چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

انقلاب صنعتی چهارم، اینترنت اشیاء

در ده سال آینده حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیارد وسیله دیگر از قبیل لوازم‌خانگی، ماشین‌آلات سنگین، محصولات و حتی حیوانات نیز به اینترنت وصل خواهند شد.
کریس پنروز، رئیس سازمان اینترنت اشیاء در شرکت مشهور AT&T اخیراً گفت: «همان‌گونه که نیاز جهانی به اینترنت اشیاء بیشتر احساس می‌شود، ما نیز قابلیت‌های جهانی خود را با این موضوع هماهنگ می‌کنیم و روابط خود را برای پشتیبانی از این موضوع تنظیم می‌نماییم. همانطور که راه‌حل‌های IoT در پی برقراری ارتباط کارآمدتر هستند، شرکت‌ها نیز در پی این هستند که محدودیت‌های منفی مانند موارد حقوقی و تناقضات فرهنگی را مرتفع سازند.»

به گزارش بیان، به نقل از تاپ پرو ریسرچ، مراجع کنسرسیوم اینترنت اشیاء برای درک فوریت اقدام جهانی و همکاری جهانی شرکت‌ها و کشورها، اظهار می‌دارند که بازار جهانی اینترنت اشیاء در سال 2009، 1.3 تریلیون دلار رشد کرده است.
بدین ترتیب به نظر کارشناسان، دلایل اصلی اینکه کنسرسیوم اینترنت اشیاء، شرکت‌ها را از گوشه و کنار دنیا دور هم جمع کرده، همکاری و شکل دادن انقلاب صنعتی چهارم است.

از سوی دیگر طرح‌های “شهر هوشمند” همواره به پیشرفت خود ادامه می‌دهند. با افزایش سرعت طرح شهر هوشمند، لازم است که رهبران کسب‌وکارها و فناوری اطلاعات با توسعه‌های اخیر همراه شوند.
تحقیقات نشان می‌دهد که 67 درصد از سازمان‌ها می‌خواهند که تا سال 2017، از اینترنت اشیاء استفاده کنند و صرفاً 1.5 درصد از مدیران در شرکت‌های بزرگ دید روشنی از اینترنت اشیاء و پیاده‌سازی آن در شرکت خود دارند.

طی چند سال گذشته اینترنت، زندگی ما را به‌طورکلی دچار تغییر و دگرگونی کرده است. امروزه بیش از 10 میلیارد وسیله به اینترنت وصل می‌شود که ما را قادر می‌کند به‌طور مؤثرتر از زمان قبل آن کارکنیم. در ده سال آینده حدود 10 الی 20 میلیارد وسیله دیگر از قبیل لوازم‌خانگی، ماشین‌آلات سنگین، محصولات و حتی حیوانات نیز به اینترنت وصل خواهند شد.

دستگاه‌های متصل به اینترنت نه ‌تنها سبک زندگی، کار و تفریح افراد را دگرگون کرده‌اند بلکه در حال ایجاد تغییرات چشمگیری در صنایع هستند. با افزودن هوش بیشتر و امکان اتصال به اشیای اطرافمان هر چیزی از ابزارهای دستی تا ترموستات‌های خانگی، امکان تولید مقادیر زیادی داده فراهم خواهد شد که بدون شک شرکت‌ها می‌توانند از آن به‌عنوان اهرمی مؤثر در جهت بهبود بهره‌وری تولید، خدمت‌رسانی به مشتریان و ایجاد روش‌های کاملاً نوین کسب‌وکار استفاده کنند.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 102655 و در روز شنبه 17 تیر 1396 ساعت ۲۲:۱۵:۴۶
2024 copyright.