امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۲۰
کد خبر : 103855
چاپ خبر :
حجت الاسلام علاء الدینی امام جمعه گلپایگان:

یک سوم صنایع کوچک در گلپایگان تعطیل هستند

حجت الاسلام علاءالدینی ابراز کرد: طبق خبری که در دست است از ۹۰ واحدی که درشهرستان وجود دارد یک سوم آنها تعطیل می باشد و در شهرکهای صنعتی امروز دستگاههایی وجود دارد که بدون استفاده و درحال خاک خوردن هستند.

به گزارش خبرگزاری بیان،حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه که در مصلای گلپایگان برگزار شد ضمن اشاره به عظمت روز۲۳ ذی القعده اظهار داشت : در روز چهارشنبه هر کجایی که حضور داشتید جمله سلام خاصه امام رضا(ع)را بیان کنید و قدر این امام بزرگ را بدانید.

وی با اشاره به مناسبت روز بیست ویکم مرداد ماه افزود: روز بیست ویک مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک است و با توجه به اینکه امسال بحث اقتصاد مقاومتی و بحث اشتغال به همراه تولید مطرح است صنایع کوچک یکی از مواردی است که بوسیله آن میتوان اقتصاد مقاومتی را محقق نمود.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان بیان کرد : امروز 30 درصد صنایع کوچک در شهرستان گلپایگان دچار مشکل می باشند .

وی افزود: بنگاههای کوچک اقتصادی و صنایع کوچک؛ صنایعی است که برای راه اندازی آن تا ده نفر نیروی انسانی نیاز است.

وی اذعان کرد: هرکدام ازشما بهترین شاهد و مصدق این مطلب هستید که در روستاهای متفاوت شخص مکانی را تهیه کرده است و در صددتهیه رزق حلال می باشند و برای این کار اقدام به ساخت کارگاههای کوچک کرده اند.

خطیب نماز جمعه گلپایگان با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع کوچک گفت : مسئولین شهرستان می باید در بنگاههای کوچک از طریق شناسایی مشکلات و حمایت از این بنگاهها در قالب بسته های حمایتی ایجاد نشاط کنند.

وی ابراز کرد: طبق خبری که در دست است از ۹۰ واحدی که درشهرستان وجود دارد یک سوم آنها تعطیل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علاءالدینی گفت : در شهرکهای صنعتی امروز دستگاههایی وجود دارد که بدون استفاده و درحال خاک خوردن هستند.

وی اذعان کرد: ما برای احقاق اقتصاد مقاومتی و برای متکی نبودن به نفت و رونق صادرات باید به صنایع کوچک توجه بیشتری نماییم.

امام جمعه گلپایگان در ادامه با توجه به سالروز ورود آزادگان سرافراز بیان کرد: بچه های ما سالها اسارت کشیدند و شکنجه روحی وجسمی دیدند وبرخی از آنها حتی جنازه هایشان هم برنگشت یعنی درزندانها به شهادت رسیدند و همان جا نیز دفن شدند.

وی افزود: روز ورود آزادگان سرافراز به کشور عزیزما خاطره انگیز ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه ابراز کرد: آزادگان ثروتهای عظیمی هستند که رهبر معظم انقلاب درباره آنها فرمود “شما آزادگان ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غصب شده بودید وخداوند متعال شما را به ملت و کشور اسلامی برگرداند”

وی بیان داشت : باید مسئولین ما که خوشبختانه در بسیار مواردی موفق هستند و فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همه اعضای شورای تامین و کارمندان در بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه روحانیت قوی وبزرگان شهرستان با شناسایی مشکلات این عزیزان مسائل و مشکلات را رد وفسخ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علاءالدینی در ادامه خطبه گفت :سالروز جنگ سی وسه روزه در پیش است جنگی که در لبنان و با پیروزی عزیزان ما در جبهه مقاومت شکل گرفت، یعنی جنگی که بواقع باید اسم آنرا جنگ بین ایران وآمریکا نامگذاری کرد .

وی ابراز کرد: یازده سال قبل امریکایهایی جهت رسیدت به اهداف خود نیرو آماده کرده و بدون هیچ مانعی اسرائیل خبیث و غاصب را جلو قرار داده و کمکهایی هم به اسرائیل کردند و جبهه ای را شکل دادند ودر کنار این حاکمان کشورهای عربی؛ قارونهای منطقه و فرعونهای عصر ما به آمریکا کمک کرده و جبهه تشکیل دادند.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: در جبهه دوم؛ جبهه ای به نام حزب الله لبنان با تعداد اندک و کشور محدود و عقبه مقاومت ایران اسلامی و سوریه که در آن زمان قدرت داشت بود که دراین شرایط جنگ شکل گرفت و پایان این جنگ پیروزی عزیزان ما دومین پیروزی غرور انگیز در عصر زمان ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

وی با اشاره به اهمیت پیروزی انقلاب و درس گرفتن برای امروز گفت : اگر رشادتها و دلاوریهای بزرگان ما در لبنان نبود امروز اسرائیل شعار خود را که از نیل تا فرات هست محقق کرده بود.

خطیب نماز جمعه گلپایگان ابراز کرد: پس از پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳روزه این جبهه مقاومت اسلامی تبدیل به یک قدرت شد وهر روز قدرت انها بیش از پیش شد و پس از آن شماره معکوس تضعیف اسرائیل شروع شد ورهبر عزیزتر از جان ما حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظ الله) فرمود” در ربع قرن اینده از اسرائیل خبری نخواهد بود”.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان گفت : در پیروزی حزب الله خیلی عوامل نقش دارد ولی عامل اصلی از لسان خود سیدحسن نصرالله هدایت ها ورشادتها و پیش بینی های رهبر معظم رهبری می باشد.

امام جمعه گلپایگان در خاتمه با بیان خاطراتی از هدایتهای رهبربزرگ انقلاب به رهبرحزب الله لبنان گفت:رهبر فرزانه ما وعده نابودی اسرائیل رابیان کردند ومطمن باشیداین امرمحقق خواهدشد.

خبرنگار: مهری طالاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات