امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۲۰
کد خبر : 103851
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان

مصلای نماز جمعه گلپایگان و مجموعه آن هندسه ای کم بدیل در کل کشور است

حجت الاسلام علاء الدینی اذعان کرد: ما شهرهای محدودی داریم که دارای هندسه ومجموعه ای بی بدیل بدین شکل است که مصلی ،کتابخانه، دفتر امام جمعه و حوزه علمیه در کنار مسجد جامع است و یک مجموعه یک شکل را تشکیل میدهد.

به گزارش خبرگزاری بیان،حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امام جمعه گلپایگان دردیدار با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و تجلیل از خبرنگاران شهرستان انجام شد پس از بیان جایگاه و رویکرد خبرنگاران در انتشار به موقع و صحیح در جامعه گفت : حوزه علمیه امام خمینی (ره) که اخیرا تخریب شده است ، مجددا بازسازی می شود تا فضای علمی گسترش یابد.

وی با تاکید بر مقدمات برخی امور گفت : زمین حوزه علمیه وقف مسجد جامع بوده است و آموزش و پرورش به عنوان مستاجر در این زمین بوده است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان اذعان کرد: در طول دوره ای که آموزش وپرورش در این مکان مستاجر بوده است ریالی به عنوان اجاره پرداخت نکرده است و پس از اتمام زمان اجاره نیز قرارداد جدیدی نیز مستاجر انعقاد نکرده بوده است و بدون قرار داد از این مکان استفاده نموده است.

حجت الاسلام علاءالدینی در ادامه بیان کرد: زمینی تصاحب کردند و بنایی را بعنوان مدرسه در آن زمین احداث شد و این مدرسه ارزش مال الاستیفا دوره اجاره را نیز نداشت.

وی عنوان کرد: بنا بر اخبار موثق قرار شده است زمانی که این مکان تبدیل به حوزه شود مدیرکل آموزش وپرورش وقت اصفهان درخواست می کنند که این مدرسه که ملک آن متعلق به مسجد جامع است به مسجد جامع برگردد و مدرسه ای در عوض این مدرسه در بهترین مکان به آموزش وپروش داده شود.

وی بیان کرد: طبق اسناد موجود مدرسه ای که چند برابر مدرسه اینجا ارزش داشت به آموزش وپرورش داده شد.

حجت الاسلام علاءالدینی گفت : حوزه علمیه با رعایت مسائل شرعی در بحث وقف وبرای اینکه بهترین استفاده از این موقعیت صورت بگیرد تصمیم به گسترش فضا زد.

امام جمعه گلپایگان اذعان کرد: ما شهرهای محدودی داریم که دارای هندسه ومجموعه ای بی بدیل بدین شکل است که مصلی ،کتابخانه، دفتر امام جمعه و حوزه علمیه در کنار مسجد جامع است و یک مجموعه یک شکل را تشکیل میدهد.

وی افزود: خبر صحیح در رابطه با ملکیت این حوزه این است که این ملک وقف مسجد جامع است و اجاره ای بوده و مالک آن آموزش و پروش نبوده است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان افزود : خبرموضوع حوزه علمیه امام خمینی زمانی که بصورت واقعی منتشر شود خواهیم دید که اسم امام ونام امام و رافت امام رادرخشان می سازد و این مکان در آینده هم تربیت عالمانی که پیشگام بوده و هستند را خواهد داشت.

خبرنگار: مهری طالاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات