امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۳/۰۴
کد خبر : 99518
چاپ خبر :
مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

تا زمانی که از پایبندی به ارزشها کوتاه نیاییم دشمنی ها ادامه خواهد داشت

محمود زاده اظهار داشت ؛ در جهاد کبیر عدم طبعیت از دشمن باید در نهاد همه ما باشد که هست و تا اسلام انقلابی هستیم و در خط مقام معظم رهبری حرکت میکنیم دشمن داریم مگر اینکه از ارزش ها کوتاه بیاییم.

photo_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7-%db%b0%db%b5-%db%b2%db%b4_%db%b2%db%b1-%db%b3%db%b8-%db%b1%db%b4

به گزارش خبرگزاری بیان  سردار عبدالله محمود زاده مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر که صبح امروز در سالن بصیرت سپاه گلپایگان برگزار گردید ابراز داشت : ما در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۲ عملیات داشتیم و بزرگترین عملیات ما عملیات الی بیت‌المقدس نام داشت.

وی با بیان اینکه برای انتخاب نام این عملیات بحث های زیادی وجود داشت گفت: الی بیت‌المقدس یعنی ما بعد از خرمشهر به بیت المقدس می رویم و آنجا را آزاد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات خرمشهر از بزرگترین عملیاتهای ما بود خاطرنشان کرد: وقتی که انقلاب پیروز شد به برکت وجود امام بزرگوار ما و دل محکمی که اتصالش با خدا قوی بود و در مقابل دنیا ایستاد، کشور ۲۶ میلیونی را از سلطه ابر قدرت ها نجات داد .

محمود زاده با بیان اینکه هیچ کس فکر نمی‌کرد انقلاب تداوم پیدا کرده و پیش رود افزود: تمام تحلیل‌گران می گفتند این انقلاب نمی ماند و می گفتند آمریکا، شوروی و اروپا همه مدافع شاه هستند ،شاه را چند صباحی بردند و دوباره بر می گردد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهارداشت: انقلاب اسلامی پیروز شد و با پیروزی انقلاب توطئه ها و اعلام خود مختاری عرب، بلوچ ها،ترکمن ها شروع شد.

سردار محمود زاده ادامه داد: در آن شرایط سپاه یکی یکی در استان ها و شهرستان ها تشکیل شد و نیروها به منطقه سیستان و بلوچستان و جاهای دیگر اعزام شدند و یکی پس از دیگری کارشان تمام شد.

وی افزود : با قیام منافقین، ۱۷ هزار نفر از مسئولین و مردم عادی بدست آنان شهید شدند و در اواخر سال ۵۷ و اوایل ۵۸ به برکت جوانانی که در سپاه و بسیج بودند به پیروزی دست یافتیم

وی با بیان آنکه در زمانی که آرامش می خواست بر کشور حاکم شود عراق جنگ تحمیلی را آغاز نمود ادامه داد: پس از اشغال آبادان، امام فرمان شکستن حصر آبادان را صادر نمود.

سردار محمود زاده با عنوان اینکه در تاریخ ۶۰/۳/۲۰ مجلس عدم کفایت سیاسی بنی صدر را امضا کردند و در ۶۰/۵/۱۶ بنی صدر فرار کرد خاطر نشان کرد :در این زمان انسجام بین سپاه و ارتش صورت گرفت واولین عملیات مشترک بعد از بنی صدر توسط این دو نیرو آغاز شد.

وی تصریح کرد: دومین عملیات بلافاصله بعد از آن عملیات حصر آبادان وسومین عملیات طریق القدس بود و عملیات بعدی فتح المبین بود که ۲۴۰۰ کیلومتر مربع از سرزمین ها را آزاد کردند و سربازان ایرانی غنائم و تجهیزات بسیاری از دشمن بعثی بدست آوردند و ۲۴ روز پس از عملیات الی بیت المقدس در تاریخ ۶۱/۰۳/۰۳خرمشهر آزاد شد

وی با بیان اینکه در این دوران افراد بسیاری شهامت ها و رشادت‌ها و از خودگذشتگی فراوانی از خود نشان دادند و با روحیه ایمانی رفتند و خرمشهر را آزاد کردند گفت: صدام رجز هایی می خواند و باتجهیزاتی که به کار می برد و میدان های مینی که درست کرده بود دائم می گفت کسی نمی تواند خرمشهر را آزاد کند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در سال ۶۹ در خصوص جهاد اصغر و جهاد اکبر و جهاد کبیر گفت : رزمنده ها در آن سال این سه جهاد را داشتند و به آن عمل می کردند

سردار محمود زاده اذعان داشت: رزمندگان ایرانی دراین هشت سال در جهاد و مقابله و درگیری با دشمن یا شهیدویا مجروح و یا فاتح بر می گشتند

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت : این عزیزان هشت سال جهادکبیر داشتند یعنی در برابر دشمن سرسخت بودند ، مقاومت می کردند،از۸ه دشمن اطاعت نمی کردند و با دشمن دشمن بودند و هیچگاه روحیه شان را از دست ندادند.

وی با بیان اینکه ۳۹ سال از انقلاب ما می گذرد و هنوز همان سرسختی ها هست گفت : هم بسیج،هم سپاه ، هم رهبر ما در برابر دشمنان سر سخت هستند همانگونه که امام خمینی فرمود: دشمن دشمن است و باید در برابر دشمنان سر سخت باشید.

وی خاطرنشان کرد : عده ای در این ۲۷ سال سعی کردند رهبر را به سازش راضی کنند که ایشان آیه جهاد را ذکر کردند و فرمودند باید در مقابل دشمن بایستیم و سرسخت باشیم و اگر مذاکره می کنیم مذاکره باید عزتمندانه باشد.

وی گفت: اگر برای گرفتن رای دچار هوای نفس شویم چگونه می خواهیم در مقابل شیطانی که دائم ما را وسوسه می کند بایستیم.

محمود زاده ادامه داد مبارزه در جهاد اکبر مبارزه با انسان های شیطان صفتی است که از آدم تعریف و تمجید بیجا می کنند.

وی با بیان اینکه زندگی اشرافی ارزش ها را از انسان می گیرد اظهار داشت: اگر خرمشهر آزاد شد در بند زندگی اشرافی نبود رشادت‌ها، روحیه بالا، زندگی ساده باعث پیروزی خرمشهر شد.

سردار محمود زاده افزود : اکنون جوانان ما بیدار تر از سالهای ۵۷ و ۵۸ هستند و اگر اتفاقی بیفتد همه به صحنه می آیند و جانشان را فدا می کنند

وی یاد آور شد : ا کنون تنها صحنه نبرد نبرد فرهنگی و جنگ نرم است و تلاش می کند انگیزه و روحیه را از ما بگیرد این جوانان بیگانه نیستند اگر انقلاب به خطر بیفتد همه دفاع می کنند
وی با بیان اینکه کلیه کسانی که در انتخابات شرکت کردند انقلابی هستند افزود : ملت ما رأی دادند و این بزرگترین افتخار ماست که در این دوره کوچک‌ترین درگیری نداشتیم، امنیت بالا و عالی نعمت است و همه باید کمک کنند تا مشکلات رفع شود.

محمود زاده در پایان خاطرنشان کرد ؛ در جهاد کبیر عدم طبعیت از دشمن باید در نهاد همه ما باشد که هست و تا اسلام انقلابی هستیم و در خط مقام معظم رهبری حرکت میکنیم دشمن داریم مگر اینکه از ارزش ها کوتاه بیاییم. همانگونه که در سند ۲۰۳۰ مواردی ذکر کرده اند .

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات