امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۱۱
کد خبر : 4444
چاپ خبر :
دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان

پذیرش چهار مقاله از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در کنفرانس بین المللی کشور ترکیه

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛مجتبی عظمتی مسوول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان اظهار داشت: مقاله دو نفر از اعضای هیات علمی و یکی از اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در کنفرانس بین المللی کشاورزی، بیوتکنولوژی، زیستی و مهندسی بیوستیم(ICABBBE,2014  ) و یک مقاله نیز در کنفرانس بین المللی الکترونیک قدرت و مهندسی برق(2014 ICPEPE) که در تاریخ 31-30 ژولای که در کشور ترکیه و شهر استانبول برگزار می گردد، به صورت سخنرانی پذیرفته شده است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد گلپایگان با بیان اینکه مقاله دکتر حمیدرضا خدایی از استادیاران این واحد دانشگاهی در مورد اثر کتوتینن بر برخی هورمون های تولید مثل در موش ماده است، افزود: کتوتینن یک داروی ضد حساسیت است که موجب کاهش التهاب می شود. هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر کتوتینن بر برخی هورمون های تولید مثل در موش ماده است.
وی گفت: مقاله مهندس سیدعلیرضا بنی طباء عضو هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با عنوان «اثر حذف برگ پرچم و ریشک ها بر خصوصیات رویشی، عملکرد دانه و اجزای عملکرد دانه گندم نان» می باشد.
عظمتی با بیان اینکه کشاورزی یک سیتم بهره برداری از انرژی خورشیدی به وسیله فرآیند فتوسنتز است ، تصریح کرد: فتوسنتز به عنوان منبع اولیه انرژی برای بشر است که انرژی لازم برای تولید غذا، علوفه و سوخت فسیلی را تامین می کند.
وی افزود: برگ به عنوان اندام اصلی فتوسنتز در گیاهان عالی است در این میان اهمیت برگ انتهایی ساقه گندم که جوان تراز سایر برگ های گیاه است فوق العاده زیاد است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر حذف برگ پرچم، حذف ریشک ها و حذف همزمان آنها بر عملکرد دانه و اجزای آن است.
عظمتی بیان کرد: سومین مقاله از خانم بهناز مهدوی با عنوان «اثر اسیدلینولئیک مزدوج بر محور تولید مثلی( هیپوفیز، تیروئید و بیضه) در قوچ در فصل غیر تولید مثلی» است.
مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد گلپایگان افزود: اسیدلینولئیک مزدوج گروهی از اسیدهای چرب غیر اشباع با چند پپیوند دوگانه است و اثرات مفید بخشی بر سلامت بدن دارد و تا کنون پژوهش در خصوص اثر اسید لینولئیک مزدوج بر هورمونهای تولید مثلی در نشخوار کننده نر(قوچ) انجام نشده است و هدف از این پژوهش بررسی اثر اسیدلینولئیک مزدوج بر برخی هورمونهای تولید مثلی در قوچ است.
وی گفت: چهارمین مقاله از مهران جمشیدی عضو هیات علمی گروه عمران با عنوان «معماری در بیان کلی به مفهوم هنر خلق فضاست» که در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم بهره برداری انرژی در کالبد معماری خانه های سنتی مناطق کویری و فلات مرکزی ایران و نحوه بکارگیری این اصول در خلق معماری های نوین جهت این مناطق پرداخته شده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات