امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۳/۱۱
کد خبر : 100029
چاپ خبر :

لغو یک ممنوعیت برای تحصیل دانش‌آموزان معلول

در دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ به موضوع ممنوعیت دانش‌آموزان معلول در مدارس عادی اشاره شده است که در این رابطه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی توضیح داد.

1396021613402552410747264

به گزارش خبرگزاری بیان در دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 96-97 آمده است: تمام کودکان ورودی پایه اول دبستان مطابق دستورالعمل صادره از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ملزم به شرکت در برنامه سنجش بدو ورود به دبستان هستند و تمام مدیران مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات دانش‌آموزان به‌ویژه در پایه اول را در اسرع وقت در سامانه سنجش بدو ورود و سناد حداکثر تا پایان مردادماه 96 ثبت کنند.

در این دستورالعمل به ممنوعیت ثبت‌نام کودکان معلول و استثنایی در مدارس عادی اشاره شده و آمده است: ثبت‌نام و تحصیل کودکان معلول و استثنایی به‌دلیل شرایط ویژه آنها یعنی امکانات ویژه و ضرورت حضور نیروی متخصص در مدارس عادی ممنوع است و با مدیران متخلف مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی می‌توانستند در قالب طرح تلفیقی در مدارس عادی تحصیل کنند.

براساس طرح تلفیقی دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی و حرکتی به مدارس عادی ارجاع داده می‌شوند مگر اینکه خانواده تمایل داشته باشد تا فرزندش را در مدارس عادی ثبت‌نام نکند.

در همین رابطه محمد حسن عظیم عراقی معاون سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که دلیل اعلام ممنوعیت ثبت‌نام کودکان معلول در مدارس استثنایی چیست؟ اظهار کرد: این موضوع در دستورالعمل ثبت‌نام ذکر شده بود که اصلاح شد و براین اساس ثبت‌نام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به شیوه تلفیقی -فراگیر در مدارس عادی براساس شیوه نامه اجرایی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و رعایت سایر قوانین و مقرراتی است که از سوی آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ می‌شود.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات