امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۱/۲۸
کد خبر : 1471
چاپ خبر :

از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود

 امام جمعه گلپایگان: از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود – فرماندار:شوراها خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند

IMG_0001 IMG_0003

IMG_0011

درجلسه شورای روستایی شهرستان گلپایگان مطرح شد ؛
شوراها خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند.
فرماندار گلپایگان گفت : شوراها در قبال آرایی که از طرف مردم بدست آوردند مسئولند و در خدمت رسانی به مردم در خط مقدم هستند.
محسن حسین میرزایی در جلسه شورای روستایی که با حضور امام جمعه،نماینده شهرستان ،بخشدارمرکزی ،مسئولان ،دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان ، در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزارشد،بیان کرد:مسئولان شهرستان گلپایگان در حل مشکلات مردم به ویژه توسعه و آبادانی روستاییان عزم جدی دارند و از هر گونه خدمت رسانی به مردم فروگذاری نخواهند کرد.
وی افزود: در پی بررسی مشکلات روستاها طی یکساله گذشته، ضمن حضور مسئولان در روستاها، در جلسه شورای برنامه ریزی ، مشکلات ارائه شده از طرف مردم را مطرح کرده ایم .
قائم مقام دولت در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه نگاه مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات روستاها مثبت می باشد،تأکید کرد: با حضورمسئولان ذیربط جلسات متعددی برگزار و بودجه ای برای رفع مشکلات در نظر گرفته شده است که به محض تخصیص اعتبار اولویت اول با روستاها می باشند.
فرماندار گلپایگان با بیان اینکه انتظار مردم از مسئولین برخورد مناسب و حل مشکلات است، تأکید داشت: مردم ولی نعمت ما مسئولین هستند؛در تکریم ارباب رجوع دقت شود.
محسن حسین میرزایی اختلاف بین شوراها را شروع رکود در روستا عنوان،و تأکید داشت:اعضای شورا با وفاق و همدلی بین همدیگر جلساتی با دستور کار مشخص برای حل مشکلات امور روستا بصورت مستمر و ماهانه برگزار کنند.
وی تأکید کرد: مساجد یک مکان و جایگاه مقدس عبادی سیاسی هستند ؛ در پویا و فعال بودن مساجد با جذب حداکثری مردم تلاش کنید.
فرماندارگلپایگان گفت: شوراها باید کوچه ها را مزین به نام شهدا ، و پایگاههای مقاومت بسیج را برای حضور جوانان در روستا فعال کنند.
محسن حسین میرزایی بر لزوم اطلاع رسانی به مردم در برخورداری از تسهیلات اشتغال زایی ،خشکسالی وغیره به شوراها و دهیاران تأکید کرد.
وی افزود: شوراها در قبال آرایی که از طرف مردم بدست آوردند مسئول می باشند و درخدمت رسانی به مردم در خط مقدم هستند.
لازم به یادآوری است: در این جلسه توسط یکی از اعضای شورای اسلامی هر روستا مشکلات روستاها مطرح شد.

از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود
امام‌جمعه گلپایگان در جلسه شورای روستایی بیان داشت: اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران باید تدابیری در روستاها اتخاذ کنند که از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی به قوانین مصوب شده در مجلس اشاره کرد و متذکر شد: تصویب برخی قوانین برای روستائیان دست و پا گیرشده است و باید نمایندگان قوانینی تصویب کنند که مشکلات کلیدی روستائیان حل شود.
* روستاهای گلپایگان با مشکل کم آبی مواجه هستند
در ادامه مدیر منابع امور آب شهرستان گلپایگان عنوان کرد: همه روستاهای شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند و با توجه به بارندگی های اخیر نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش بارندگی شاهد هستیم.
خلیل دادخواه تهرانی با بیان اینکه در خشکسالی های اخیر ذخیره آب های زیرزمینی شهرستان افت شدید پیدا کرده است، تصریح کرد: وضعیت سفره‌های آب های زیرزمینی نامناسب است و اگر صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی صورت نگیرد به مرز بحران می‌رسیم.
شاپور حدادی‌پور، مدیر امور برق شهرستان گلپایگان نیز ابراز داشت: عوارض برق بر اساس مصوبه قانون مجلس از اول امسال هر کیلووات ساعت 30 ریال افزوده شده است که این مبلغ در قبض های برق درج شده است.
وی اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبار بهینه‌سازی شبکه‌های برق و جابه‌جایی تیرهای برق در روستاها صورت می‌گیرد.
همچنین علیرضا اختری، رئیس راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بر رعایت حریم راه‌ها توسط روستائیان و برف‌روبی جاده‌های روستایی و همکاری روستائیان با کارکنان راهداری در مواقع بارش برف تأکید کرد.
* استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر الگو کشت
در این نشست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان عنوان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های گذشته ،کشور در وضعیت خشکسالی قرار دارد و ما طی سال‌های گذشته استفاده مطلوبی از منابع آبی نداشته‌ایم.
حیدر علی گل محمدی، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، استفاده از روش های نوین آبیاری، تغییر الگوهای کشت و حفظ کاربری زمین های کشاورزی را از اولویت های جامعه روستایی برشمرد.
* آب شرب روستاهای گلپایگان هیچ‌گونه مشکل شیمیایی و میکروبی ندارد
در این جلسه رئیس آبفای شهرستان گلپایگان اذعان داشت: مصرف سرانه آب شرب در روستاهای گلپایگان بالا است و از لحاظ مصرف ،گلپایگان رتبه ششم استان را به خود اختصاص داده است.
عباس رحیمی با تأکید بر اینکه آب شرب روستاها هیچ‌گونه آلودگی ندارد، خاطرنشان کرد: اداره آب و فاضلاب روستایی گلپایگان مجهز به آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی است و از لحاظ عملکرد کنترل کیفیت آب، گلپایگان در رتبه نخست استان قرار دارد.
وی یادآور شد: از سال 1390 تاکنون 39 کیلومتر شبکه توزیع و 18 کیلومتر خط انتقال آب روستایی تعویض و اصلاح شده است.
رئیس آبفای شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه 57 کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب در روستاهای گلپایگان تعویض و اصلاح شده است، تصریح کرد: آب شرب روستاهای گلپایگان هیچ‌گونه مشکل شیمیایی و میکروبی ندارد.
رحیمی از روستائیان خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و برای آبیاری درختان و فضای سبز از آب شرب استفاده نکنند و هر نوع شکستگی لوله را به مأموران آب در روستا اطلاع دهند.
به گزارش فارس؛ در شهرستان گلپایگان 52 روستا و سه شهر وجود دارد که در این نشست دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای گلپایگان به بیان مشکلات روستاهای پرداختند و خواستار رسیدگی از طرف مسئولان شدند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی:
با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری؛ حرکت کشور ایران اسلامی بر پایه خدا محوری است.
نماینده مردم گلپایگان و خوانساردر مجلس گفت:حرکت کشور ایران اسلامی با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری برپایه خدا محوری است.
سید محمدحسین میرمحمدی در جلسه شورای اسلامی روستایی که با حضور امام جمعه،فرماندار،بخشدار مرکزی و مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران شهرستان گلپایگان، درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید اظهار کرد: امروز اقتدار و عظمت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به‌ جایی رسیده که کشورمان که در گذشته جزو کشورهای جهان سومی محسوب می شد، دراجلاس ژنو جهت مذاکره با 6 کشور بزرگ دنیا رو در روی هم نشسته تا در برابر سایر کشورها حرفی برای گفتن داشته باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،عدم وابستگی به کشورهای دیگر، رها شدن از صادرات تک محصولی و نوسازی اقتصادی را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مؤلفه‌هایی مانند جنگ تحمیلی ،کودتای درون کشوری، منافقین و گروهک‌ها همه به نبرد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آمدند ، تصریح کرد: لطف خداوند و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری ،ایران اسلامی را در جایگاه والایی بین کشورهای دنیا قرار داده است.
وی اظهار داشت: حرکت کشور ایران اسلامی با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری بر پایه خدا محوری است و همین امر سبب شده طی چند سال اخیر کشور ایران با وجود همه تحریم ها راه صد ساله را طی کند .
سید محمدحسین میرمحمدی گفت: کمبود اعتبارات در کل کشور وجود دارد و این مشکلات ، اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:اعضای شوراهای اسلامی روستا به‌ قصد خدمت رسانی در این عرصه وارد شده اند و با توجه به اینکه منابع محدود است باید در سطح کلان نیازها اولویت‌بندی و بر اساس بودجه‌ای که تخصیص داده می‌شود برنامه‌های عمرانی و خدماتی را اجرایی کنیم.

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات