امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۴/۰۱
کد خبر : 101527
چاپ خبر :
دادستان شهرستان گلپایگان:

انجمن حمایت از زندانیان در صورت داشتن بنیه مالی دارای کارایی است

علیان با بیان اینکه وقتی انجمن حمایت از زندانیان می تواند کارآیی داشته باشد که یک بنیه مالی هم داشته باشد خاطر نشان کرد: در این انجمن ضمن اینکه مشکلات زندانیان را دنبال می کنیم بنیه اقتصادی انجمن را نیز دنبال می کنیم

photo_2017-06-21_18-40-23

به گزارش خبرگزاری بیان  علیان دادستان گلپایگان در جلسه بررسی عملکرد انجمن حمایت از خانواده های زندانیان گلپایگان که عصر دیروز در محل سالن اجتماعات دادگستری گلپایگان برگزار گردید با بیان اینکه این جلسه مربوط به بررسی عملکرد انجمن حمایت از خانواده های زندانیان گلپایگان می باشد اظهار داشت: این جلسه طبق قانون می بایست در پایان اردیبهشت انجام می شد که به لحاظ مشغله هایی که وجود داشت و تقارن با انتخابات ، نتوانستیم این جلسه را تشکیل دهیم.

وی افزود: طبق مکاتبات انجام شده مقرر شد در این ماه این جلسه برگزار گردد و یک گردش کاری از عملکرد این انجمن که یک موسسه حمایت مالی است داشته باشیم ضمن آنکه هزینه ها و در آمد ها مشخص شود و دو نفر بازرس برای یک سال دیگر تعیین کنیم.

دادستان شهرستان گلپایگان ابراز داشت: انجمن حمایت از خانواده های زندانیان مبتنی بر قانون بوده و براساس قانون تبدیل شورای سرپرستی زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مصوب 1364 و لایحه قانونی الحاقی به ماده یک قانون واگذاری امور زندان ها به دادگستری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان در گلپایگان از سال 84 به بعد کار خود را شروع کرد و روز به روز رشد و نمو قانونی خود را داشته است.

علیان کمک به خانواده های زندانیان، ایجاد پل ارتباطی بین خانواده های زندانیان ، زندان و خیرین و حمایت از زندان در اداره امور زندانها را سه هدف اصلی از تشکیل این انجمن که اعضای آن از خیرین و معتمدین شهرستان می باشند عنوان نمود.

وی با بیان اینکه این حق جامعه و انتظار جامعه است که اگر کسی مرتکب جرم شد انتظار جامعه این است که آن فرد مجازات شود و خدشه ای که ایجاد کرده جبران گردد، ادامه داد : سر لوحه مجازات ها مجازات حبس است که غالبا برای جرائم بخصوص مجرمینی که جرائم شان قابل توجه است حبس تعیین می شود و وقتی که حبس تعیین شد در جریان اجرای مجازات می بینیم زندانی پشیمان و نادم شده و باید به او کمکی شود یا می بینیم خانواده زندانی با نبود این فرد زندانی دچار مشکل شده است و باید یک نهادی باشد که این مشکلات را رد یابی کند و به نحوی آن را رفع گرداند .
دادستان گلپایگان بیان داشت : دومین هدف عمده این انجمن ایجاد پل ارتباطی بین خانواده های زندانیان و زندان و خیرین باشد، یعنی کسی باید باشد که رسما امین ، مورد اعتماد و محرم اسرار مردم باشد و مشکلات زندانیان را پیگیری نموده و از طرف خیرین جبران نماید .
وی گفت: به موجب ماده یک اساسنامه حمایت از زندانیان، انجمن از مسئولان و معتمدان شهرستان تشکیل می شود و محل تشکیل آن دادگستری هر شهرستان می باشد .

دادستان شهرستان تصریح کرد: انجمن یک شخصیت حقوقی مستقلی دارد و غیر انتفاعی و سود آور نیست.

وی با بیان اینکه وقتی انجمن می تواند کارآیی داشته باشد که یک بنیه مالی هم داشته باشد خاطر نشان کرد: در این انجمن ضمن اینکه مشکلات زندانیان را دنبال می کنیم بنیه اقتصادی انجمن را نیز دنبال می کنیم یعنی اموالی که دارد باید حفظ شود و رشد هم داشته باشد یعنی هر سال رشدی در پایه اقتصادی انجمن وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امروز اکثر زندانیانی که مرتکب جرم می شوند جرمشان مالی است تاکید کرد: وقتی می توان بخشی از نیازهای خانواده زندانی را برآورده کرد که یک بنیه مالی وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت : انجمن از یک مجمع عمومی و اعضا از مسئولین و معتمدین تشکیل می شود و بعد از انجمن هیات مدیره انجمن هست که به موجب قانون دادستان و فرماندار و سه نفر از معتمدین شهرستان انتخاب می شوند و با انتخاب یک مدیر عامل امور اجرایی انجمن را در طول سال انجام می دهند .

دادستان شهرستان با بیان اینکه درآمد ها و هزینه های این انجمن مشخص بوده و طبق اصول حسابرسی است گفت: هر موقع کسی خواست حسابرسی کند انجمن باید این آمادگی را داشته باشد که صحت عملکردش را برای مردم بیان کند

وی ابراز داشت: از این پس خواسته شده که حسابرسی ها الکترونیکی باشد یعنی در معرض عام بوده و شفافیت آن مشخص باشد.

وی در پایان با بیان اینکه گاه خیرین برای آزادی زندانیان مبالغی را به حساب انجمن واریز می کنند و این مبالغ مربوط به انجمن نیست خاطر نشان کرد: حسابرسی ها مشخص است و از حساب انجمن برای خانواده زندانیان هزینه می شود.

خبرنگار: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات