چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

کاهش ۴۰ درصدی حوادث پس از اجرای طرح جامعه ایمن در شهرستان گلپایگان

photo_2017-05-23_18-39-21

به گزارش خبرگزاری بیان علی کریمی دبیر جامعه ایمن شهرستان گلپایگان در مراسم تقدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه حوادث ترافیکی که صبح امروز در شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید اظهار داشت:طرح جامعه ایمن از سال ۸۳ در دو شهر گلپایگان و لنجان انجام گردید و در کل کشور ۴۰ شهر برای اجرای این طرح انتخاب شد.

وی با بیان اینکه هدف از طرح جامعه ایمن کنترل حوادثی بود که منجر به مرگ، معلولیت و مجروحیت می شد گفت: در این چند سال موفقیت های خوبی داشتیم و در کنترل حوادث توانستیم گام موثری برداریم بطوریکه از سال شروع این طرح تا بحال حوادث ترافیکی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد وضعیت فعلی حوادث در شهرستان گفت: در سال ۱۳۹۴ هزار و دویست و هشتاد و هفت حادثه در شهرستان گلپایگان اتفاق و به ثبت رسیده و در سال ۱۳۹۵ هزار و چهارصد و پنج حادثه ثبت کرده ایم.

کریمی گفت: در حوادث ترافیکی با توجه به اینکه ما هر ساله با رشد ده درصدی خودرو ها در شهرستان مواجه بودیم ، ۷۳۵ حادثه در سال ۹۴ و ۸۵۴ حادثه در سال ۹۵ به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه مرگ و میر کل حوادث در سال ۹۴ چهل مورد بوده است و در سال ۹۵ سی و هفت مورد بوده است گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در هر دو سال برابر شده است.

دبیر جامعه ایمن گلپایگان با اشاره به اینکه بیشترین حوادثی که در شهرستان داریم حوادث موتوری و پس از آن خودرویی و بعد از آن حوادث مربوط به عابران پیاده می باشد گفت: بیشترین مشکلی که مورد نظر است مشکل فرهنگی می باشد و باید فرهنگ ما انقدر ارتقاء پیدا کند تا بتوانیم بار حوادث را در همه جا کم کنیم.
وی افزود : نمونه بارز آن استفاده افراد از موتور سیکلت های غیر ایمن می باشد، موتور سیکلت نیاز به کلاه ایمنی دارد، سرعت موتور سیکلت سرعتی است که باید کنترل شده باشد و داخل شهر از حرکات نمایشی خودداری شود.

کریمی تصریح کرد : پیرو مصوبات جامعه ایمن در بحث حوادث ترافیکی مسابقه کتابخوانی برگزار گردید که کتاب این مسابقه از استان تهیه شد و در اختیار دوستانی که تمایل به شرکت داشتند قرار گرفت که متاسفانه به دلیل اینکه هر ارگانی مشکلات خودش را دارد خیلی همراهی و همدلی خوبی در شهرستان نداریم

وی در ادامه اظهار داشت: در این مسابقه با همکاری آموزش و پرورش دبیرستان ها و هنرستان های شهرستان را انتخاب کردیم و تعداد افرادی که ثبت نام کردند تعداد بالایی بود و در روز آزمون ۶۰ نفر از دانش آموزان در هنرستان شهید بهشتی آزمون شرکت کردند که از این ۶۰ نفر ۳۸ نفر نمره قبولی کسب کردند و بین آنها به قید قرعه ۲۰ نفر انتخاب گردید.

وی در خاتمه گفت: در نظر خواهی که در این مسابقه انجام شد ۹۴ درصد دانش آموزان در آن شرکت کردند و اعلام کردند که با برگزاری این مسابقه موافق هستند و ۵۰ درصد اعلام کردند این مطالب تا حد زیادی در افزایش آگاهی آنها نقش داشته است

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 99510 و در روز سه شنبه 2 خرداد 1396 ساعت ۲۲:۴۵:۳۳
2024 copyright.