امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۶/۳۱
کد خبر : 409
چاپ خبر :

مصاحبه با ورزشکار موفق شهر

از جمله رسالت های نشریات معرفی الگو به جامعه است.یکی از الگوهایی که می توان به جامعه معرفی کرد نخبگان و افراد موفق آن جامعه است .دو هفته نامه بیان در راستای این رسالت ،سعی در معرفی نخبگان و الگوهای موفق شهرستان نموده است.در این شماره نیز همانند شماره های قبل به معرفی یکی دیگر از جوانان موفق شهرستان که در امر ورزش توانسته مدال آور و الگو باشد پرداخته است در ادامه ؛ صحبت های این نخبه ورزشی شهرستان   را  که در مصاحبه با نشریه بیان صورت گرفته  را  به نظر خوانندگان محترم می رسانیم.

39

بیان:لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

بنده حسین سرلکی،در سال 1362 و در گلپایگان متولد شدم و هم اینک نیز در شهر گلپایگان ساکن می باشم  .

بیان:فعالیت های ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید و در چه مسابقاتی شرکت داشته اید ؟

بنده از سال 74 در باشگاه شهید صافی زیر نظر اساتید:رضا صافی،مجید صافی آغاز کردم و همچنین توی تیم دانشگاه آزاد،سوپر لیگ زیر نظر استاد احمد صافی که در حال حاضر سرمربی کره جنوبی می باشندفعالیت داشته ام .

بنده در مسابقات بین المللی در کشورهای ژاپن و کره جنوبی شرکت کرده ام.در ایران هم با رقیبانی از  کشورهای پاکستان،ارمنستان،آذربایجان،عراق،فرانسه،اوکراین،هنگ کنگ،روسیه،ترکیه و ونزوئلا مسابقه داده ام.

بیان:اساتید شما چه کسانی بودند؟

رضا صافی،مجید صافی،احمد صافی

بیان:تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کرده و چه رتبه هایی را بدست آوردید و به چه کشورهایی سفر کردید؟

مسابقات استانی،کشوری و بین المللی و مهترین مدالی که گرفتم ،مدال طلای جهانی ژاپن در سال 1390 بوده .مقام های اول تا سوم کشوری را کسب کرده ام و در مسابقات لیگا کشوری بسیج هم مقام دارم؛در ضمن سابقه حضور در سوپرلیگ و لیگ برتر کاراته ایران را هم دارم.

بیان:موفقیت های خود را مدیون و مرهون چه چیزها یا چه کسانی میدانید ؟

در مرحله اول زحمات مربیانم،بعد حمایت های خانواده و تلاش و پشتکاری که بدون وقفه انجام دادم.

بیان:آیا امکانات موجود در رشته شما در سطح شهرستان و استان جوابگوی نیازهای علاقه مندان میباشد؟

امکانات خیلی خوب نیست ولی ورزشکاران قانع اند؛و با وجود شرایط بد مالی و امکانات ورزشی توانسته اند. مقام کسب کنند،از همین  باشگاه شهید صافی،استاد احمد صافی در حال حاضر رئیس سبک شتوکان ایران و سرمربی کره جنوبیست و  برادران ایشان رضا و مجید صافی از مربیان موفق کشور می باشند.

بیان:چه کمبودهایی در  حوزه فعالیت شما احساس میشود که مانع پیشرفت ورزشکاران میگردد؟

کمبود زیاد است ولی یکی از مشکلات ورزشکارن فاصله زیاد مرکز  استان از شهرستان هاست که این رفت و آمدها هزینه آور است و اکثر این  هزینه ها را ندارند و  در کل ورزشکاران با این شرایط سازگار بودند.

بیان:سالی که  قهرمان شدید برخورد مسئولین با شما چگونه بود و چه قول هایی دادند و آیا عملی هم شدند ؟

40فقط تربیت بدنی و هیئت کاراته و ورزشکاران استقبال کردند.بله قول هایی  به من  دادند که وقتی برگشتم متوجه شدم که این ها هم در حد حرف بوده و ریالی به من پرداخت نشد.قول دادند هزینه مسابقات را بدهند اما عملی نشد و حتی قول سکه داده بودند که آن هم عملی نشد.مسئولین رتبه بالای شهرستان هم قول هایی دادند که متاسفانه عملی نشد.

بیان:برای  آینده خود چه برنامه ای دارید؟

 اکثر مسابقات را رفتم و در حال حاضر بیشتر به فکر مربیگری هستم و با شاگردانی هم الان در حال کار کردن هستم،که اغلب قهرمان کشور و استان هستند و انشاا… در انتخابی تیم ملی انتخاب شوند.خودم  هم در مربیگری،مدارک درجه 2 را گرفتم و پیگیرم که آن را ارتقاء بدم.اگر اسپانسر متقبل بشود، می توانیم تیم در لیگ  برترکاراته داشته باشیم.

بیان:به نظر شما در خصوص ترویج ورزش در جامعه ، چه ارگان هایی باید درگیر شوند و چه کارهایی باید بکنند؟

خود اداره تربیت بدنی که باید ورزشکاران را حمایت کند و در مرحله دوم مسئولین شهر باید به ورزش کمک کنند تا بتوانیم در مسابقات آینده موفق شویم.

بیان:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش به نظر شما چه راه کارهایی برای اجرایی شدن آن وجود دارد؟

از اون متولی اول  ورزش تا پایین آن حمایت لازمه را نمی کنند.مانند رشته والیبال اینقدر زحمت کشیدند فقط 50/000/000 به آنها دادند و خود ما هم که اصلاً حمایت نمی شویم.

قهرمانان رشته های ورزشی وقتی بعد از 15 سال ورزش حرفه ای را کنارمی گذارند ،متاسفانه هیچ امنیت شغلی ندارند؛ این ها به جای خود، حتی وقتی در مسابقاتی به اسم شهرستان هم شرکت می کنیم باید لباسهایمان را که حدود 200/000 تومان می شود را خودمان تهیه کنیم.

بنده هم که از آنها درخواست داشتم لااقل بعد از این همه افتخارات به من یک شغل بدهند اما…

بیان:نقش والدین و مربیان در ترغیب فرزندان به ورزش،در چه جایگاهی قرار دارد؟

مرحله اول والدین هستند که موافقت کنند و با موافقت و تشویق والدین است که به مدارج بالای ورزشی برسند و در کل حمایت خانواده است که باعث موفقیت می شود.

بیان:پدر و مادر شما برای ورزش شما چقدر وقت گذاشته اند؟

تا آنجایی که توانستند حمایت کرده اند هم از نظر معنوی و مادی

بیان:اگر شما یک بار دیگر به کودکی برگردید،این مسیر را دوباره طی خواهید کرد؟

بله،مسیر را طی می کنم ولی اشتباهاتی که داشتم را تکرار نمی کنم.فکر کنم اگر اشتباهاتم را انجام نمی دادم خیلی بیش از این موفق بودم.

بیان:توصیه شما به ورزشکاران چیست؟

ورزشکاران چون در جامعه در دید بیشتری هستند باید مسائل اخلاقی را بیشتر مد نظر داشته باشند و علاقه و پشتکار داشتن باعث موفقیت می شود.

بیان: سخن شما با مسئولین شهرستان؟

حمایت آن چنانی نمی شود؛بعضی از مسئولین ورزش دوست هستند و بعضی ها خیلی راغب نیستند، در صورتی که کسی عمرش را در ورزش می گذارد بدون هیچ توقعی به زندگی خودش ادامه میده .ورزشکاران مستلزم حمایت از طرف مسئولین هستند.

بعنوان مثال،در آخرین مسابقاتی که شرکت کرده بودیم که مسابقات کشوری قزوین بود و هزینه شرکت در آن حدود 000/150 تومان شد ولی هیچ یک از مسئولین و حتی کارخانه داران متقبل نشدند و همه هزینه ها را بچه ها پرداختند.

علارغم تحمیل هزینه های مالی در این مسابقات آسیب هایی هم به کمر ، گوش و پاهایم رسید و متاسفانه بیمه هیچ کاری برایم نکرده

 بیان:کلام آخر؟

از زحمات خانواده و مربیانم ،اساتید صافی و همچنین استاد حمید مخلصی ریاست محترم هیئت کاراته شهرستان گلپایگان تشکر می کنم.

38

مصاحبه از احسان یوسلیانی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. خوشحالم از اینکه نشریه بیان در گلپایگان فعالیت می کند امیدوارم پیگیر مسائل این جوانان هم باشید تا تاثیر بیشتری را ایفا کنید قبلا هفته نامه صدای گلپایگان بود سال 77 -78 اگر اشتباه نکنم نمیدونم فعالیت می کنه یا نه ولی آن زمان هم بسیار از این صحبتها شد امیدوارم آقای سرلک هم بتونه موفقیت خودش را ادامه دهد تا به خواسته هایش برسه ممنون از حرکت خوب شما انشاله ادامه دهید چون در گلپایگان قهرما نان زیادی داریم که باید دیده شوند و هم اکنون تیم شهید صافی در لیگ کاراته بدون اسپانسر به مرحله بعد با همه سختیها صعود کرد و هیچ واکنشی در شهرستان ندیدم با توجه به اینکه بسیاری از خبر گزاریها اعلام کردند با تشکر از شما مجید صافی

دیدگاه شما

تبلیغات