امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۱۶
کد خبر : 103674
چاپ خبر :
نایب رئیس هیئت حشدالشعبی عراق:

عربستان دائما نظام عراق و حشدالشعبی را هدف قرار می‌دهد

نایب رئیس هیئت حشدالشعبی عراق با بیان اینکه رژیم سعودی در مبارزه با تروریسم صادق نیست، گفت: عربستان دائما نظام عراق و حشدالشعبی را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بیان  به نقل از الجزیره، ابومهدی مهندس نایب رئیس هیئت حشدالشعبی عراق گفت که عربستان در زمینه مبارزه با تروریسم صادق نیست و نقش حقیقی این رژیم در عراق تغییری نکرده، زیرا دائما نظام عراق و حشدالشعبی را هدف قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ریاض همچنان حشدالشعبی را شبه نظامی می‌داند گفت: عربستان برای ایجاد شبه نظامیان مسلح در عراق تلاش کرد و شکست خورد.

مهندس با اشاره به سرمایه‌گذاری عربستان بر روی دو گروه تروریستی القاعده و داعش، تاکید کرد که وی اطلاعاتی در این خصوص دارد که ممکن است در آینده اعلام کند.

ابومهدی مهندس گفت که کنسولگری عربستان و امارات در کردستان عراق از داعش حمایت می‌کنند و به فکر احیای حزب بعث هستند و او اطلاعاتی دقیق در این خصوص دارد.

اظهارات مهندس در حالی است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر اخیرا به عربستان سفر کرده و با مسئولان این کشورها درباره افتتاح کنسولگری عربستان در نجف و سایر مسائل گفتگو کرده است.

صدر بعد از برگشت از عربستان خواهان انحلال حشدالشعبی شد که این سخنان وی با مخالفت سیاستمداران عراقی به‌ویژه حیدرالعبادی نخست‌وزیر این کشور مواجه شد.

در ماه‌های گذشته شماری از مقامات بلندپایه عراقی از جمله حیدر العبادی نخست‌وزیر و قاسم الاعرجی وزیر این کشور برای بهبود روابط با عربستان به این کشور سفر کرده‌اند.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات