امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۱/۰۳
کد خبر : 95349
چاپ خبر :
جدیدترین تحولات میدانی یمن/

کشته و زخمی شدن ۴۰ نظامی سعودی در عملیات منحصر به فرد ارتش یمن

منابع یمنی از کشته و زخمی شدن ۴۰ نظامی سعودی در عملیات منحصر به فرد ارتش یمن خبر دادند.

1396010310571454410361944

به گزارش خبرگزاری بیان، به نقل از العهد، ده‌ها تن از نظامیان و افسران سعودی در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نظامی آن‌ها در جیزان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در همین راستا یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی منحصر به فرد به 5 موضع نظامی عربستان در جیزان حمله کردند که در پی این حمله 40 نظامی سعودی کشته و یا زخمی شدند که در بین آن‌ها تعدادی افسر نیز دیده می‌شوند.

وی افزود: در پی این عملیات 7 خودروی نظامی سعودی منهدم شد.

این عملیات ساعاتی بعد از عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران که منجر به پاکسازی رشته‌کوه‌های علیب به سمت گذرگاه الخضراء و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران و متجاوزان شد، صورت گرفت.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین روز چهارشنبه از انجام یک عملیات منحصر به فرد علیه مواضع نظامی سعودی در عسیر خبر دادند.

یک منبع نظامی یمنی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به موضع علیب در عسیر و پایگاه المسیال خبر دادند که در پی آن شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس اعلام نهاد حقوق بشر یمن، در طول بیش از دو سال جنگ عربستان علیه یمن، 10 هزار و 811 شهروند یمنی جان باخته و 7 هزار و 888 نفر دیگر زخمی شده‌اند و ساختار زیربنایی این کشور به‌شدت ویران شده است. 649 نفر از جان‌باخته‌ها زن و 1002 نفر کودک هستند، 9 هزار و 160 نفر نیز مرد هستند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات