امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۱۲
کد خبر : 103497
چاپ خبر :
پروفسور حسین شاه محمد از اساتید بنام ریاضیات جهان در آمریکا:

برای فرهنگ سازی آمده، ایرانی هستم و در ایران دفن خواهم شد

پروفسور حسین شاه محمد از اساتید بنام ریاضیات جهان در آمریکا اظهار داشت: برای فرهنگ سازی آمده، ایرانی هستم و در ایران دفن خواهم شد و در طول زندگی فواید کتابم به همه مردم می رسد .

به گزارش خبرگزاری بیان  در اولین همایش خانه ریاضیات شهرستان گلپایگان که ظهر امروز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزار گردید؛ پروفسور حسین شاه محمد از اساتید بنام ریاضیات جهان در آمریکا اظهار داشت: برای فرهنگ سازی آمده، ایرانی هستم و در ایران دفن خواهم شد و در طول زندگی فواید کتابم به همه مردم می رسد .

شاه محمد با بیان اینکه یک شهر فقط و فقط به کمک پدر و مادر ها و شهروندان خودش رشد می کند ابراز داشت: لیاقت شما خیلی بالاتر از این است و نباید منتظر رئیس جمهور و مسئولین باشید.

وی گفت: بزرگترین ثروت، شما فرزندانتان هستند، تمام دانش آموزان آینده این شهر هستند و اگر مدرکی بگیرید و اشتغالی نداشته باشید فایده ای ندارد

شاه محمد افزود : آنقدر نگویید دولت برای ما چکار می کند کدام یک از شما گفتید من برای شهر گلپایگان چه کاری می توانم انجام دهم؟

شاه محمد خاطر نشان کرد: سیستم نادرستی ایجاد شده ، عجله داریم مقالات بی ارزشی چاپ کنیم که دانشجویی دکتر شود اگر این تحقیقات علمی به شهر کمکی نکند به درد نمی خورد

وی با تاکید بر اینکه زندگی شما مهمترین چیز است و بهترین کار بهره برداری بهتر از زندگی است ابراز داشت: تمام آدم های موفق زحمت کشیدند، باید تلاش کنید و کسی به کمک شما نخواهد آمد.

وی ادامه داد: آینده این شهر در دستان شما و مخصوصا مادران است، مادرانی که کار آموزش و پرورش و تربیت را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده سنی که فرزندان تصمیم می گیرند موفق شوند ۱۲ سالگی است گفت: باید مطالعه از سنین پایین آموزش داده شود ما ابله به دنیا نیامده ایم که ابله از دنیا برویم مدتی است که کتابخوانی را کنار گذاشته ایم و آگاهی نداریم.

شاه محمد یاد آور شد: ما به اندازه کافی دشمن داریم و باید خودمان به خود کمک کنیم .

وی با تاکید بر اینکه مطالعه برای همه باید باشد اذعان داشت: اگر مطالعه متوقف شود مغز از کار می‌افتد، مطالعه چیزی است که هر روز چیزی را به شما اضافه می کند.

وی بیان داشت: نمی توان یک عمر سیگار کشید و بعد به بچه ها بگویید سیگار بد است.

شاه محمد با بیان اینکه از امروز عهد می بندیم که مطالعه را شروع کنیم گفت: این کشور به شما نیاز دارد ،اگر جلوی خانه خود را زباله نریزید همه ایران تمییز خواهد شد و اگر شما مادران فرزند خود را به درستی تربیت کنید همه ایران درست تربیت خواهد شد.

شاه محمد با تاکید بر اینکه ‌کشور ما بدون مطالعه و تفکر جلو نمی رود و باید به بچه ها نشان دهید که به مطالعه اهمیت می دهید اظهار داشت:همه چیزهای باارزش زندگی با زحمت به دست می آید باید خلاقیت، ابتکار ، تفکر و مطالعه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید باعث تفکر و خلاقیت شوید و دختر و پسر شما می تواند مریم میرزاخانی بعدی باشد و پشت سر هر فرد موفق فرد دلسوزی ایستاده است

وی با تاکید بر اینکه ‌هدف از زندگی تحویل انسانی بهتر از خودتان است و از جای دیگر کمک نمی آید افزود: زندگی هر روز ما از تصمیم گیری تشکیل شده است و زندگی چیزی جز تصمیم گیری نیست

وی خاطرنشان کرد: اگر به ۵ سال گذشته فکر کنید ببینید چقدر تصمیمات غلط گرفته اید، وقتی اشخاص مطالعه وتفکر می کنند تصمیم گیری برای زندگی بهتر می شود

شاه محمد یاد آور شد: آدم های باهوش تصمیمات مهمتری می گیرند و وظیفه هر یک از مااین است که به این کشور موجودی بهتر از خود تحویل دهیم.

وی گفت: کتاب ها را از زندان های کتابخانه آزاد کنید و به بعدی دهید تا همگان از آن ها استفاده کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه شهر خوب از درون ساخته می شود و تمام شهرهای خوب افراد خوب دارند اذعان داشت: فرزندان خود را خوب تربیت کنیم هدف ما فرهنگ سازی است و فرهنگ سازی مهمترین چیز است.

خبرنگار: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات