امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۵/۱۰
کد خبر : 103446
چاپ خبر :
وبگاه آمریکایی گزارش داد

سه مانع اصلی برابر ترامپ برای خروج از برجام

یک وبگاه آمریکایی ضمن یادداشتی به «سه مانع اصلی» در مسیر رئیس‌جمهور آمریکا برای بر هم زدن برجام اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان   وبگاه آمریکایی «ریل کلیر ورلد» در مطلبی نوشت: خوشبختانه، دولت ترامپ در نابود کردن توافق هسته‌ای با ایران ناتوان است زیرا چنین اقدامی آمریکا و ایران را در مسیر جنگ قرار می‌دهد.

این وبگاه در توضیح این مسئله به سه مورد اشاره کرد و نوشت: اول این‌که چند مقام ارشد کابینه ترامپ آشکارا با چنین مسیری مخالف هستند.

دوم این‌که کاخ سفید در صورت برهم زدن توافق با ایران از سوی متحدان اروپایی، روسیه، چین و بقیه جامعه بین‌الملل به شدت مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

سوم، اینکه دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در گسترش جنگ درسوریه در سال 2013 شکست خورد نشان می‌دهد که مردم آمریکا دیگر یک جنگ پرهزینه را تحمل نخواهند کرد.

پیش از این، وبگاه «آسیا تایمز» نیز در تحلیلی نوشته بود: برای ایران تحریم‌های آمریکا جدید نیستند و اقتصاد آن نیز به وابسته به تجارت یا سرمایه گذاری ایالات متحده نیست. به طور خلاصه باید گفت که قانونگذاران آمریکا امیدوارند تحریم‌ها را از طریق جامعه بین‌المللی تحمیل کنند.

اما این بار تفاوت اصلی در مقایسه با تحریم‌های قبلی این است در حالی‌که آمریکا «دونالد ترامپ» را به عنوان  رئیس جمهور به رسمیت می‌شناسد اما جامعه بین المللی با شک و تردید عمیق به او می‌نگرد و به نظر بعید می‌رسد که کشورهای جهان با ترامپ برای مجازات ایران همراه شوند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات