امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۷/۲۶
کد خبر : 81971
چاپ خبر :

تجمع کارگران شرکت دیار خودرو در مقابل فرمانداری گلپایگان به چه علت بود؟

کارگران شرکت دیار خودروی گلپایگان به جهت درخواست مطالبات و پیگیری حقوق به حقه خود صبح امروز در مقابل فرمانداری شهرستان گلپایگان تجمع کردند.

%d8%aa%d8%ac%d9%85%d8%b9-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7

به گزارش بیان گلپایگان؛ کارگران شرکت دیار خودروی گلپایگان به جهت درخواست مطالبات و پیگیری حقوق به حقه خود صبح امروز در مقابل فرمانداری شهرستان گلپایگان تجمع کردند.پس از دیدن تجمع و همهمه میان کارگران، باتوجه به وظیفه خبرنگاری به میان آنها رفتیم تا بتوانیم بوسیله قلم خود قدمی در انعکاس مطالبات این قشر زحمتکش برداریم .
یکی از اعتراضات این کارگران که بسیار برای آنان ناراحت کننده بود بی تفاوتی و عدم پاسخگویی مسئولین شهرستان گلپایگان بود.
کارگران این شرکت خودرویی عدم دریافت هشت ماه حقوق و دستمزد، با توجه به وضعیت بد معیشتی و مشکلات عدیده اقتصادی و عدم تمدید دفترچه های بیمه خود را بعلت کوتاهی این شرکت در پرداخت حق بیمه آنان، یکی از مطالبات خود بیان نمودند و خواستار رسیدگی مسئولان شهرستان و حمایت آنان برای دریافت مطالبات خود شدند.
کارگران شرکت دیار بیان داشتند: عدم دریافت حقوق ماهیانه و عدم دریافت عیدی و پاداش از یک سو و تعطیلی و نا مشخص بودن وضعیت آنان از سوی دیگر موجب تشویش و نگرانی آنها شده است .
متجمعین در خیابان فرمانداری بیان داشتند: که علاوه بر پیگیری های مکرر به تمام دستگاههای مربوط، هیچ جواب قانع کننده ای را دریافت نکرده اند و نسبت به وضعیت کنونی و عدم توجه مسئولین ابراز ناخرسندی می کردند.
آنچه که برای همه ما روشن است مسئله رکود اقتصادی می باشد که اکثر اقتصادهای دنیا را با مشکل مواجه کرده است ولی باید توجه داشت که این رکود به دو علت ایجاد می شود ۱- ساختار اقتصادی ۲- عملکرد اقتصادی .
در بعد عملکردی یعنی رکود فرا گیر و همه جانبه در دنیا و بعد ساختاری شامل سیاستهای داخلی و برنامه ریزی محرکان موثر اقتصادی می باشد و امید است آنچه در کش و قوس عملکرد و ساختار به عنوان یک شاخصه همواره با دید خاص مورد توجه قرار گیرد قشر کارگران باشند تا برای احقاق خود نیاز به برپایی ساعتها تجمع و اتلاف وقت خود و دیگران را نداشته باشند.

وعده 100 روزه دولت 1100روزه شد و تا کنون هیچ تغییری در وضعیت معیشتی مردم بوجود نیامد و هرروز با تعطیلی کارخانجات و اخراج کارگران مواجهیم و ضرر اصلی در این چرخه را فقط و فقط قشر کارگر و مستضعف به دوش میکشد.

واردات بی رویه ،قاچاق کالا،حقوق های نجومی ،نا کارآمدی نظام سرمایه داری و اقتصاد لیبرالی و تبعیت از کفار در امورات مختلف در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و این وضع رکود و رخوت سنگین را بوجود آورده است.
“نظام سرمایه داری” مسبب و عامل بقاء کلیه مصائب، گریبانگیر انسان امروز است. فقر و محرومیت، تبعیض و نابرابری، اختناق و سرکوب سیاسی، جهل و خرافه و عقب ماندگی فرهنگی، بیکاری، بی مسکنی، نا امنی اقتصادی و سیاسی، فساد و جنایت همه و همه محصولات گریزناپذیر این نظامند.

به راستی آیا صاحبان چنین کارخانه جات هم چند ماه حقوق نگرفته اند ویا مانند این کارگران بی نوا در پی عدم تمدید دفترچه بیمه شان دکتر نرفته اند.

چندین سال است که برخی مدیران خونخوار و زالو صفت برخی از این کارخانجات با گرو کشی و تحت فشار قرار دادن کارگران، وامهای کلان و کم بهره را به بهانه رونق دریافت کرده و با سرمایه گذاری در صنایع دیگر و کشورهای حاشیه خلیج فارس هر روز بر سرمایه خود افزوده و هیچ حسابکشی همانند نجومی بگیران از آنها نمی شود.

بار دیگر تکرار میکنیم آیا واقعا مدیران و صاحبان این کارخانجات هم مانند کارگران خود حاضرند هشت ماه حقوق نگیرند و در کنار آنها به ایستند؟

رهبر انقلاب فرموده اند: از کارگر تجلیل بشود، مسئولان توجّه داده بشوند به مسائل مربوط به کارگران، رفع مشکلات محیط‌ های کارگری و جامعه‌ی کارگری. مشکلاتی وجود دارد؛ مسئله‌ی تعویقها، اخراجها، مسئله‌ی معیشت و امثال اینها؛ اینها چیزهایی است که در سطح کشور و در میان جامعه‌ی کارگری وجود دارد و مشکلات کارگران است. مسئولین همّتشان را بیش از پیش به این مسائل متوجّه کنند.۱۳۹۴/۰۲/۰۹

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات