امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۱۱/۲۳
کد خبر : 92703
چاپ خبر :

از چه زمانی ناهنجاری های مادرزادی قابل تشخیص است؟

عباس خدایاری متخصص جراحی های دهان، فک و صورت گفت: نقایص مادرزادی جنین تا قبل از سه ماهگی از طریق روش هایی مانند سونوگرافی و تصویربرداری قابل تشخیص است.

androidonlinenewsimage-1

به گزارش خبرگزاری بیان، عباس خدایاری متخصص جراحی های دهان، فک و صورت گفت: نقایص مادرزادی جنین تا قبل از سه ماهگی از طریق روش هایی مانند سونوگرافی و تصویربرداری قابل تشخیص است.
وی اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری های مادرزادی جنین را به وسیله روش هایی در داخل شکم مادر می توان اصلاح کرد ولی اگر این ناهنجاری های جنین خیلی شدید باشد طبق نظر مراجع قانونی سقط پزشکی انجام می شود.
این متخصص جراحی های دهان، فک و صورت در خصوص علل ایجاد ناهنجاری های مادرزادی عنوان کرد: ازدواج های فامیلی و مصرف داروهای خطر زا در دوران سه ماهه اول بارداری که زمان تکامل جنین است از مهم ترین دلایل بروز این ناهنجاری ها محسوب می شود.
خدایاری یادآور شد: این ناهنجاری ها می تواند در قسمت های دیگر بدن مانند قلب، گوش، چشم ها، مغز به وجود بیاید.همچنین شکاف لب، شکاف کام( یک یا 2 طرفه)، اختلالات در فرم صورت مانند فاصله بیش از اندازه بین چشم ها و سندروم کروزون از ناهنجاری های مادرزادی در ناحیه صورت به شمار می آیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات