امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۱۴
کد خبر : 103553
چاپ خبر :
آیت‌الله مکارم شیرازی:

سود بانکی بالا عامل ورشکستگی کارخانه‌هاست/ حاشیه مشهد برای تکفیری‌ها حاشیه امنی نیست

یکی از مراجع تقلید به علت ورشکستگی کارخانه‌ها یعنی سود بالای بانکی اشاره کرد و از دولت مردان خواست نسبت به محاسبه امور دقت کنند تا مشکلات بیکاری، تولید و...پیش نیاید.

به گزارش خبرگزاری بیان   به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم جشن ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مجتمع ثامن الحجج(ع) مشهد با اشاره به حدیث «مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ رَبِحَ، وَمَنْ غَفَلَ عَنْهَا خَسِرَ، وَمَنْ خَافَ أَمِنَ …» گفت: عارفان یکی از مراحل مهم سیر و سلوک را محاسبه نفس می‌دانند. باید کارنامه عمر خود و آنچه انجام داده‌ایم را محاسبه کنیم زیرا موجب تحول می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در یک امری حسابرسی نباشد یا ضعیف انجام شود، هزاران میلیارد تومان تلف شده یا به صورت نادرست استفاده و هزینه می‌شود، توصیه کرد: دولتمردان نسبت به محاسبه دقت کنند تا مشکلات بیکاری، تولید و… پیش نیاید.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مشکل تولید باید حل شود تا اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد، تصریح کرد: وقتی بانک‌ها سود 30 درصد می‌گیرند و درآمد یک کارخانه 10 درصد است، پیداست که ورشکسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ بن بستی در مسائل نیست و باید با شجاعت به میدان حوادث رفت، بیان کرد: امام راحل ایستادند و پیروز شدند و امروز مقام معظم رهبری به افراد قوت قلب و دلداری می‌دهند و این دو امر برای ما درس است.

وی درباره امنیت با اشاره به بی وجدانی و بی انصافی گروه‌های مختلف در دنیا و ایجاد ناامنی از سوی آنان، خداترسی را علت ایجاد امنیت عنوان کرد و یادآور شد: همه چیز را باید مورد تجزیه و تحلیل  قرار داد و راه حل پیدا کرد.

این مرجع تقلید در ادامه به تهدید فضای مجازی در زمینه اعتقادات و اخلاق و نیز ارتباط‌های نامشروع در این عرصه اشاره و خاطر نشان کردند: مسؤولان باید نسبت به این امر توجه کنند و به طور جدی قبل از گسترش تخریب در زمینه‌های گوناگون، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخان خود، داعش و امثال آن را محصول اعتقاد وهابیت دانست و گفت: 80 مدرک از سخنرانی‌ها، کتاب‌ها و منابع مختلف توسط دو گروه محقق به دست آمده که نشان می‌دهد که تکفیری‌ها از عربستان شکل گرفته‌اند؛ این اسناد در قالب کتابی به چاپ رسیده تا بدانید زادگاه تروریست کجاست.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به مسئولان عربستان گفت: اگر می‌خواهند آبرویشان در سطح دنیا برگردد از تکفیری‌ها حمایت نکنند، زیرا هر جای دنیا کار خلافی انجام می‌شود، از تکفیری‌ها نشات می‌گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی به فلسفه تشکیل مجتمع فرهنگی ثامن الحجج(ع) پرداخت و گفت: حاشیه شهر مشهد منطقه ای برای حضور عوامل نفوذی و دگرگونی در این شهر بود که به همین علت مجتمعی شامل مدرسه علمیه، مسجد، خانه اساتید و کتابخانه در حال ساخت است.

وی ابراز کرد: حاشیه مشهد، حاشیه امنی برای تکفیری‌ها نیست و امروز عوامل نفوذی از این منطقه در حال دور شدن هستند و چهره منطقه تغییر می‌یابد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به پذیرش ولایت عهدی امام رضا(ع) گفت: آن حضرت می‌دانستند که التقاطی‌ها امکان نفوذ دارند و از طرفی امکان استفاده از موقعیت حضور در حکومت برای مقابله با انحراف‌های اعتقادی وجود داشت.

وی با اشاره به سرمایه عظیم معنوی حضور امام هشتم(ع) در ایران، افزود: از سوی دیگر امام رضا(ع) می‌خواستند کشور ایران را بیمه کنند زیرا ملجأ و پایگاه اسلام اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقلال مالی حوزه علمیه و تاکید بر حفظ این امر، ابراز کرد: یکی دیگر از نعمت‌ها علاوه بر استقلال مالی که ناشی از برکت اهل بیت(ع) است، مراسم‌های امام حسین(ع) است که وحدت آفرین است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سرمایه وجود امام رضا(ع)، حضور 20 میلیونی زائران در مشهد مقدس را بسیار ارزشمند و فرصت بزرگ فرهنگی دانستند که باید از آن نهایت استفاده شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات