا منتقل کنیم.

وی نسبت به دلخوری مردم از مسئولین گفت: هرکسی باید در حیطه کاری خود پاسخگو باشد وچنانچه مسئولی قولی به مردم می دهد باید به قول خود عمل کند و چنانچه بد عهدی از سوی مسئولین ایجاد شود سبب عدم اعتمادی خواهد بود که امروز شاهد آن هستیم.

عضو شورای چهارم شهر بیان داشت : به کشاورزی می بایست با نگاه ویژه ای دیده شود ولی این بدان معنا نیست که صنعت مورد اهمیت نمی باشد.

فیروزی پس از شنیدن روند دریافت حقابه، که توسط دیوان عدالت اداری که یک سیستم بالا دستی است و نسبت به این امر با دید رافت و گذشت حکم داده ولی توسط مسئولین مربوط شهرستان این رای مورد اعتراض قرار گرفته است گفت: وجود آب یعنی زندگی و حیات و روستای دیزیجان چیز زیادی را مطالبه نکرده است بلکه این روستا حق خود را مورد مطالبه قرار داده است.

وی با اشاره به گذشته و برداشت محصولات کشاورزی از این روستا اذعان کرد: برداشت حدود ۲۰ تن خیار از مزارع این منطقه با توجه به نوع محصول وزمان آبیاری، که هر سه روز یکبار نیاز به آب داشته است نشان از فراوانی آب در هرانگ ها بوده است، هرانگی که حجم آب آن به قدری بود که چنانچه شتر داخل آن سقوط میکرد اگر کمک به حیوان نمی شد قادر به خروج از آب نبود.

عضو شورای شهر گلپایگان افزود: منطقه کنار رودخانه متشکل از ۱۷ پارچه آبادی می باشد و حدود ۵روستای این منطقه از حقابه زیست محیطی محروم می باشند.

علی فیروزی در ادامه اذعان کرد: آب نشان زندگی و حیات در هر منطقه است وبه فرض اینکه این منطقه فاقد چشمه نیز بوده است آثاری موجود است که نشان میدهد قدمت سکونت در این مناطق بسیار زیاد و قریب به هزار سال میباشد که نشان از زندگی است.

فیروزی با اشاره به نامه دیوان و مخالفت مسئول شهرستانی گفت: دیوان با گذشت، در این مسئله وارد شده است وچرا با نظر تنگی نسبت به نامه دیوان اعتراض شده است .

وی با اشاره به تاکید مقام مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی جلسات و مباحث بسیاری انجام شده است اما بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی باید در عمل ثابت شود.

وی با تاکید بر اینکه حق آبه زیست محیطی از سد کوچری وحق آبه شرب منطقه باید پیگیری شود گفت : وقتی امکاناتی در منطقه وارد می شود که سبب گرفتن امتیازی از مردم منطقه می شود و باید به ازای آن ؛امتیازی نیز به مردم منطقه داده شود و خسارت وارده را جبران نمایند.

وی بیان کرد: چنانچه چشمه های منطقه هوازی هست ولی می توان از راههای مختلف به مردم کمک صورت گیرد.

وی ضمن ابراز ناراحتی از عدم اجرای برابر قانون در مناطق مختلف گفت :در بدترین شرایط و در منطقه ای که حفر چاه ممنوع بود و هیچ گونه مجوزی صادر نمی شد مجوز حفر دوحلقه چاه در استان صادر شده است واگر کاری نشدنی است هیچ کجا نباید انجام شود و اگر کاری امکان تحقق دارد و شدنی است باید برای دیگران نیز بشود.

وی با بیان اینکه آب شرب استان قم گوارای وجودشان باشد بیان کرد: بارها بیان شد که آب شرب استان قم گوارای آنها ولی بیشتر از مصرف شرب که سه متر برثانیه است مجاز به برداشت نیستند.

رئیس شورای شهرستان گلپایگان تصریح کرد: در زمان تکمیل و افتتاح پروژه سد کوچری رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد بیان کردظلم است در حق افرادی که در مسیر انتقال آب هستند و از اب بهرمند نشوند.

وی با تاکید براینکه مصوبه برای بهره مندی منطقه از حق ابه منطقه وجود دارد گفت: چه دلیلی وجود دارد که با وجود اسناد ومدارک حق ابه مردم محقق نشود؟

فیروزی افزود: من نوعی ممکن است به مصوبات فرمانداری دسترسی نداشته باشم ولی فرمانداری محترم می تواند به سوابق مراجعه کند و با استفاده از مسئولینی که آن زمان بودند واکنون نیز در قید حیات می باشند این موضوعات را پیگیری نمایند.

فیروزی در پاسخ به افرادی که اقدامات چندین ساله وی را سوال کرده بودند بیان کرد: پس از پایان دوره چهارساله شورا طی یک مصاحبه خبری بخشی از فعالیتهای خود را بیان خواهم کرد تا مردم درجریان امور قرار گیرند که چرا حق برخی از افراد داده نمی شود و چرا عدالت اجرا نمی شود.

وی نسبت به مسئولین شهرستان گفت:حرف ما این است که مسئولین عزیز اعتمادی که در بین مردم دارند از دست ندهند اگر وعده ای داده میشود عمل شود.

فیروزی با تاکید بر اجرای قانون در رابطه با حفر چاه گفت: قانونی در رابطه با حفر چاه مصوب سال ۶۱ موجود می باشد وچنانچه مسئولان با حفر چاه مخالف باشند ولی ازطریق دیگر باید جبران خسارت شود یا الگوی کشت برای منطقه تعریف شود و یا همانگونه که برای جبران خسارت خشک شدن چاها در منطقه ای دراستان اصفهان مبلغ پنجاه میلیارد تومان به منطقه ای اختصاص یافت برای این مناطق نیزجبران خسارت صورت گیرد.

خبرنگار: مهری طالاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات