امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۱/۱۰
کد خبر : 95659
چاپ خبر :

اعتراف دزدان شب رو به سرقت از 84 خانه در 4 سال

پلیس همدان اعضای یک باند سرقت را دستگیر کرده است که اعتراف کرده اند از سال 92 تاکنون از 84 منزل، اجناس و وجوهی به ارزش 24 میلیارد ریال را به سرقت برده اند.

androidonlinenewsimage-9

به گزارش خبرگزاری بیان، پلیس همدان اعضای یک باند سرقت را دستگیر کرده است که اعتراف کرده اند از سال 92 تاکنون از 84 منزل، اجناس و وجوهی به ارزش 24 میلیارد ریال را به سرقت برده اند.

سردارحاجی محمد مهدیان نسب رئیس پلیس همدان گفت: در پی وقوع چند سرقت منزل درشهر همدان با شیوه و شگردهای خاص موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: سارقان در ساعات مختلف شب با شناسایی منازل خالی در فرصت مناسب وارد منزل و اقدام به سرقت گاو صندوق، طلاجات، وجه نقد و سایر اشیا با ارزش می کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با توجه به سریالی بودن سرقت ها پرونده با حساسیت بیشتری پیگیری شد تا با اقدامات فنی و تخصصی مأموران این پلیس دو سارق حرفه ای و سابقه دار حین ارتکاب سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

سردار مهدیان نسب در ادامه افزود: سارقان در حالی که با خودروی سواری خود پس از سرقت یک منزل در حرکت بودند تحت تعقیب ماموران قرار گرفته وپس از طی مسافتی خودرو توقیف ودو سرنشین آن دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در بازرسی خودرو سارقان در آخرین سرقت یک دستگاه دوربین حرفه ای و مقدار تقریبی 110گرم طلاجات و اشیا دیگری کشف شد که متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه سرقتی شدند اما نهایتا با بازجویی های تخصصی لب به اعتراف گشودند.

سردار مهدیان نسب بیان کرد: هردو متهم در بازجویی ها به ارتکاب 84 فقره سرقت منزل از سال 1392 تاکنون با همدستی چهار سارق دیگر اقرار و اعتراف کردند و با راهنمایی هر دو متهم بازسازی صحنه های سرقت انجام و تمامی مالباختگان نیز شناسایی شدند.

این مقام انتظامی یادآور شد: همچنین در اقدامات پلیسی همدستان این دو سارق که به استان های دیگر به صورت بلامکان متواری شده بودند شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و به آگاهی استان همدان دلالت داده شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه ارزش ریالی سرقت های انجام شده توسط این باند را 24 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شناسایی و انهدام این باند حاکی از تلاش های جهادی و بدون وقفه کارکنان پلیس آگاهی در راستای نیل به اهداف سازمانی و مصوبات قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی است.

منبع: میزان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات