امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۶/۳۰
کد خبر : 394
چاپ خبر :

دخالت قم برای برداشت آب کشاورزی گلپایگان غیرمنطقی است

به گزارش بیان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،محسن حسین میرزایی درجلسه قرارگاه آب درفرمانداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد:به دلیل انتقال آب ازسرشاخه‌های دز از این شهرستان به قم و همچنین تصمیمات غیرکارشناسانه نهر هارون و دیگرنهرهای کشاورزی دراین شهرستان تخریب شده است،اما کسی پاسخگو نیست.

44

 وی با اشاره به حق آبه کشاورزان این شهرستان از آب سد گلپایگان،ادامه داد:اجازه قم برای برداشت آب جهت استفاده کشاورزان این شهرستان امری غیرمنطقی است و تصمیم‌گیری برای تقسیم آب بین مردم گلپایگان و قم باید توسط اداره امور منابع آب شهرستان گلپایگان انجام شود.

 فرماندار گلپایگان، تصریح کرد:مسوولان قمی موتور آب را به بهانه خرابی آن خاموش می‌کنند، در صورتی که در روستاها کشاورزان با دستان پینه بسته از ما طلب آب می‌کنند و می‌گویند قم اجازه استفاده از این آب را به آنها نمی‌دهد.

 حسین میرزایی یادآورشد؛حکایت شهرستان گلپایگان مانند صحرای کربلا شده،آب شهرستان به قم ‌می‌رود،اما آنها توجهی به وضعیت مردم و کشاورزان گلپایگان نمی‌کنند و حتی زمانی هم که مسئولان قم را برای حضور درجلسات دعوت می‌کنیم، حاضر نمی‌شوند.

 فرماندارشهرستان،اضافه کرد:در توزیع آب باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که کشاورزان شهرستان گلپایگان نیز لطمه و خسارت نبینند.

 وی درباره چاه چهارم شهرستان گلپایگان،گفت: برای این چاه200میلیون تومان اعتبار تأمین شده،بنابراین لازم است در مکان‌یابی آن دقت کامل شود و هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

در پایان این جلسه مصوب شد که آب سد گلپایگان جهت استفاده کشاورزان به مدت 10 روز دیگر باز باقی بماند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات