امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۳/۰۲
کد خبر : 99510
چاپ خبر :
دبیر طرح جامعه ایمن شهرستان گلپایگان خبر داد:

کاهش ۴۰ درصدی حوادث پس از اجرای طرح جامعه ایمن در شهرستان گلپایگان

علی کریمی دبیر جامعه ایمن شهرستان گلپایگان با بیان اینکه هدف از طرح جامعه ایمن کنترل حوادثی بود که منجر به مرگ، معلولیت و مجروحیت می شد گفت: از سال شروع این طرح تا بحال حوادث ترافیکی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

photo_2017-05-23_18-39-21

به گزارش خبرگزاری بیان علی کریمی دبیر جامعه ایمن شهرستان گلپایگان در مراسم تقدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه حوادث ترافیکی که صبح امروز در شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید اظهار داشت:طرح جامعه ایمن از سال ۸۳ در دو شهر گلپایگان و لنجان انجام گردید و در کل کشور ۴۰ شهر برای اجرای این طرح انتخاب شد.

وی با بیان اینکه هدف از طرح جامعه ایمن کنترل حوادثی بود که منجر به مرگ، معلولیت و مجروحیت می شد گفت: در این چند سال موفقیت های خوبی داشتیم و در کنترل حوادث توانستیم گام موثری برداریم بطوریکه از سال شروع این طرح تا بحال حوادث ترافیکی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد وضعیت فعلی حوادث در شهرستان گفت: در سال ۱۳۹۴ هزار و دویست و هشتاد و هفت حادثه در شهرستان گلپایگان اتفاق و به ثبت رسیده و در سال ۱۳۹۵ هزار و چهارصد و پنج حادثه ثبت کرده ایم.

کریمی گفت: در حوادث ترافیکی با توجه به اینکه ما هر ساله با رشد ده درصدی خودرو ها در شهرستان مواجه بودیم ، ۷۳۵ حادثه در سال ۹۴ و ۸۵۴ حادثه در سال ۹۵ به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه مرگ و میر کل حوادث در سال ۹۴ چهل مورد بوده است و در سال ۹۵ سی و هفت مورد بوده است گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در هر دو سال برابر شده است.

دبیر جامعه ایمن گلپایگان با اشاره به اینکه بیشترین حوادثی که در شهرستان داریم حوادث موتوری و پس از آن خودرویی و بعد از آن حوادث مربوط به عابران پیاده می باشد گفت: بیشترین مشکلی که مورد نظر است مشکل فرهنگی می باشد و باید فرهنگ ما انقدر ارتقاء پیدا کند تا بتوانیم بار حوادث را در همه جا کم کنیم.
وی افزود : نمونه بارز آن استفاده افراد از موتور سیکلت های غیر ایمن می باشد، موتور سیکلت نیاز به کلاه ایمنی دارد، سرعت موتور سیکلت سرعتی است که باید کنترل شده باشد و داخل شهر از حرکات نمایشی خودداری شود.

کریمی تصریح کرد : پیرو مصوبات جامعه ایمن در بحث حوادث ترافیکی مسابقه کتابخوانی برگزار گردید که کتاب این مسابقه از استان تهیه شد و در اختیار دوستانی که تمایل به شرکت داشتند قرار گرفت که متاسفانه به دلیل اینکه هر ارگانی مشکلات خودش را دارد خیلی همراهی و همدلی خوبی در شهرستان نداریم

وی در ادامه اظهار داشت: در این مسابقه با همکاری آموزش و پرورش دبیرستان ها و هنرستان های شهرستان را انتخاب کردیم و تعداد افرادی که ثبت نام کردند تعداد بالایی بود و در روز آزمون ۶۰ نفر از دانش آموزان در هنرستان شهید بهشتی آزمون شرکت کردند که از این ۶۰ نفر ۳۸ نفر نمره قبولی کسب کردند و بین آنها به قید قرعه ۲۰ نفر انتخاب گردید.

وی در خاتمه گفت: در نظر خواهی که در این مسابقه انجام شد ۹۴ درصد دانش آموزان در آن شرکت کردند و اعلام کردند که با برگزاری این مسابقه موافق هستند و ۵۰ درصد اعلام کردند این مطالب تا حد زیادی در افزایش آگاهی آنها نقش داشته است

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات